printlogo


کد خبر: 272947تاریخ: 1402/9/21 00:00
دور دنیا

تعداد شهدای غزه از 18 هزار و 200 نفر گذشت
وزارت بهداشت غزه بعدازظهر دیروز اعلام کرد شمار شهدای غزه در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۲۰۵ نفر افزایش یافته است. خبرگزاری شهاب به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد در جریان حملات صهیونیست‌ها، ۴۹ هزار و ۶۴۵ نفر نیز زخمی شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت غزه شامگاه گذشته نیز گفت طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ فلسطینی شهید و بیش از ۵۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ۴۲۵ نفر از نظامیان اسرائیلی کشته و ۱۵۹۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند. بر اساس بیانیه‌ ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۵۵ نفر از نظامیانی که مجروح شده‌اند، هم‌اکنون در وضعیت خطرناکی قرار دارند و شمار مجروحان کنونی ارتش از ۵ هزار نفر فراتر رفته است. «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز دیروز عنوان کرد از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۴۴۹ حمله از سوی رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است. مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت تحت تاثیر حملات گسترده به این مراکز امکان فعالیت کارکنان بهداشت و درمان «غیرممکن» شده است. وی همچنین تأکید کرد: طبق گزارشات منتشرشده تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در غزه جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۷ هزار نفر کودک بوده‌اند و هنوز آمار دقیقی از جان‌باختگانی که زیر آوار خانه‌های‌شان مدفون شده‌اند، وجود ندارد. علاوه بر این ۴۶ هزار نفر دیگر هم زخمی و مجروح شده‌اند. طبق اظهارات عنوان‌شده حدود 1.9 میلیون نفر دیگر که تقریبا معادل کل جمعیت کنونی غزه است، آواره شده‌اند و در هر جایی به دنبال یک سرپناه و منطقه امن هستند. تدروس در این رابطه عنوان کرد: هیچ جا و هیچ‌کس در غزه امن نیست.
***
حمله سایبری تاریخی به شرکت‌های اسرائیلی
وبگاه آی‌۲۴ نیوز اسرائیل روز گذشته خبر داد از ابتدای آغاز جنگ در غزه، یک گروه هکری اقدام به انجام بزرگ‌ترین حملات سایبری علیه شرکت‌های اسرائیلی کرده است. به نوشته این وبگاه، طبق گفته سازمان‌های امنیت سایبری، بیش از ۲۰۰۰ مورد درز اطلاعات شخصی طی ۲ ماه گذشته رصد شده که این میزان ۱۰ برابر روزهای عادی است. آی‌۲۴ نیوز، نام این گروه هکری را «الطوفان» ذکر کرد و مدعی شد هکرهای ایرانی گردانندگان این گروه هستند و طبق گزارش شبکه ۱۲ اسرائیل، دریایی از اطلاعات چند میلیون اسرائیلی را از چند شرکت به سرقت برده‌اند، هرچند در برخی مواقع چند گروه هکری دیگر نیز در این حملات سایبری مشارکت داشتند. این گروه هکری موفق شده است به سیستم‌های چند شرکت که میزبانی وبسایت‌ها را انجام می‌دهند، نفوذ کند و به اطلاعات شخصی متعلق به یکسری از وب‌سایت‌های اسرائیلی دسترسی پیدا کند، بنابراین هر پایگاه داده‌ای که مورد سرقت قرار می‌گیرد اغلب حاوی ایمیل‌ها، نام‌ها، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها، گذرواژه‌ها، خریدها و گاهی اوقات نیز تراکنش‌های تجاری خصوصی مشتریان است. آی۲۴ نیوز افزود: «بر اساس برآوردها، اطلاعات به بیرون درز کرده، طبق تعریف دنیای اینترنت، «طلای خالص» هستند». در 7‌آذر نیز روزنامه «جروزالم پست» خبر داد خطوط ارتباطی نیروهای پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی در اراضی اشغالی به دنبال یک حمله سایبری از کار افتاده است. طبق گزارش این روزنامه اسرائیلی، دستگاه‌هایی که در این حمله هدف قرار گرفتند، شماره‌هایی را پیامک کردند تا مراجعه‌کنندگان تا زمان اصلاح خطوط از آنها استفاده کنند. نهادها و سازمان‌های حیاتی اسرائیلی تاکنون بارها هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفته‌اند. «گابی پورتنوی» رئیس سازمان امنیت سایبری رژیم تل‌آویو، اواخر سال گذشته اعلام کرده بود آنها هر ماه با ده‌ها حمله سایبری مواجه هستند.
***
کنعانی: گذرگاه رفح برای تسهیل کمک به مردم غزه باز شود
ناصر کنعانی در نشست مطبوعاتی این هفته خود با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در نوار غزه گفت: ۶۷ روز است که شاهد تهاجم صهیونیست‌ها به نوار غزه هستیم و در طول این مدت ماشین آدم‌کشی رژیم صهیونیستی بیش از 18 هزار نفر را به شهادت رسانده است. این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه ما تاکید بر این داریم که باید جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هر چه زودتر متوقف شود و در واقع موضوع آتش‌بس از همان ابتدا مورد توجه ایران بوده است، افزود: همچنین بر این موضوع تاکید داریم که هر چه زودتر باید گذرگاه‌هایی مانند گذرگاه رفح برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه بازگشایی شود و با طرح‌هایی چون کوچاندن اجباری مردم غزه مقابله شود. ما به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد. وی همچنین تصریح کرد: بعد از ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه برای تصویب قطعنامه‌ای جهت ایجاد آتش‌بس در غزه قرار است فردا نشستی در مجمع عمومی سازمان ملل در این ارتباط برگزار شود. برگزاری این نشست مورد حمایت کشورهای عربی و اسلامی است و ما نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنیم. دیدگاه‌های ایران در ارتباط با موضوع فلسطین کاملا روشن است و امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها منجر به این شود که هر چه زودتر آتش‌بس در غزه ایجاد شود. وی همچنین با اشاره به رایزنی‌های ایران در سطوح مختلف با مقامات مصر درباره ضرورت بازگشایی هر چه بیشتر گذرگاه رفح جهت تسهیل ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه گفت: از دولت مصر انتظار می‌رود به تلاش‌های گذشته خود در این زمینه بیفزاید و زمینه را برای بازگشایی هر چه بیشتر مرز رفح فراهم کند.

Page Generated in 0/0116 sec