printlogo


کد خبر: 272993تاریخ: 1402/9/22 00:00
نقش تعیین‌کننده VAR در انتخاب داور دیدار استقلال - پرسپولیس
بنیادی‌فر یا حیدری؟

گزینه‌های داوری داربی یکصدودوم پایتخت در حالی انتخاب شده‌اند که تصمیم نهایی بستگی به استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی دارد. انتخاب داور مسابقه بازی رفت استقلال و پرسپولیس در بیست‌وسومین دوره بازی‌های لیگ برتر به یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که یکی از نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست با توجه به در اختیار داشتن سیستم اجاره‌ای داور ویدئویی برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، قصد دارد مجوز استفاده از آن را برای داربی ۱۰۲ پایتخت از AFC و فیفا دریافت کند. همین امر انتخاب داور را برای این دیدار به چالش کشیده است، چرا که موعود بنیادی‌فر تنها داور ایرانی است که مجوز قضاوت در بازی‌های مجهز به VAR را دارد. سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم نیز تنها کمک‌های دارای مجوز برای همراهی بنیادی‌فر هستند. در صورتی که  مجوز استفاده از سیستم آنلاین داور ویدئویی دریافت شود، بنیادی‌فر بار دیگر داوری این بازی را بر عهده خواهد داشت، در غیر این‌ صورت بیژن حیدری بازی بین 2 تیم پرطرفدار پایتخت را قضاوت خواهد کرد. داربی ۱۰۲ پایتخت ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۳ آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. البته گفته می‌شود شاید زمان این دیدار به 16:20 تغییر کند اما آخرین زمانی که سازمان لیگ روی خروجی سایتش قرار داده، همان ساعت 15 روز پنجشنبه است. 
* تاکید وزیر ورزش به استفاده از VAR
وزیر ورزش با تاکید بر انجام پیگیری‌های لازم برای استفاده از سیستم VAR در داربی گفت حمایت از تیم ‌ملی فوتبال در جام ملت‌ها جزو اولویت‌های وزارت ورزش است. کیومرث هاشمی دیروز سه‌شنبه درباره وضعیت فدراسیون‌ها و مجامعی که نتایج آنها ابطال شده است، گفت: فدراسیون‌ها هر 4 سال یک بار بر اساس مجمع تغییراتی دارند، یکسری رشته‌ها هستند که بعضاً احکامی از دیوان عدالت اداری گرفته‌اند یا اینکه تحت شرایط بین‌المللی قرار گرفته‌اند که مستلزم این است مدیریت شوند. در کل دغدغه‌ای بابت این موضوع نداریم اما باید تسریع شود که در دستور کار قرار گرفته است. وزیر ورزش درباره استفاده از سیستم VAR در داربی گفت: یکی از خواسته‌های وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال این بود که برای این دیدار مجوز استفاده از VAR گرفته شود. این سیستم در ورزشگاه آزادی موجود است و از این حیث مشکلی نیست اما باید مجوز آن از سوی فیفا صادر شود. طبق آخرین اطلاعات ما قرار است این اتفاق تا روز چهارشنبه بیفتد. حتی درباره تیمی که باید مدیریت کند هم پیشنهاداتی داده‌ایم که از چه کشورهایی باشند تا نخستین داربی‌ای را شاهد باشیم که با سیستم VAR برگزار می‌شود. وی درباره تغییرات در هیأت مدیره پرسپولیس و استقلال نیز گفت: پیش از این هم گفته‌ام که تصمیمات کلان درباره این 2 باشگاه و واگذاری آنها می‌گیریم تا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. وظیفه وزارت ورزش تیمداری و باشگاه‌داری نیست. کمک کنید این وظیفه از ما گرفته شود و طبق آنچه در دنیا مرسوم است، باشگاه‌داری توسط بخش خصوصی انجام شود. در این صورت و اگر این 2 باشگاه واگذار شوند، یکی از دستاوردهای بزرگ برای ما رقم خواهد خورد. مصمم هستم این اتفاق بزرگ بیفتد که در این صورت به سایر رشته‌ها هم کمک شده است. کیومرث هاشمی همچنین درباره جام ملت‌های آسیا و حضور تیم‌ ملی فوتبال در این رویداد گفت: یک جلسه با قلعه‌نویی و مسؤولان فدراسیون داشتم، سال‌هاست نتایج قابل توجهی در جام ملت‌های آسیا کسب نکرده‌ایم. البته در سطح قاره همه تلاش می‌کنند حضور موفقی داشته باشند. در وزارت ورزش اعلام کردیم حضور در جام ملت‌های آسیا جزو اولویت‌های اصلی است. هر آنچه درباره تیم‌ملی فوتبال و حضور در این رویداد نیاز است، جزو رسالت وزارت ورزش است. البته رشته‌های دیگر هم هستند، همه موظف هستیم از همه رشته‌ها حمایت کنیم اما تیم ‌ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال که موفق هم بوده‌اند، جایگاه خود را دارند. 
* رونمایی از قیمت بلیت‌های داربی 102
قیمت بلیت‌های داربی مشخص شد. تیم‌های استقلال و پرسپولیس در حالی حساس‌ترین جدال این هفته لیگ برتر را پنجشنبه برگزار می‌کنند که بلیت فروشی این مسابقه حساس از دیروز - سه‌شنبه- شروع شده است. 
قیمت بلیت‌های این مسابقه به شرح زیر است:
* روبه‌روی جایگاه: 300 هزار تومان
* پشت دروازه: 150 هزار تومان
* طبقه دوم: 70 هزار تومان
البته این قیمت‌های سامانه بلیت‌فروشی است و احتمالا به‌زودی شاهد ارقام نجومی در بازار سیاه باشیم. 

Page Generated in 0/0060 sec