printlogo


کد خبر: 272924تاریخ: 1402/9/20 00:00
اخبار

لابی‌های صهیونیستی در آمریکا دادگاه‌ تفتیش عقاید راه انداخته‌اند
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعمال فشار کنگره آمریکا برای عزل رؤسای چند دانشگاه این کشور به اتهام گسترش روند یهودستیزی گفت لابی‌های صهیونیستی در آمریکا دادگاه‌های تفتیش عقاید قرون‌وسطی را به راه‌ انداخته‌اند. به گزارش فارس، جنایات ۲ ماه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه که همچنان نیز ادامه دارد، واکنش‌هایی را در سراسر جهان از جمله در اروپا و آمریکا به همراه داشته و در این مدت شهرهای مختلف اروپا و آمریکا نیز شاهد برگزاری تظاهرات‌های ضد اسرائیلی و در مخالفت با این نسل‌کشی‌ در غزه بوده است. مدت همچنین تظاهرات‌ و تجمعاتی در مخالفت با اقدامات رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا طی این مدت برگزار شده است. در همین راستا لابی صهیونیستی در کنگره آمریکا که این موضوع را تاب نیاورده‌، در تلاش هستند با طرح موضوع «یهودستیزی» مانع از برگزاری این تظاهرات و تجمعات ضد صهیونیستی شوند. در همین باره لابی صهیونیستی طی هفته‌های اخیر خواستار برکناری رؤسای دانشگاه‌هایی شدند که در آنها اعتراضات ضد اسرائیلی برگزار شده است. ۱۳ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم در نامه‌ای به هیات امنای ۳ دانشگاه این کشور، خواستار تغییر سیاست‌های این دانشگاه‌ها در مقابله با احساسات یهودستیزانه در بین دانشجویان شدند و همچنین درخواست عزل رؤسای این دانشگاه‌ها شامل هاروارد، ام‌آی‌تی و پنسیلوانیا را مطرح کردند. رؤسای این دانشگاه‌ها همچنین به کمیته آموزش مجلس نمایندگان آمریکا احضار شدند.  این موضوع البته با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد. ناصر کنعانی در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: اعمال فشار کنگره آمریکا با هدف عزل رؤسای چند دانشگاه مطرح این کشور به اتهام گسترش روند یهودستیزی که در نتیجه گسترش اعتراضات دانشجویان این دانشگاه‌ها به کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین انجامید، به روشنی گویای آن است که لابی‌های صهیونیستی در آمریکا با هدف سانسور جنایت‌های رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، دادگاه‌های تفتیش عقاید قرون‌وسطی را در آمریکای قرن بیست‌ویکم برپا کرده‌اند.
***
مبنای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها قانون است
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ملاک و مبنای ما در شورای نگهبان مثل همیشه قانون است، گفت: قانون شرایطی را برای داوطلبان در نظر گرفته که افراد باید حائز این شرایط باشند که در مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات ذکر شده است. به گزارش تسنیم، هادی طحان‌نظیف به مناسبت روز دانشجو، عصر دیروز در نشستی با عنوان «آقای سخنگو» که از سوی تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سالن دکتر عنایت این دانشکده برگزار شد، حاضر شد تا ضمن تشریح آخرین اقدامات شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات، به سوالات دانشجویان پاسخ دهد. وی درباره آخرین اقدامات شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مجلس گفت: اقدامات اجرایی و نظارتی برای انتخابات 11 اسفند از ماه‌های قبل در حال انجام است و تمام تلاش مجریان و ناظران بر این است که ان‌شاء‌الله انتخابات پرشور و در حد و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار شود. سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که چند روز پیش از آغاز فرآیند پیش‌ثبت‌نام‌ها نهایی شد، اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که سال‌ها مطرح بود. بیش از حدود 7 سال قبل سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد و به زعم کسانی که دست‌اندرکار موضوع انتخابات هستند، قانون قبلی نیازمند اصلاح و به‌روزرسانی بود. از این رو از مجلس گذشته این موضوع پیگیری شد و از سال گذشته نیز این موضوع کمی بیشتر در مجلس یازدهم مورد توجه قرار گرفت و در نهایت نیز در همین مجلس به ثمر رسید تا فرآیند انتخابات کمی روان‌سازی‌تر شود.  
***
تصویب کلیات موافقتنامه ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزئیات لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه موافقت کردند. به گزارش فارس، نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه با کلیات و جزئیات این لایحه موافقت کردند. بر اساس ماده‌واحده این موافقتنامه؛ موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه و ۹ ماده و یک ضمیمه به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله  اسناد آن داده می‌شود. تبصره؛ اعمال بند ۲ ماده ۵، بند ۶ ماده ۶، بند ۲ ماده ۹ این موافقتنامه منوط به رعایت تشریفات مندرج در اصول ۷۷ و ۱۲۵ و ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
***
شماره 422 خط حزب‌الله منتشر شد
چهارصدوبیست‌ودومین شماره خط‌‌حزب‌الله با عنوان «‌تفکر آمریکایی، ریشه بربریت صهیونیستی»‌‌‌ منتشر‌‌‌ شد.
گزارش هفته این شماره خط حزب‌الله، ضرورت بازخوانی نامه رهبر‌ انقلاب به جوانان‌ غربی و شناخت اندیشه خشونت‌زای غربی را با توجه به وقایع این‌ روزهای غزه که نشان‌دهنده تضاد سیاست‌های دوگانه آمریکا و غرب است، بررسی کرده است. مطالبه‌گری چگونه به تحقق آرمان‌ها و گفتمان انقلاب‌اسلامی کمک می‌کند؟ پرسشی است که سخن هفته این شماره خط حزب‌الله با عنوان «‌آرمان‌جویی منهای مخرج مشترک با دشمن»‌ به آن پاسخ داده است. شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح‌ مطهر دوقلوهای شهید فلسطینی، «سما و لمی» تقدیم شده است.

Page Generated in 0/0053 sec