printlogo


کد خبر: 272841تاریخ: 1402/9/18 00:00
اخبار

خطیب موقت جمعه تهران:
دانشجویان پیشانی مبارزه با استبداد آمریکا هستند
امام جمعه موقت تهران گفت: جنبش دانشجویی با مبارزه با استبداد، استعمار و آمریکا گره خورده و پیشانی مبارزه با استبداد آمریکا است.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی  عنوان کرد: دیروز روز دانشجو بود، روزی که دانشجویان در مقابل کودتای ۲۸ مرداد شاه جنایتکار و رئیس‌جمهور آمریکا شعار دادند و در جریان آن، 3 نفر از آنها به شهادت رسیدند. این پیشینه جنبش دانشجویی است. وی ادامه داد: جنبش دانشجویی با مبارزه با استبداد، استعمار و آمریکا گره خورده است به نحوی قبل از اینکه هیچ جای کشور مرگ بر آمریکا وجود داشته باشد، مرگ بر آمریکا از دانشگاه برخاست. جنبش دانشجویی این افتخار را دارد که در اوج غربت دین از دین دم زد. خاتمی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: عزیزان دانشجو! به عنوان برادر کوچک‌تان عرض می‌کنم که این افتخار را حفظ کنید، شما پیشانی مبارزه با استبداد آمریکا هستید و شما در غربت دین، علم دین را بلند کردید. اگر دانشجویان مطالعه کنند شاهد خواهند بود که دینداری تا چه میزان در دوران طاغوت سخت بود اما جنبش دانشجویی با وجود همه سختی آن پای دینداری ایستاد. وی افزود: به برادران عزیزم عرض می‌کنم که مراقب باشید تا این پیشینه افتخارآمیز شما را به غارت نبرند. ایستادن پای علم جنبش دانشجویی با این ویژگی‌ها افتخار است. امام جمعه موقت تهران با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان اظهار کرد: ایشان در دوران رهبری‌شان ۲۵ مطالبه را از دانشجویان داشتند که از جمله آنها حفظ بنیه دینی و انقلابی، تقویت گفتمان اصلی انقلاب، گفتمان عدالت و پیشرفت اسلامی و تلاش برای غلبه گفتمان انقلابی در دانشگاه است.
***
صهیونیست‌ها سرعت زوال‌شان را بخوبی احساس کرده‌اند
فرمانده کل ارتش گفت: توفان ‌الاقصی موجب شد موجودیت رژیم منحوس صهیونیستی به صورت جدی مورد خطر واقع شود و خودشان نیز سرعت زوال‌شان را بخوبی احساس کرده‌اند. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در آیین اهدای نشان فداکاری به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و فرماندهان دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) که به‌ مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی رزمی، توان دفاعی و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط ممکن است. فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز اربابان و همدستان این رژیم کودک‌کش، در رأس آنها آمریکای جنایتکار به تکاپو افتاده‌اند، گفت: از همان روزهای اول رئیس‌جمهور آمریکا با بی‌شرمی هر چه تمام‌تر در کنار رژیم منحوس صهیونیستی، این عنصر منفور جهانی ایستاد و حمایت خود را از جنایات آنها اعلام کرد. امیر سرلشکر موسوی اظهار داشت: این فعل و انفعالاتی که در منطقه صورت می‌گیرد طبیعتاً اثرات توفان الاقصی است و رژیم صهیونیستی می‌خواهد به هر طریقی تبعات را برای خودش کم کند اما اینکه ملت مقاوم و مقتدر غزه به ریشه رژیم صهیونیستی زده‌اند، این دیگر ترمیم‌ناپذیر است و آنها می‌خواهند هرچه قدر بشود آن را کنترل کنند. وی درباره آمد و رفت‌هایی که در منطقه انجام می‌شود، گفت: بار اول نیست که این اتفاق رخ می‌دهد. در طول ۴۴ سال اخیر ما بارها شاهد آن بوده‌ایم، حتی سنگین‌تر از این را هم دیده‌ایم. وظیفه‌ای که نیروهای مسلح ما از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران دارند و از قبل داشته‌اند و خواهند داشت این است که تمامی تهدیدها را رصد کنند، اشراف اطلاعاتی کامل داشته باشند و کاملاً آمادگی داشته باشند که اگر خطری منافع ملی، حدود و ثغور کشور، آرمان‌ها و ارزش‌های کشور را تهدید کرد در مقابل آن بایستند.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
برخی اعضای گروه ۷ مسبب اصلی بی‌ثباتی در منطقه و جهان هستند
گروه 7 شامل کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس چهارشنبه گذشته (۱۵ آذر) در اجلاس مجازی سران که به ریاست ژاپن رئیس دوره‎‌ای این گروه برگزار شد، در بیانیه‌ای درباره اوضاع غزه، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند. این اتهامات و ادعاهای ضد ایرانی با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی روبه‌رو شد و او این ادعاها را مردود و بی‌اساس خواند و آن را قویا محکوم کرد. وی در واکنش به این اتهامات بی‌پایه، بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران درباره سلاح هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همانگونه که بارها اعلام شد، سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد. این دیپلمات ارشد ایرانی فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را کاملا شفاف، صلح‌آمیز و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران براساس پیمان منع اشاعه هسته‌ای خواند و گفت که جمهوری اسلامی ایران در این راستا همه تعهدات خود را انجام داده و این موضوع نیز بارها به تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.
گروه 7 در بیانیه خود از ایران خواست تا از جنبش حماس، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن حمایت نکند. کنعانی همچنین نقش مسؤولانه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود: ادعاهای مطرح‌شده از سوی گروه 7 به یک طنز تلخ تاریخی شباهت دارد، چرا که برخی اعضای این گروه با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله‌جویانه و اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه فقط در منطقه که در سراسر جهان هستند. وی ادامه داد: بارها به صراحت اعلام‌ شده است که گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخگویی به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم  کودک‌کش صهیونیستی به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردم‌شان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند و از کسی دستور نمی‌گیرند.

Page Generated in 0/0057 sec