printlogo


کد خبر: 272964تاریخ: 1402/9/21 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر آیت‌الله وحید خراسانی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله وحیدخراسانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ حسین وحیدخراسانی دامت‌برکاته
درگذشت متعلقه محترمه را به جنابعالی و دیگر بازماندگان و منسوبان آن مرحومه تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۰ آذر ۱۴۰۲
***
رئیس مجلس شورای اسلامی:
امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان منفورتر از گذشته است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حوادث روزهای گذشته ثابت کرد مردم غزه پیروز واقعی میدان هستند و هیچ اقدامی نخواهد توانست شکست بزرگ و حیثیت بر باد رفته رژیم صهیونیستی در واقعه هفتم اکتبر را ترمیم کند. امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان منفورتر از گذشته است و تصور قدرت پوشالی آنها حتی در میان دوستان‌شان از بین رفته است. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی با همکاری کامل آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و شریک آنها در تمام جنایت‌ها به کشتار مردم بی‌گناه غزه و  نابودی زیرساخت‌های حیاتی زندگی مردم ادامه می‌دهد. موتور محرک و عامل اصلی نسل‌کشی در غزه پشتیبانی رسانه‌ای و دیپلماتیک آمریکا از رژیم صهیونیستی است. رئیس قوه مقننه اظهار داشت: حوادث روزهای گذشته ثابت کرد مردم غزه پیروز واقعی میدان هستند و  هیچ اقدامی نخواهد توانست شکست بزرگ و حیثیت بر باد رفته رژیم صهیونیستی در واقعه هفتم اکتبر را ترمیم کند. امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان به مراتب منفورتر از گذشته است  و تصور قدرت پوشالی آنها حتی در میان دوستان‌شان از بین رفته است. وی گفت: مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از دولت‌های خود انتظار دارند اجازه ندهند ساختارهای غیرعادلانه چون شورای امنیت با لجبازی آمریکا، دست رژیم صهیونیستی را در ادامه نسل‌کشی باز بگذارد. به یاری خدا و همان گونه‌ که مقام معظم رهبری فرمودند مساله فلسطین به سمت حل شدن حرکت می‌کند و حاکمیت فلسطینی در تمام سرزمین فلسطین تشکیل خواهد شد. 
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
ناو هواپیمابر آمریکایی را به‌زودی از منطقه بیرون می‌کنیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور ناو هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج‌ فارس، گفت: آنها برای فتنه‌انگیزی آمده‌اند و ما آنها را به‌زودی از منطقه بیرون خواهیم کرد. امیر دریادار شهرام ایرانی در همایش ملی توسعه سواحل مکران که در دانشگاه امام صادق‌(ع) برگزار شد به بخشی از اقدامات صورت‌گرفته در مأموریت ناوگروه ۸۶ پرداخت و افزود: حدود 2 ماه پیش یک تانکر ایرانی در اقیانوس اطلس حضور داشت و آمریکایی‌ها می‌خواستند آن را بازرسی کنند؛ این در حالی است که بازرسی نیازمند مجوز سازمان ملل است و ما هم اجازه ندادیم که به تانکر ما نزدیک شوند. فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امنیت در آبراهه‌ها برقرار است، ولی حضور دائمی برای ما اهمیت بسیاری دارد. ما در ناوگروه ۸۶ تلاش کردیم اگر جزیره‌ای در مسیر دیدیم، حضور دائمی در آنجا ایجاد کنیم. مزیت برتری در دریا به‌زودی اتفاق می‌افتد و بحث دیپلماسی در دریا خیلی زود دیده می‌شود و همه مطلع خواهند شد. دریادار ایرانی با بیان اینکه بسیاری گفتند ناو هواپیمابر برای تغییر معادله به منطقه آمده است، گفت: باید گفت آنها برای فتنه‌انگیزی و تأمین نیازمندی‌های‌شان آمدند و ما آنها را به‌زودی از منطقه بیرون خواهیم کرد. ما دیگر تحت فشار قرار نمی‌گیریم و می‌توانیم اعمال نفوذ کنیم. وی تاکید کرد: لازم است که دولت انقلابی ما توجه جدی به دریا داشته باشد تا کارآفرینی بی‌نهایتی داشته باشیم تا ببینید اقتصاد چگونه شکوفا خواهد شد.
***
سخنگوی شورای نگهبان:
نتایج بررسی‌های هیأت‌های نظارت پس از ۱۴ دی اعلام می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه نتایج بررسی‌های هیات‌های نظارت پس از ۱۴ دی اعلام می‌شود، گفت: تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان کارکردی غیر از انتخابات ندارد. هادی طحان‌نظیف در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» شبکه 3 سیما به موضوع بررسی صلاحیت‌ها پرداخت و گفت: ماه گذشته هیات‌های اجرایی که ترکیب آن متشکل از شخصیت‌های حقوقی و معتمدان محلی است و شامل 11 نفر می‌شود، در فرمانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه به بررسی صلاحیت‌ها پرداختند. این هیات‌ها که ارتباطی به شورای نگهبان ندارند، طی 15 روز صلاحیت‌ها را بررسی کردند. وی اعلام کرد: مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت استانی انجام می‌شود که هم‌‌اکنون این هیات‌ها در تعامل با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در حال بررسی صلاحیت‌ها هستند و به مدت 50 روز یعنی تا 14 دی فرصت دارند صلاحیت‌ها را بررسی و سپس به داوطلبان اعلام کنند. طحان‌نظیف مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها را شورای نگهبان اعلام کرد و گفت: این شورا یک ماه (30 روز) مهلت دارد تا به بررسی صلاحیت‌ها بپردازد. کسانی که به نتایج بررسی‌های هیات‌های نظارت شکایت داشته باشند، می‌توانند به شورای نگهبان اعلام کنند. وی تاکید کرد: طبق قانون در این سه مرحله از 5 نهاد مرجع درباره صلاحیت‌های افراد استعلام گرفته می‌شود که در صورت لزوم می‌توان از سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز استعلام گرفت که اگر آن نهادها اطلاعاتی داشته باشند باید در اختیار هیات‌ها یا شورای نگهبان قرار بدهند.

Page Generated in 0/0053 sec