printlogo


کد خبر: 272831تاریخ: 1402/9/18 00:00
اخبار

پلتفرم‌های فروش آنلاین دارو مجوز ندارند
رئیس اداره‌ داروخانه‌های سازمان غذا و دارو با اشاره به تخلفات پلتفرم‌ها در فروش دارو از جمله داروهای غیرمجاز، قاچاق و تاریخ گذشته، تاکید کرد: پلتفرم‌های فروش آنلاین دارو مجوز ندارند و مردم دارو را تنها از داروخانه‌ها تهیه کنند. دکتر مینا آژوغ، رئیس اداره‌ داروخانه‌های سازمان غذا و دارو تاکید کرد: عرضه، فروش و تبلیغات فرآورده‌های دارویی در سایت‌ها و سکوهای اینترنتی غیرمجاز است. وی گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که تنها مرجع رسمی برای عرضه دارو، داروخانه‌ها هستند و مردم دارو را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند، چرا که داروها باید شرایط تامین، توزیع و عرضه مناسب داشته باشند. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، آژوغ گفت: این شرایط مستلزم این است که سازمان غذا و دارو به عنوان دستگاه تنظیم‌گر چارچوبی برای تامین‌کننده، توزیع‌کننده و عرضه‌کننده در کل فرآیند زنجیره تامین ایجاد کرده باشد. رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو گفت: عرضه داروهای تاریخ انقضا گذشته، داروهای قاچاق، داروهای سقط جنین و داروهای مخدر برخی از پرونده‌‎های قضایی پلتفرم‌هاست.
***
۱۶ هزار سرباز ماهر تسهیلات اشتغال‌زایی گرفتند
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر لزوم توجه به مهارت‌آموزی سربازان برای اشتغال جوانان در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: تا امروز بیش از ۱۶ هزار نفر از سربازان مهارت‌دیده توانسته‌اند تسهیلات برای اشتغال دریافت کنند. سردار سرتیپ پاسدار محمدجواد زاده‌کمند در همایش سراسری معاونان وظیفه عمومی استان‌های سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: باید مهارت‌آموزی سربازان وظیفه را ترویج کنیم و توسعه دهیم تا شاهد افزایش اشتغال‌پذیری جوانان در کشور باشیم. سربازان آینده‌سازان کشور هستند و کار کردن برای جوانان کشور بسیار ارزشمند است. وی افزود: بزرگ‌ترین چالش امروز کشور موضوع اشتغال است و ‌جوانان برای ورود به بحث اشتغال نیاز به توانمندی و مهارت دارند، با ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه می‌توان قابلیت و توانمندی جوانان را برای اشتغال‌زایی افزایش داد. به گفته وی، تا امروز بیش از ۱۶ هزار نفر از سربازان مهارت‌دیده توانسته‌اند تسهیلات برای اشتغال دریافت کنند. زاده‌کمند با اشاره به اینکه دبیران گروه کاری استان‌ها موتور محرکه قرارگاه مهارت‌آموزی در استان‌ هستند، اظهار کرد: ما در طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح هم توسعه توانمندی و قابلیت‌های جوانان و هم اشتغال‌پذیری جوانان را دنبال می‌کنیم.
***
آزادی 50 زندانی در اردبیل با ارفاقات قانونی و کمک‌های خیران
همزمان با حضور هیات عالی قضایی در استان اردبیل، ۵۰ نفر با بهره‌گیری از ارفاقات قانونی و کمک‌های خیران از زندان آزاد شدند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان اردبیل، ضمن قدردانی از اقدامات اخیر صورت‌گرفته توسط مجموعه قضایی این استان در راستای رضایتمندی و‌ حل مشکلات مردم گفت: در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان اردبیل، مبلغی بالغ بر ۱۷۸ میلیارد تومان (طی مدت 2 سال) تخصیص اعتبار انجام شد. رئیس عدلیه افزود: در سال جاری قرار بود ۱۷۵ کارمند و ۳۴ قاضی به مجموعه دادگستری و واحدهای قضایی استان اردبیل اضافه شود که بخش قابل توجهی از این تزریق نیرو انجام شده و مابقی نیز تا قبل از پایان سال جاری انجام خواهد شد. رئیس دستگاه قضا گفت: همزمان با حضور هیات عالی قضایی در استان اردبیل، ۵۰ نفر با بهره‌گیری از ارفاقات قانونی و کمک‌های خیران از زندان آزاد شدند. رئیس قوه‌ قضائیه در ادامه با اشاره به حدنگاری صددرصدی اراضی ملی استان اردبیل، گفت: در جلسه شورای قضایی استان که در حضور استاندار و مقامات قضایی اردبیل و همچنین تعدادی از اعضای شورای عالی قوه ‌قضائیه برگزار شد، تاکید کردیم که با انجام اقدامات مقتضی از سوی استانداری و‌ سایر بخش‌های ذی‌ربط در استان، اختلافات و موانع حدنگاری در حوزه اراضی کشاورزی مرتفع شوند. همچنین مقرر شد سازمان ثبت اسناد و املاک با اقداماتی که تا پایان سال انجام می‌دهد، مشکل صدور سند برای مردم مناطق مختلف استان اردبیل را تا حد قابل توجهی حل کند‌.

Page Generated in 0/0058 sec