printlogo


کد خبر: 272789تاریخ: 1402/9/16 00:00
اخبار

پلیس ترکیه تتلو را تحویل ایران داد
«امیرحسین مقصودلو» ملقب به «تتلو» که در ترکیه به علت شکایت‌های خصوصی متعدد بازداشت شده بود، دیروز در مرز بازرگان تحویل ایران شد و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی، امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو که چند سال اخیر در استانبول ترکیه زندگی می‌کرد، توسط پلیس ترکیه در مرز بازرگان تحویل ایران و با دستور قضایی بازداشت شد. بنا بر این گزارش، شکات خصوصی این خواننده غیرمجاز، شکایت‌های متعددی در دستگاه قضایی علیه وی ثبت کرده‌اند. مهم‌ترین شکات این فرد نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌های‌شان هستند. تتلو طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را در جهت گسترش فساد و فحشا در بین جوانان و نوجوانان داشته است. بیشتر آثار سال‌های اخیر وی مغایر اصول اخلاقی بوده تا حدی که در زمره هیچ‌یک از آثار هنری قرار نمی‌گیرد. فساد اخلاقی و رفتاری تتلو در مدت حضورش در ترکیه تا حدی پیش رفت که او در هیچ‌یک از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی اجازه اداره حساب کاربری را ندارد و مطابق قوانین نمی‌تواند اکانت مستقیم با هویت خود داشته باشد. تتلو در طول مدت اقامت خود در ترکیه بار‌ها تلاش کرد در کشور‌های اتحادیه اروپایی کنسرت برگزار کند که به علت قوانین این اتحادیه امکان ورود به این کشور‌ها را نیافت. یکی از مهم‌ترین اقدامات تتلو در گسترش فساد و فحشا فراخوان برای حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در محل زندگی‌اش در استانبول بود. تتلو به همین علت در حال حاضر شکات زیادی در داخل ایران دارد که شکایت علیه وی ثبت کرده‌اند.
***
ممنوعیت ارائه تسهیلات بانکی به مشمولان غایب سربازی
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه مشمولان غایب امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را نخواهند داشت، گفت: تمام پلیس‌های تخصصی به اطلاعات مشمولان غایب دسترسی دارند و این افراد به صورت سیستمی به وظیفه عمومی معرفی می‌شوند. سردار تقی مهری در همایش سراسری سازمان وظیفه عمومی فراجا، گفت: از اهداف مهم سازمان وظیفه عمومی ارتقای سطح هوشمندسازی خدمات به مشمولان و خانواده‌های آنان در بستر اینترنت است. در همین راستا نیز از ابتدای سال تاکنون 4 میلیون خدمت الکترونیکی در سازمان وظیفه عمومی در سراسر کشور به مشمولان و خانواده‌های آنان ارائه شده است. همچنین یکی دیگر از خدمات سازمان وظیفه عمومی ارائه خدمات مشاوره‌ای از طریق سامانه تلفنی سازمان به شماره ۰۹۶۴۸۰ است و در 8 ماه اخیر حدود ۳۴۰ هزار مشاوره به مشمولان و خانواده‌های آنان ارائه شده است. رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون با پیگیری‌های  انجام شده در قرارگاه احضار و اعزام و برقراری ارتباط سیستمی با سازمان تامین اجتماعی در شناسایی مشمولان غایب، افزایش ۴۰ درصدی اعزام به خدمت مشمولان غایب به مراکز آموزشی را داشته‌ایم. همچنین با ایجاد ارتباط الکترونیکی با بانک مرکزی، مشمولان غایب امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را نخواهند داشت و همه پلیس‌های تخصصی به اطلاعات مشمولان غایب دسترسی دارند و این افراد به صورت سیستمی به وظیفه عمومی معرفی می‌شوند.
***
انجام غربالگری 5 میلیون کودک زیر 6 سال
به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) کمک‌هزینه خرید عینک به بیش از ۴ هزار کودک پرداخت شد. مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه خرید عینک به کودکان مبتلا به تنبلی چشم گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی غربالگری تنبلی چشم در سراسر کشور در زمستان سال گذشته تاکنون کمک‌هزینه خرید عینک به حساب سرپرستان ۴ هزار و ۱۰۰ کودک واریز شده است. علی پزشکی تاکید کرد: طرح ملی غربالگری تنبلی چشم در سراسر کشور با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی اجرا می‌شود و ۵ میلیون کودک زیر ۶ سال سراسر کشور جامعه هدف این طرح به ‌شمار می‌روند. مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: تا امروز با برگزاری پویش‌های استانی با همکاری ادارات کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ادارات کل سازمان بهزیستی استان‌ها ۴ هزار و ۱۰۰ کمک‌هزینه خرید عینک به سرپرستان کودکان مبتلا به تنبلی چشم اهدا شده است. وی تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد پس از غربالگری چشم کودکان زیر ۶ سال، از ۱۴ هزار کودک نیازمند مبتلا به تنبلی چشم با اهدای کمک‌هزینه خرید عینک حمایت می‌کند. به گفته وی، تاکنون بیشترین حمایت‌ها از کودکان ساکن استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان، فارس، خراسان جنوبی و خوزستان شده است.
***
بیش از 7 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند
معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین مطالعات ۱۴ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور مبتلا به دیابت هستند. در واقع بیش از ۷ میلیون نفر دیابتی هستند و ۱۲ میلیون در معرض این بیماری قرار دارند. علیرضا مهدوی هزاوه درباره پویش اخیر وزارت بهداشت با هدف پیشگیری از بیماری‌های دیابت و فشار خون گفت: از بیستم آبان نخستین فاز پویش ملی سلامت که مختص غربالگری دیابت و پرفشاری خون است، توسط وزیر بهداشت رونمایی شد. در این پویش از جمعیت ۱۸ سال به بالا دعوت شده مشارکت داشته باشند. وی افزود: در مرحله اول این پویش مناطق روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شهرهایی که طرح‌های سلامت در آن اجرا می‌شود، آغاز شده و بعد از آن سایر مناطق کشور نیز اضافه شد. ما پیامک‌هایی را برای ۴۰ میلیون نفر ارسال کرده و از آنها برای شرکت در این پویش دعوت می‌کنیم.

Page Generated in 0/0068 sec