printlogo


کد خبر: 272813تاریخ: 1402/9/18 00:00
اخبار

بازیگران سریال «گناه فرشته» معرفی شدند
در حالی که تنها ۱۴ روز به پخش سریال «گناه فرشته» مانده است، بازیگران این مجموعه شبکه نمایش خانگی معرفی شدند. شهاب حسینی نقش محوری «گناه فرشته» را بازی می‌کند و امیر آقایی، لادن مستوفی،  پردیس پورعابدینی، فرید سجادحسینی، سامیه لک، دیبا زاهدی و آشا محرابی از دیگر بازیگران این سریال هستند. در خلاصه داستان این سریال آمده است: آتیش چیز بدی نیست، اونچه اضافه‌س رو می‌سوزونه، چیزی موندنی باشه می‌مونه! 
«گناه فرشته» به نویسندگی و کارگردانی حامد عنقا یک درام اجتماعی است که از جمعه یکم دی ساعت ۸ به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش خواهد شد.
***
«نگهبان شب» میرکریمی واجد شرایط رقابت در اسکار شد
با اعلام اسامی فهرست ۸۸ فیلم اولیه در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی واجد شرایط رقابت در این جایزه شد. آکادمی اسکار پس از بررسی شرایط فیلم‌های ارسال شده از سوی کشورها طبق قوانین اسکار، فهرست ۸۸ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی (بین‌المللی) را در جوایز اسکار پیش رو اعلام کرد. از جمله آثار واجد شرایط می‌توان به فیلم‌های «بزهکاران» از آرژانتین، «آمریکایی» از ارمنستان، «شیدا» از استرالیا، «ورا» از اتریش، «اتاق معلمان» از آلمان، «پشت انبار کاه» از اتریش و «باغ‌های معلق» از عراق اشاره کرد.
***
«همه چیز درباره خانه» به چاپ چهارم رسید
کتاب «همه چیز درباره خانه» نوشته مایکل آلن فاکس و ترجمه مهدی نصرالله‌زاده از سوی نشر بیدگل تجدید چاپ شد. فصل‌های مختلف این کتاب با طرح مباحثی که دامنه آنها از فلسفه و هنر و ادبیات تا اجتماع و طراحی شهری و سیاست گسترده است، تصویری جامع، هر چند گزیده و مجمل از نحوه بازنمایی خانه در شاخه‌های مختلف فرهنگ بشری به‌ دست می‌دهد. در این بین، جستار ضمیمه‌شده نیز با برجسته ‌کردن تفاوت‌های خانه و منزل، روابط پیچیده و تاثیرات متقابل این ۲ را بررسی می‌کند. این کتاب ۲۱۲ صفحه و قیمت آن ۱۹۸۰۰۰ تومان است.
***
تبریک وزیر میراث‌ فرهنگی در پی ثبت ۳ عنصر ناملموس ایران در یونسکو
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: هنوز از رکوردشکنی ثبت جهانی میراث ناملموس که ایران را به ششم دنیا رسانده بود، مدت زیادی نمی‌گذرد که دیروز با ثبت ۳ اثر جدید افطاری، تذهیب و جشن سده در اجلاس هجدهم یونسکو مجموعا با ۲۴ ثبت جهانی به مقام پنجم دنیا رسیدیم. این موفقیت که نشان از فرهنگ دیرپای ما دارد، بر ملت ایران مبارک! 
گفتنی است روز چهارشنبه ۱۵ آذر 3 عنصر ناملموس از سوی ایران و با تایید کشورهای عضو یونسکو ثبت جهانی شد.
***
«هومن موسوی» نوازنده گیتار درگذشت
نوازنده و مدرس گیتار کلاسیک بعد از مدت‌ها تحمل بیماری پنجشنبه ۱۶ آذر دار فانی را وداع گفت. زنده‌یاد هومن موسوی متولد ۱۳۵۸ تهران بود. وی نواختن گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد و از سال ۱۳۷۶ فعالیت‌های حرفه‌ای خود را با آموزش گیتار کلاسیک و اجراهایی برای این ساز گسترش داد. وی علاوه بر آموزش نزد اساتید برجسته ایرانی؛ ولایی، موذن، مظلومیان و مقدسی در مستر کلاس‌های اساتید برجسته گیتار کلاسیک از جمله دیمیتری ایلاریانوف، آنتونیو کاوارلو، زاک برن اشتاین و... شرکت کرد. از فعالیت‌های وی در این سال‌ها می‌توان به مجموعه آثار ثبت شده در کتابخانه کنسرواتوار پاریس، اخذ برد استادی افتخاری از دانشکده موسیقی دانشگاه ایالتی میشیگان به پاس فعالیت‌های ارزشمند در حوزه گیتار کلاسیک و مجموعه مقالات ثبت‌شده پیرامون تکنیک‌های نوازندگی مدرن گیتار و فعالیت‌های تحقیقاتی پیرامون گیتار کلاسیک در دانشگاه‌های فدراتیو روسیه اشاره کرد.
***
«آی باکلاه آی بی‌کلاه» در نگارخانه بهارک جان گرفت
نمایشگاه انفرادی نقاشی «‌آی باکلاه، ‌آی بی‌کلاه» که شامل مجموعه آثار حسین ونکی، هنرمند نقاش با بن‌مایه‌ کاریکاتور است، ساعت ۱۷ دیروز با حضور پدیدآورنده آثار در نگارخانه بهارک افتتاح شد. گفتنی است نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی ونکی با عنوان دنج، نیمه آذر ۱۴۰۰، در نگارخانه بهارک برگزار شده بود و‌ «آی باکلاه،‌ آی بی‌کلاه» دومین نمایشگاه انفرادی وی در حوزه نقاشی به شمار می‌رود. علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند برای تماشای تابلوهای نقاشی به نمایش درآمده ، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نگارخانه بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۲ آذر برپاست.
***
دومین دوره مدرسه صنف مدرسان تئاتر آغاز شد
دومین دوره مدرسه صنف مدرسان تئاتر با حضور ۵۰ مدرس عضو انجمن صنفی مدرسان تئاتر در قالب ۱۰۰ ساعت آموزش هدفمند در گرایش‌های تخصصی هنرهای نمایشی آغاز شد. مدیریت آموزش این دوره با مجید قربانی است. این دوره با آموزش تخصصی تا اجرای عمومی در بهار ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد. دومین دوره مدرسه تئاتر انجمن صنفی مدرسان تئاتر پس از چند ماه سیاست‌گذاری و پالایش تخصصی دوره‌ها و هماهنگی با مدرسان از اواخر آبان ۱۴۰۲ اقدام به ثبت‌نام هنرجویان کرده و از دیروز ۱۷ آذر در پلاتوهای مؤسسه‌مان آغاز شد.

Page Generated in 0/0064 sec