printlogo


کد خبر: 272999تاریخ: 1402/9/22 00:00
اخبار

تأمین مایحتاج معیشتی نیازمندان در شب یلدا
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد روش‌های مشارکت در پویش ملی «یلدای مهربانی» را اعلام کرد. حبیب‌الله آسوده با اشاره به برگزاری پویش ملی یلدای مهربانی همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، افزود: این پویش با هدف تامین مایحتاج معیشتی خانواده‌های نیازمند در شب یلدا برگزار می‌شود. وی ادامه داد: در این پویش، خیران و مردم نیکوکار از طریق کمک‌های نقدی خود، احتیاجات شب یلدایی خانواده‌های نیازمند را تامین می‌کنند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: به همین منظور شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ پیش‌بینی شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آسوده خاطرنشان کرد: همچنین مردم نیکوکار از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۲* می‌توانند کمک‌های خود را برای تامین مایحتاج یلدایی نیازمند پرداخت کنند.
***
۱۴ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خدمات دندانپزشکی تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر را تشریح کرد. محمداسماعیل ‌کاملی درباره خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: ۱۴ خدمت دندان پزشکی تحت پوشش بیمه پایه‌ای است که دندان پزشک عمومی و متخصص می‌تواند آن را ارائه دهد. وی افزود: در واقع افراد صاحب صلاحیت برای ارائه این خدمات شامل دندانپزشکان عمومی و متخصص، بهداشت‌کاران دهان و دندان، کاردان بهداشت دهان، پرستار دندانپزشکی و تکنسین‌های سلامت دهان که دارای مجوز و صاحب صلاحیت از سوی وزارت بهداشت هستند. به گفته وی، این ۱۴ خدمت شامل پروفیلاکسی کودک، کاربرد موضعی وارنیش فلوراید، دستورات بهداشت دهان، سیلانت به ازای هر دندان - فیشور سیلانت، جرم‌گیری (بالای ۶ سال یک بار)، آمالگام یک، 2، 3 سطحی تریم/ اطفال، کامپوزیت زینتی یک، ۲، ۳ سطحی خلفی ترمیم/ اطفال، کشیدن دندان و رادیوگرافی دندان (پری‌اپیکال یا بایت بینگ) است. کاملی تاکید کرد: البته ۶ خدمت پروفیلاکسی کودک، کاربرد موضعی وارنیش فلوراید، کاربرد موضعی وارنیش به جز فلوراید، دستورات بهداشت دهان، سیلانت به ازای هر دندان فیشور سیلانت و جرم‌گیری در حضور التهاب متوسط یا شدید عمومی تمام دهان پس از بررسی دهانی می‌تواند توسط 
بهداشت کار دهان و دندان، کاردان بهداشت دهان، پرستار دندان پزشکی و تکنسین‌های سلامت دهان دارای مجوز نیز ارائه شود.
***
تقدیر از برگزیدگان مسابقه ملی «سهم من از جوانی ایران»
با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از برگزیدگان مسابقه ملی «سهم من از جوانیِ ایران» با محوریت جمعیت و خانواده تقدیر می‌شود. رهام رضاییان، مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ضمن اعلام این خبر افزود: از برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی «سهم من از جوانیِ ایران» با جوایزی به ارزش پانصد میلیون ریال شامل ۲ هدیه ۵۰ میلیون ریالی، یک هدیه ۴۰ میلیون ریالی و ۷۲ هدیه ۵ میلیون ریالی تقدیر می‌شود. رضاییان خاطرنشان کرد: مسابقه ملی کتابخوانی «سهم من از جوانیِ ایران» به مناسبت روز ملی جمعیت توسط دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت و همکاری موسسه فرهنگی - هنری شهید روحی با هدف از حمایت از جمعیت و خانواده و تشویق به فرزندآوری برگزار شده است. وی با اشاره به برگزاری این رویداد در سطح کشور ادامه داد: این مسابقه در ۲ بخش بزرگسالان به صورت آنلاین و بخش ویژه کودکان و نوجوانان در قالب ارسال نقاشی با موضوع سهم‌ من از جوانی ایران برگزار شده است. وی افزود: تعداد ۲۵ هزار و ۴۸۶ نفر در بخش کتابخوانی و ۵۲۶ نفر نیز در بخش نقاشی این مسابقه شرکت و در نهایت تعداد ۲ هزار و ۶۷۵ نفر در بخش کتابخوانی و ۱۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان هم در بخش نقاشی به مرحله قرعه‌کشی راه پیدا کردند که جایزه همه منتخبان تقدیم شده است و روز پنجشنبه جاری نیز جایزه ۵ نفر از برگزیدگان در شهر مقدس مشهد به صورت نمادین اهدا می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec