printlogo


کد خبر: 272913تاریخ: 1402/9/20 00:00
اخبار

اشد مجازات برای آزارگر زن جوان
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با تهدید سلاح سرد اقدام به آزار و اذیت خانمی 21 ساله کرده بود، خبر داد. سردار علی ولیپور در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات این پرونده پرداخت و گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، زنی 21 ساله با مرجوعه قضایی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد از سوی مردی جوان مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.  وی افزود: بنا بر اظهارات شاکی، این زن حوالی ساعت ۶ صبح  برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شده بود که ناگهان یک موتورسوار به وی نزدیک شده و او را با سلاح سرد تهدید کرده بود. زن جوان نیز تصور کرده متهم قصد سرقت از او را دارد اما در ادامه متهم با افکار شیطانی خود این زن را کتک‌ زده و به یکی از پارک‌های خلوت آن محدوده کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده است. ولیپور گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی به بازرسی و تصاویر دوربین‌های مداربسته و دیگر اقدامات پلیسی برای دستگیری این فرد پرداختند، تا اینکه سرنخ‌هایی از متهم به دست آمد و مشخص شد جزو افراد سابقه‌دار است، سرانجام وی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد. وی با بیان اینکه متهم دارای 19 فقره سابقه کیفری از قبیل سرقت، موادمخدر و... است، گفت: با هماهنگی مقام قضایی بازسازی صحنه جرم در حضور قاضی پرونده انجام شده است. همچنین با هماهنگی دستگاه قضایی بنا شده است برای این فرد اشد مجازات در نظر گرفته شود. 
***
اتمام مناسب‌سازی ۳‌هزار مسکن معلولان به همت بنیاد ۱۵ خرداد
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از اتمام مناسب‌سازی بیش از ۳ هزار مسکن معلولان با همکاری سازمان بهزیستی و فعالان حوزه توانبخشی خبر داد. حمیدرضا علیان‌زادگان با اعلام این خبر افزود: همزمان با روز جهانی معلولان، عملیات مناسب‌سازی ۳ هزار و ۲۴ واحد مسکونی معلولان به اتمام رسید و هزینه‌های تعهد شده از سوی بنیاد ۱۵ خرداد تماما پرداخت شد.  وی با اشاره به تفاهمنامه مناسب‌سازی ۱۰ هزار مسکن معلولان خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه که میان بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی به امضا رسیده است، ۱۰ هزار واحد مسکونی معلولان مناسب‌سازی می‌شود. این تفاهمنامه با هدف حمایت از طبقات کم‌برخوردار و بهبود کیفیت زندگی معلولان سراسر کشور و با تامین اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد ۱۵ خرداد به امضا رسیده و عملیاتی شده است. به گفته علیان‌زادگان، معلولان در محیط خانه و اجتماع با مشکلاتی مواجه هستند که کمتر به آنها توجه می‌شود و به همین دلیل، مناسب‌سازی مسکن‌شان در دستور کار قرار گرفته است. وی با تاکید بر اجرای کارویژه‌های مختلف در حوزه سلامت اجتماعی اظهار کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سال گذشته با اجرای پویش‌های ملی «مثبت حرکت یک و ۲» بیش از ۱۰ هزار دستگاه انواع تجهیزات توانبخشی با کیفیت مشتمل بر انواع ویلچر، عصا، تشک مواج، واکر و... را خریداری و به معلولان کم‌برخوردار سراسر کشور اهدا کرده است.
***
آزادسازی بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با بیان اینکه طی هفته گذشته  بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی آزاد‌سازی و به بیت‌المال بازگشت، اظهار کرد: در این مدت ۱۱ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور اتفاق افتاده و ۸۹ هکتار از اراضی منابع طبیعی را درگیر خود کرده است. خوشبختانه حریق در جنگل‌های کشور سطحی بوده و بیشتر لاشبرگ‌ها دچار حریق شده است. سرهنگ علی ملکی‌آهنگران گفت: هفته گذشته ۱۱۰ فقره حکم قضایی علیه متصرفان اراضی ملی صادر و در این باره ۶۰ هزار و ۵۰۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی به بیت‌المال بازگشت. آهنگران همچنین درباره حریق جنگل‌ها و مراتع در هفته‌ای که گذشت گفت: طی هفته گذشته ۱۱ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور اتفاق افتاده و ۸۹ هکتار از اراضی منابع طبیعی را درگیر خود کرده است. خوشبختانه حریق در جنگل‌های کشور سطحی بوده و بیشتر لاشبرگ‌ها دچار حریق شده است.

Page Generated in 0/0052 sec