printlogo


کد خبر: 272948تاریخ: 1402/9/21 00:00
اخبار

فیفا اجازه استفاده از VAR را در داربی می‌دهد؟
فدراسیون فوتبال در حال گرفتن تاییدیه فیفا برای استفاده از VAR در دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال است. به گزارش ایسنا، داربی پایتخت بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس ساعت ۱۵ پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. با توجه به حساسیت این بازی، فدراسیون فوتبال در تلاش است از سیستم VAR در این بازی استفاده کند اما هنوز نتوانسته تاییدیه فیفا را بگیرد، زیرا سیستم‌ VAR تنها برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران داده شده است و برای استفاده از آن برای مسابقات داخلی نیازمند مجوز و تأیید فیفاست. اگر تصمیم بر استفاده از VAR باشد، موعود بنیادی‌فر تنها داور ایرانی است که می‌تواند این بازی را قضاوت کند اما با توجه به اینکه این داور دوشنبه در AFC کاپ در عراق قضاوت کرد و سه‌شنبه به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به ایران بازخواهد گشت، از لحاظ ریکاوری و استراحت، سپردن قضاوت داربی به فاصله ۴۸ ساعت تا این بازی حساس به این داور منطقی به نظر نمی‌رسد. قرار است امروز- سه‌شنبه-  درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود. 
***
اعضای جدید مجمع سازمان لیگ فوتبال انتخاب شدند
با مشخص شدن نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری، ترکیب ۱۵ عضو مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال تعیین شد. در جلسه روز دوشنبه باشگاه‌های لیگ برتری و مسؤولان سازمان لیگ فوتبال ایران، رای‌گیری برای انتخاب مدیران باشگاه‌های لیگ برتری جهت حضور در مجمع سازمان لیگ برگزار شد. در نهایت احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان، محمد رجاییان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، محمد اسفندیارپور مدیرعامل باشگاه گل‌گهر سیرجان و علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال به عنوان اعضای مجمع سازمان لیگ فوتبال ایران انتخاب شدند. 
***
وحید امیری جام ملت‌های آسیا را از دست داد
وحید امیری، ستاره پرسپولیس و تیم‌ ملی، به دلیل پارگی کشاله ران، جام ملت‌ها را از دست داد. وحید امیری ستاره تیم‌ ملی و کاپیتان پرسپولیس که این فصل اغلب بازی‌های تیم باشگاهی خود را به دلیل مصدومیت از دست داده، حالا با خبر تلخی درباره جام ملت‌های آسیا مواجه شده است. امیری که در بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان بعد از مدت‌ها به میادین بازگشت و در همان بازی به‌شدت از ناحیه همسترینگ آسیب دید، حالا به دلیل پارگی کشاله بازی‌های تیمش را از دست داده است. او در روزها و هفته‌های گذشته همراه با فیزیوتراپ تیم‌ ملی تمرینات اختصاصی خود را انجام داد تا شاید زودتر از موعد مقرر به تمرین تیم باشگاهی بازگردد اما در نهایت نتوانست. نکته مهم درباره مصدومیت وحید امیری این است که او از ناحیه کشاله 2 بار مصدوم شده و به همین دلیل بازگشت سریع او به فوتبال ریسک بسیار بزرگی برای او دارد. از همین رو امیری قصد دارد با احتیاط و مدارای کامل به بازی برگردد، چرا که اگر همچون مرتبه قبلی در بازگشت تعجیل کند، ممکن است آسیب‌دیدگی بعدی خطر بزرگ‌تری را برای ستاره 35 ساله فوتبال ایران به همراه داشته باشد و او را مجبور به یک عمل جراحی دیگر کند. نکته عجیب اینکه پرسپولیس حتی امیدوار بود امیری برای داربی در اختیار باشد اما او موفق نشد به این بازی برسد و در نهایت تا نیم‌فصل هم از میادین دور خواهد بود. این در حالی است که با خروج او از فهرست تیم ملی، امیر قلعه‌نویی یکی از بازیکنان باتجربه خود را از دست خواهد داد و باید دید چه کسی را جایگزین بازیکنی که توانایی بازی در پست دفاع چپ، وینگر چپ و مهاجم را دارد، خواهد کرد. البته امیری در جام‌جهانی 2022 و همچنین دوران امیر قلعه‌نویی شانسی برای بازی در تیم‌ ملی نداشته و حالا به نظر می‌رسد حداقل دوران ملی او به شکلی تلخ به پایان خواهد رسید تا جام‌جهانی قطر آخرین حضور این ستاره چپ ‌پای دوست‌داشتنی در عرصه ملی باشد. 
***
افزایش دغدغه‌های نکونام در خط دفاع
مدافع استقلال در بازی با فولاد تنها از ناحیه چشم مصدوم نشده است. به گزارش فارس، تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف فولاد رفت و در این بازی بیرون از خانه با تساوی بدون گل متوقف شد. ایمان سلیمی، مدافع استقلال در این دیدار از ناحیه چشم دچار آسیب‌دیدگی شد به طوری که کبودی و خون‌مردگی چشم او هنوز وضعیت امیدوارکننده‌ای پیدا نکرده است. علاوه بر این، گفته می‌شود سلیمی از ناحیه همسترینگ نیز دچار کشیدگی شده که این مساله احتمال غیبت او در بازی روز پنجشبه مقابل پرسپولیس را بیشتر می‌کند. با توجه به مصدومیت محمدحسین مرادمند که در جریان بازی با تراکتور رخ داد، آمادگی این مدافع برای داربی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به این ترتیب دغدغه‌های جواد نکونام بویژه در خط دفاع تیمش بیشتر می‌شود و باید دید سرمربی آبی‌ها چه برنامه‌ای برای چینش بخش دفاعی تیمش خواهد داشت. دیدار استقلال مقابل پرسپولیس در بازی معوقه هفته پنجم، پنجشنبه هفته جاری 23 آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0061 sec