printlogo


کد خبر: 272972تاریخ: 1402/9/21 00:00
روایت رئیس سازمان انرژی اتمی از اتهامات آژانس علیه ایران
دنبال گاوداری می‌گشتند!

گروه سیاسی: رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد درباره روند مذاکرات این سازمان با آژانس درباره حل و فصل 4 موضوع پادمانی اظهار کرد: دولت بایدن تصمیم گرفت به برجام بازگردد و در همین چارچوب مذاکراتی را شروع کردند. هم در دولت قبل (دوازدهم) هم دولت فعلی مذاکرات انجام شد که از سال گذشته با شیوه متفاوتی این مذاکرات پیگیری شده است. محمد اسلامی ادامه داد: تمام آنچه را که درباره موضوعات پادمانی مطرح کردند، آوردند و چند مکان را که به عنوان «پی‌ام‌دی» قبلا بسته شده بود و اسم‌شان را در رسانه آورده بودند، گفتند می‌خواهیم چند بازرسی از این مکان‌ها انجام دهیم، در حالی که هیچ‌کدام از اینها سایت (هسته‌ای) نیست و حتی برای سازمان انرژی اتمی نیست و ساخته و پرداخته ذهن منافقین و سیستم‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی است. در شورای عالی امنیت ملی این مسائل مطرح و قرار شد از این 4 مکان بازرسان آژانس بازرسی کنند. یکی از آنها معدن متروکه‌ای در مریوان یا آباده است، دومی جایی است که آهن قراضه در آن می‌فروشند؛ این مکان‌ها از این جنس هستند. آمدند و بازرسی کردند و کشور درباره آنها گزارشی تهیه و به آژانس ارائه کرد اما اراده کردند موضوعات را زنده نگه دارند و به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کنند. در عین حال 2 مورد از این موضوعات تا فروردین امسال بسته شد و آژانس گفت دیگر درباره آنها سوال 
ندارد. 
اسلامی خاطرنشان کرد: اقدامات ما در سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون اقدام راهبردی انجام می‌گیرد. ما عضو «ان‌پی‌تی» هستیم و این معاهده در مجلس ایران قانون شده است و بر اساس آن متعهد به اجرا هستیم و فعالیت‌های هسته‌ای ما در چارچوب این قوانین انجام می‌شود و آژانس هم مرتب بازرسی دارد و به طور قانونی و حرفه‌ای این ارتباط را داریم. کشورهایی که سایت هسته‌ای دارند، تحت نظارت آژانس هستند و ما هم از این قانون مستثنا نیستیم. 
اسلامی نسبت به اتهامات علیه ایران درباره مکان‌های ادعایی آژانس اضافه کرد: خود آمریکایی‌ها که در عراق حضور داشتند و از انواع تسلیحات استفاده کردند، ضایعاتی به جا گذاشتند. اینها می‌شود اتهام برای ایران که اینجا ذرات مشاهده شده و شما سایت داشتید. ما گفتیم آنجایی که می‌گویید گاوداری است. در گاوداری کسی کار هسته‌ای نمی‌کند و چند سال پیش این مکان‌ها مزرعه‌ متروکه‌ای بوده و اکنون گاوداری است.

Page Generated in 0/0040 sec