printlogo


کد خبر: 272968تاریخ: 1402/9/21 00:00
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
تفاوت تخلف و اختلاس را باید به مردم توضیح دهیم

گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تضعیف حکومت مرکزی فتنه اصلی دشمن برای تکه‌پاره کردن میهن در همه دوره‌ها بوده و انتخابات پرشور آینده مجلس می‌تواند سد راه این تلاش دشمن باشد.
محمد حسین صفارهرندی در نشست با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان فساد به وقوع پیوسته در ماجرای چای دبش و تلخ کردن کام مردم را مورد اشاره قرار داد و این ماجرا را سوءاستفاده، رانت و تقلب دانست و تأکید کرد: این ماجرا باید به طور دقیق برای مردم شرح داده شود و تلقی اختلاس را توضیح داد. وی افزود: شروع این فساد از دولت قبل بوده اما در این دولت نیز تخصیص ارزهایی صورت گرفته اما اختلاس تلقی درستی نیست بلکه سوءاستفاده و فساد رخ داده است. صفارهرندی گفت: باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس درباره آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌‌جا در جامعه صورت نگیرد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت مقابله با مفسده‌ها تأکید کرد و گفت: جار زدن برخی مسائل و موضوعات به عنوان اختلاس  سبب دلسردی مردم می‌شود. وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت گفت‌وگو با مردم از سوی مسؤولان و تلاش برای مهار مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تأکید و خاطرنشان کرد: با دست خودمان نباید امتیاز منفی برای نظام درست کنیم. باید امتیازاتی را که حق مردم است در اختیار آنها قرار دهیم.
صفارهرندی به سخت‌کاری رئیس‌جمهور در حوزه تنظیم روابط خارجی و انجام سفرهای استانی برای حل مشکلات مردم نیز اشاره و وجود این روحیه را مایه امیدواری مردم برشمرد و گفت: گاه اما برخی اشتباهات، موجب می‌شود خدمات نظام منجر به تولید سرمایه اجتماعی نشود. وی بیان داشت: تضعیف حکومت مرکزی فتنه اصلی دشمن برای تکه پاره کردن میهن است و ما نمونه‌های آن را در دنیا نیز شاهدیم و فتنه‌های اخیر در کشور با همین رویکرد دنبال می‌شد و هر که ایران را دوست دارد باید برای حفظ ایران نسبت به آینده آن دغدغه داشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلبه بر فساد و تبعیض را یک کار ویژه و دستور کار اصلی در کشور عنوان کرد و گفت: ایران در آستانه جهشی خیره‌کننده در دنیاست و نباید اجازه دهیم این دست مسائل موجب کندی حرکت این انقلاب و مردم شود. صفار هرندی بر ضرورت برخورد با آقازاده‌ها در جامعه تأکید کرد و گفت: نظام در عمل نشان داده حتی فرزندان رئیس‌جمهور اسبق و برادر رئیس‌جمهور سابق و حتی معاون اول رئیس‌جمهور اسبق را نیز محاکمه و زندانی می‌کند لذا تصور فساد سیستمی نادرست است و هم‌اکنون ۲ فرزند یک مقام عالی‌رتبه قوه‌ قضائیه در زندان هستند و اینها در عین حال که دل آدم را به خاطر وجود فساد در جامعه می‌سوزاند اما سوی دیگر آن رحم نکردن به آقازاده‌ها در هر جایگاهی است که سبب ایجاد امید فراوان در جامعه است.

Page Generated in 0/0062 sec