printlogo


کد خبر: 272982تاریخ: 1402/9/22 00:00
اخبار

نخستین کنسرت زمستانی ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت
قرار است نخستین کنسرت زمستانی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی، اورتور فرایشوتز ساخته کارل ماریا فون وبر، سمفونی شماره 4 در لاماژور (ایتالیایی) اثر فلیکس مندلسون بارتولدی، سوئیت آرلزین شماره 2 و سوئیت کارمن شماره یک اثر جورج بیزه را بنوازد. کنسرت ارکستر سمفونیک تهران جمعه یکم دی ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.
***
مهران مدیری و رامبد جوان ممنوع‌الفعالیت نیستند
جرأت ندارند به تلویزیون بیایند!
مدیر شبکه 4 سیما، دوشنبه شب گذشته در برنامه جام جم شبکه یک سیما با بیان اینکه چهره‌ها هیچگاه از تلویزیون حذف نشده‌اند، گفت: سروش صحت، مهران مدیری و رامبد جوان هیچ‌کدام از صداوسیما حذف نشده‌اند، بلکه اینها به دلیل تفتیش عقاید از سوی روشنفکران جرأت نمی‌کنند به تلویزیون بیایند. 
شاهمرادی‌ ادامه داد: هیچ‌کدام از این اسامی را تلویزیون برای برنامه‌سازی منع نکرده،‌ بلکه به خاطر نظام تفتیش عقاید روشنفکران جرات نمی‌کنند. نظام روشنفکری که داعیه آزادی بیان و گفت‌وگو دارد اما به دنبال تک‌تک مواضع افرادی که خودشان نمی‌پسندند، می‌گردند تا آنها را وادار به جوابگویی کنند. چرا احسان علیخانی نمی‌تواند برنامه بسازد؟ نه فقط بازیگران و سکولاریسم مسلح در خیابان و فضای مجازی، حتی برخی سیاستمداران هم در دوره‌هایی این شکلی بودند. وی با اشاره به ادعای مدعیان خفقان در صداوسیما، افزود: با فضایی مواجهیم که گویی صداوسیمایی وجود دارد که فضا را بسته است و جماعتی بیرون وجود دارند که حرف‌های نگفته‌ای از سینه‌شان سرریز می‌کند و صداوسیما آنها را پخش نمی‌کند، در حالی که اینگونه نیست. معتقدم اتفاقا در دوره تحول که معتقدند اتفاق دندان‌گیری رخ نداده، اتفاقات دندان‌گیری افتاده است.   محمد قوچانی، مدیر مسؤول مجله آگاهی نو نیز در این برنامه گفت: روز به روز از اقتدار و نفوذ فرهنگی سازمان صداوسیما کاسته شده است و امروز صداوسیما در بغرنج‌ترین وضعیت تاریخی خودش قرار دارد. این البته محدود به دوره مدیریت فعلی نیست. من 2 نقد به صداوسیما دارم. نقد اول محتوایی و نقد دوم ساختاری است. در بخش مربوط به محتوا معتقدم صداوسیما امپراتوری بزرگی است. فکر نمی‌کنم هیچ رسانه‌ای قابل قیاس با صداوسیما باشد. رسانه‌های کوچک در تقابل با رسانه‌های بزرگ مثل صداوسیما بسیار ناچیزند. این امکانات و توان به چه شیوه‌ای استفاده می‌شود؟
***
کیوان ساکت در اصفهان کارگاه برگزار می‌کند
«کیوان ساکت» نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی از برگزاری مسترکلاس خود در زرین‌شهر اصفهان خبر داد. وی گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسترکلاس هستیم که این کارگاه آموزشی ۲۳ و ۲۴ آذر در اصفهان برگزار می‌شود. این آهنگساز بیان کرد: بخشی از این مسترکلاس به آموزش تکنیک‌های پایه، تکنیک‌های نوازندگی برای هنرجویان متوسطه، آموزش تکنیک برای دوره پیشرفته، تمرین‌هایی برای بداهه‌پردازی و جمله‌پردازی و زیبایی‌شناسی در موسیقی اختصاص دارد. بخش دیگر نیز به مهارت‌های تکنیکی تار و سه‌تار، ردیف و جایگاه ردیف موسیقی و شناخت ریتم اختصاص دارد.
***
نوفل‌لوشاتو میزبان «بودن» می‌شود
نمایش «بودن» به کارگردانی و بازیگری عاطفه تهرانی و تهیه‌کنندگی داوود نامور از چهارم دی ساعت ۱۸:۱۵ هر شب به مدت ۴۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود. همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های این نمایش، پوستر آن با طراحی صادق حسینی رونمایی شد. عاطفه تهرانی پس از ۱۰ سال دوری از بازیگری و تمرکز بر حرفه طراحی حرکت و کارگردانی، در قامت بازیگر به صحنه تئاتر بازمی‌گردد. عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: بهزاد اقطایی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سارا صادقی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح صحنه: فرزاد هدایت‌نوری، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح مپینگ: حجت ‌حاج‌‌عبداللهی، طراح پوستر: صادق حسینی، ساخت تیزر و موشن‌گرافیک: بهروز داوری، مشاور رسانه‌ای: مرتضی رنجبران و مدیر تبلیغات: صدرا صباحی.
***
معرفی هیأت انتخاب هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران
اعضای هیات انتخاب هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در ۲ بخش «ایده» و «فیلم» توسط وحید ملتجی، مدیر این رویداد معرفی شدند. طبق این حکم، وحید نیکخواه‌آزاد، زهرا مصطفوی و علی شاه‌محمدی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش «ایده» و مرتضی علی‌عباس‌میرزایی، سیدسجاد قافله‌باشی و مهدیه سادات‌محور به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش «فیلم»، آثار رسیده به هفتمین دوره المپیاد را مورد بررسی قرار می‌دهند. کارگردانی آثاری چون «انزوا» و «خون خدا»، تهیه‌کنندگی بیش از ۵۰ فیلم کوتاه داستانی و نماهنگ و مدیریت خانه هنری رسانه‌ای دیما (مرکز تخصصی فیلمسازی حوزه زنان و کودک و نوجوان) به ترتیب بخشی از کارنامه هنری مرتضی علی‌عباس‌میرزایی، سیدسجاد قافله‌باشی و مهدیه سادات‌محور به ‌شمار می‌رود.
***
معرفی مدیر جدید جشنواره برلین
«تریشا توتل» جانشین «کارلو چاتریان» و «ماریت ریسن‌بیک» مدیران کنونی برلیناله خواهد شد که از سال ۲۰۲۰ جشنواره را هدایت می‌کنند و دوره آتی برلین در سال ۲۰۲۴، آخرین حضور آنها در این سمت خواهد بود. جشنواره فیلم برلین پس از جشنواره کن، بزرگ‌ترین جشنواره بین‌المللی فیلم جهان است که میزبان بازار فیلم اروپا نیز هست که یک گردهمایی مهم در صنعت سینماست که در آن فیلم‌های مستقل عرضه و فروخته می‌شوند. 

Page Generated in 0/0058 sec