printlogo


کد خبر: 272799تاریخ: 1402/9/16 00:00
اخبار

گزارش وزیر اطلاعات درباره پرونده تخلف واردات چای
وزیر اطلاعات در جلسه هیات دولت در گزارش خود با اشاره به اینکه تخلف واردات چای ابتدا در دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه‌ قضائیه ارائه کرد، از پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهور و تاکید وی بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره نتایج رسیدگی به این پرونده خبر داد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب در گزارش خود با اشاره به اینکه این تخلف ابتدا در دولت شناسایی شد و وزارت اطلاعات به عنوان ضابط، گزارش آن را به قوه‌قضائیه ارائه کرد، از پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهور و تاکید وی بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره نتایج رسیدگی به این پرونده خبر داد. وی همچنین با بیان اینکه اطلاعات و ارقامی که از پرداختی‌های ارزی در این پرونده در افکار عمومی مطرح شده، دقیق و صحیح نیست، افزود: این تخلف از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در سال اول این دولت شناسایی و با عوامل آن برخورد شده و متخلفان از جمله عوامل شرکت مذکور و برخی کارکنان دولت، حسب مورد به دادسرای تهران و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.
***
معاون  امور  بین‌الملل  قوه قضائیه:
رژیم صهیونیستی در 3 راهبرد اصلی خود شکست خورد
معاون امور بین‌الملل قوه ‌قضائیه روز گذشته و در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: رژیم صهیونیستی در 3 راهبرد اصلی خود یعنی نابودی حماس و توان نظامی آن، کنترل نوار غزه و آزادسازی زندانیان خود از طریق جنگ شکست خورد. کاظم غریب‌آبادی گفت: عملیات توفان الاقصی نه‌تنها زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را زیر و رو کرد، بلکه توفان بزرگ‌تری برپا کرد و آن بیدار کردن وجدان‌های بشری در موضوع توجه به جنایت‌های 7 دهه‌ای رژیم صهیونیستی است. وی ادامه داد: کارشناسان مختلف اعم از کارشناسان صهیونیست و حامیان رژیم صهیونیستی بر بی‌سابقه بودن عملیات توفان الاقصی تاکید دارند. این عملیات کاملا فلسطینی و مبتنی بر تجزیه و تحلیل آنها از شرایط بود. دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه گفت: برخلاف ادعاهای صهیونیست‌ها و حامیانش، شمار بالای شهدای غیرنظامی غزه عامل رسوایی و بی‌حیثیتی رژیم صهیونیستی است نه دستاورد آن. وی تاکید کرد: اصول و گزاره‌های چهارگانه دکترین نظامی رژیم صهیونیستی شامل بازدارندگی، هشدار، انتقال نبرد به جغرافیای کشور تهدید‌کننده و محافظت از ساکنان ادعایی رژیم صهیونیستی نیز طی ۲ ماه گذشته ناکام مانده و تحقق نیافته است.
***
توسط نیروی دریایی سپاه رخ داد
توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس
فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از توقیف 2 کشتی حامل 4.5 میلیون لیتر سوخت قاچاق در جنوب جزیره بوموسی خبر داد. به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، در راستای مقابله با قاچاق سازمان‌یافته سوخت در آب‌های نیلگون خلیج‌ فارس، رزمندگان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی ۳ روز رصد و اشراف اطلاعاتی، در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه، نسبت به توقیف 2 فروند کشتی حامل سوخت قاچاق به حجم تقریبی ۴,۵ میلیون لیتر در جنوب جزیره بوموسی اقدام کردند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد. دریادار علی عظمایی، فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی با اعلام این خبر گفت: یکی از این 2 کشتی با ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب جزیره بوموسی و با ۱۳ خدمه خارجی و کشتی دیگر نیز تقریبا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و با ۲۱ خدمه، توسط رزمندگان منطقه پنجم امام محمد‌باقر‌(ع) نیروی دریایی سپاه توقیف شدند.
***
حمایت آمریکا از اسرائیل عامل تنش در منطقه است
 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب‌ها و سلاح‌های مرگبار به این رژیم، مسؤول اصلی جنایات جنگی جاری رژیم در غزه و مسؤول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.
ناصر کنعانی در واکنش به اتهامات جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: اظهار نگرانی آمریکا نسبت به مقوله امنیت در منطقه در حالی ‌که واشنگتن در حال حمایت تمام‌عیار از جنگ و جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی است، بیشتر به یک طنز تلخ شبیه بوده و نشانه نفاق آشکار دولت آمریکاست. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله‌ای یکپارچه، بسیار به هم پیوسته و مرتبط است، تصریح کرد: برخلاف ادعاهای مقامات دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای خشکی و آبی منطقه، هیچگاه امنیت‌ساز نبوده و دولت آمریکا با طرح‌ها و مداخلات غیرقانونی خود امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت ناامن کردن کشورهای منطقه و نقض حقوق ملت فلسطین دنبال کرده است. واضح است که سرنوشت فلسطین تنها به دست مردم آن رقم خواهد خورد.

Page Generated in 0/0055 sec