printlogo


کد خبر: 272821تاریخ: 1402/9/18 00:00
دور دنیا

کشته شدن 133 کارمند آنروا در حملات اسرائیل
آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) روز جمعه هشدار داد غزه در حال رسیدن به نقطه غیرقابل بازگشت است؛ جایی که عدم توجه به قوانین بشردوستانه بین‌المللی در حال جریحه‌دار کردن وجدان جمعی است. روزنامه گاردین گزارش داد کمیسیونر عمومی آنروا «فیلیپه لازارینی» خواستار بودجه بیشتر برای غزه شد و گفت: کشورهای جهان باید اراده سیاسی برای پایان دادن به این تراژدی پیدا کنند. ناتوانی در اقدام و توقف قتل‌عام اعتبار ما را به عنوان نمایندگان جامعه بین‌المللی برای همیشه خدشه‌دار خواهد کرد و چرخه‌های بی‌پایان خشونت را دامن خواهد زد که به‌تدریج همه را فرا خواهد گرفت. آنروا می‌گوید از عملیات 7 اکتبر تاکنون 133 کارمند این سازمان در حملات اسرائیل کشته شده و 129 حادثه در تاسیسات و اماکن مربوط به این سازمان گزارش شده است. 
***
حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکایی عین‌الاسد و کونیکو
رسانه‌های محلی دیروز از وقوع حملاتی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه خبر دادند. کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در خبری فوری گزارش داد که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد در عراق هدف حملات موشکی قرار گرفته است. صابرین‌نیوز در خبر فوری دیگری نوشت: چندین موشک به پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در سوریه نیز شلیک شده است. در این گزارش گفته شده موشک‌ها دقیقا به هدف اصابت کرده و ستون‌های دود از داخل پایگاه کونیکو به آسمان برخاسته است. دقایقی بعد، گروه موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» با صدور بیانیه‌ای حملات موشکی به محل استقرار اشغالگران آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» و میدان گازی «کونیکو» را برعهده گرفت. 
***
مدودف: 
از بحران موشکی کوبا، تا این حد به جنگ سوم جهانی نزدیک نبوده‌ایم
معاون شورای امنیت روسیه گفت تهدید تقابل مستقیم میان روسیه و ناتو و بروز جنگ سوم جهانی از زمان بحران موشکی کوبا تا امروز تا این حد شدید نبوده است. دیمیتری مدودف در پیامی در کانال تلگرام خود اظهار کرد: از زمان بحران موشکی کوبا هرگز خطر تقابل روسیه و ناتو تا این حد شدید نبوده است؛ تقابلی که می‌تواند به جنگ سوم جهانی منجر شود. مدودف با بیان اینکه درگیری فعلی میان کاخ سفید و کنگره آمریکا بر سر تصویب بودجه برای حمایت از اوکراین و رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه است، گفت: ریشه تمام این مشکلات به این موارد برمی‌گردد: «نخست اینکه آمریکایی‌ها هرگز از کشوری که تا این حد به مرز فروپاشی نزدیک است، چنین حمایت عظیمی به عمل نیاورده‌اند. دیگر اینکه آمریکا هرگز تا امروز از دولتی که رئیس‌جمهوری آمریکا و اعضای خانواده‌اش را به فساد کشانده، تا این حد حمایت نکرده است». 
***
اهانت به قرآن در دانمارک ممنوع شد
پارلمان دانمارک پنجشنبه گذشته طرحی را به تصویب رساند که سوزاندن قرآن در این کشور واقع در شمال اروپا را ممنوع می‌کند. این طرح که «رفتار نامناسب با متون دارای اهمیت برای اعضای یک جامعه مذهبی» را جرم‌انگاری می‌کند با ۹۴ رأی مثبت در پارلمان دانمارک که ۱۷۹ کرسی دارد مورد موافقت قرار گرفت. ۷۷ قانونگذار نیز با آن مخالفت کردند. رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند طبق این مصوبه سوزاندن، پاره کردن یا اهانت به متون مذهبی در اماکن عمومی می‌تواند به صدور حبس تا ۲ سال برای فرد مجرم منجر شود. تصویب این طرح چند ماه بعد از اهانت به قرآن در دانمارک و سوئد صورت گرفت. این موضوع موجب خشم کشورهای جهان اسلام شد که از این 2 کشور خواستند این اقدامات را متوقف کنند. اهانت به کتاب مقدس مسلمانان علاوه بر دانمارک در سوئد نیز اتفاق افتاده است. در این کشور این اقدامات موهن باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک برای سوئد شد و تظاهرات‌هایی را در چندین کشور مسلمان به همراه داشت که خواستار تحریم کالاهای سوئدی شده بودند. 
***
امیرعبداللهیان:
 رژیم آپارتاید صهیونیستی در خلق جنایت از داعش بسیار جلوتر است
وزیر امور خارجه ایران در پیامی با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی در رفتار با اسرا و شهروندان فلسطینی که توسط این رژیم به گروگان گرفته شده‌اند، نوشت‌: رژیم آپارتاید صهیونیستی در رقابت با داعش در خلق جنایت بسیار جلوتر است. امیرعبداللهیان در این پیام در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: نسل‌کشی و کودک‌کشی، کاربرد سلاح‌های ممنوعه، ممانعت از ورود آب، غذا و دارو به غزه و توحش در رفتار با اسرا و شهروندان بی‌گناه گروگان نشان می‌دهد این رژیم آپارتاید و اشغالگر در رقابت با داعش برای خلق انواع جنایت، بسیار جلوتر است! وی افزود: عدم توجه فوری به هشدار دبیرکل سازمان ملل و استمرار حمایت کاخ سفید از جنایات جنگی رژیم اسرائیل، منجر به فروپاشی ساختاری سازمان‌های بین‌المللی، صلح و امنیت جهانی و سرانجام زوال حیثیت بشریت خواهد شد. وزیر امور خارجه تاکید کرد: ‏بی تردید شکست سیاست جنگی و نسل‌کشی آمریکا و اسرائیل علیه فلسطین بسیار نزدیک است. رژیم صهیونیستی اخیرا تصاویری از عده‌ای از اسرای فلسطینی منتشر کرده و مدعی شده این افراد از اعضای جنبش مقاومت فلسطین (حماس) هستند. با این حال مشابهت رفتار صهیونیست‌ها به تصاویری که پیش‌تر از سوی گروه تروریستی داعش در رفتار با اسرا منتشر شده بود، انتقادهای شدیدی را برانگیخته است.

Page Generated in 0/0097 sec