printlogo


کد خبر: 272953تاریخ: 1402/9/21 00:00
اخبار

۹۵۰۰ معاینه فنی باطل شد
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: معاینه فنی خودرو‌هایی که دودزا باشند و هوا را آلوده کنند باطل می‌شود.  سرهنگ  فیروز کشیر گفت: برخورد با خودرو‌های دودزا و آلاینده جزو وظیفه ذاتی  پلیس راهور تهران بزرگ است و این مهم  توسط  تیم‌های راهور در روز‌های  مختلف  سال در  حال انجام و اقدام است. با توجه به شرایط  جوی  شهر  تهران که در  نیمه دوم سال داریم، رانندگان می‌بایست حتما تردد‌های  خود را مدیریت کرده و نسبت به رفع نقص  وسیله نقلیه خود اقدام کنند.  وی افزود: از  ابتدای سال جاری  تاکنون ۹۵۰۰ فقره معاینه فنی  خودرو‌های  دودزا باطل شده است؛ این خودرو‌ها توسط  همکاران بنده به دلیل دودزا بودن در  محل  متوقف  شده‌اند و معاینه فنی آنها باطل و از  ادامه حرکت آنها جلوگیری شده است.  معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: شهروندان می‌بینند که هوای شهر  تهران شرایط مناسبی ندارد و با توجه به وارونگی هوایی که وجود دارد می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. در این شرایط اگر وسیله نقلیه رانندگان گرامی  معاینه فنی  دارد و  اگر می‌دانند در وسیله نقلیه آنها عیب و نقص فنی  موثر  وجود دارد حتما جهت رفع  نقص آن اقدام کنند.
***
خبر خوش دولت برای بیماران سرطانی
در جلسه یکشنبه هیات دولت اعلام شد به زودی یک داروی خاص شیمی‌درمانی روانه بازار خواهد شد. معاون رئیس‌جمهور در این جلسه گزارش داد یک داروی خاص شیمی‌درمانی در کشور تولید شده و به‌زودی راهی بازار می‌شود که یک‌دهم نمونه خارجی قیمت دارد. روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از تولید یک داروی خاص شیمی درمانی در کشور و پیوستن ایران به ۵ کشور تولید‌کننده این دارو در جهان خبر داد و گفت: «تولید داروی تزریقی «سیکلوفسفامید» که به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد به‌زودی روانه بازار خواهد شد. این دارو علاوه بر رفع نیاز ۴۰۰ هزار دوزی کشور، کمک شایانی به متقاضیان این دارو خواهد کرد که تا پیش از این مجبور به خرید نمونه خارجی آن با ۱۰ برابر قیمت بودند». همچنین در این جلسه، علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحویل ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری کرج و ۸۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل‌و‌نقل شهری تهران خبر داد که موجب صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت خواهد شد.
***
کشف بیش از یک تن مواد افیونی در مرزهای جنوب شرق کشور
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از ناکامی قاچاقچیان و کشف یک تن و 300 کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران غیور استان سیستان و بلوچستان خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی گفت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی از فعالیت باند قاچاق موادمخدر در مناطق مرزی جنوب شرق کشور مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، محل تردد قاچاقچیان و محموله موادمخدر مشخص شد و مرزداران با رعایت اصول حفاظتی و حقوق شهروندی منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند. گودرزی در ادامه عنوان کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره می‌دیدند و توان مقابله با مأموران را نداشتند خود را تسلیم مرزداران کردند. مرزبانان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم تریاک و ۲۰۰ کیلوگرم حشیش را کشف کنند.

Page Generated in 0/0055 sec