printlogo


کد خبر: 273008تاریخ: 1402/9/22 00:00
اخبار

رئیس دستگاه قضا در جمع قضات و کارکنان 
سازمان قضایی نیروهای مسلح: رسیدگی‌ها، صدور احکام و اجرای احکام باید به‌موقع باشد
رئیس قوه ‌قضائیه گفت: رسیدگی‌ها، صدور احکام و اجرای احکام باید به‌موقع باشند و چنانچه این فرآیندها، در موعد خود انجام نشوند اثرگذاری خود را از دست می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح روز گذشته با حضور در جمع قضات و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح با تبیین و تشریح اصل ۱۷۲ قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات ناظر بر شرح وظایف و اختیارات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، گفت: جامعه هدف شما در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، نیرو‌هایی هستند که بخش قابل توجهی از عزت و اقتدار و بازدارندگی و امنیت بالای کشور ما، مرهون مجاهدت‌ها و تدابیر و اقدامات آنها در ذیل فرماندهی معظم کل قواست؛ بنابراین، جامعه هدف شما از جایگاه والایی برخوردار است و به همان میزان، جایگاه شما نیز بالاست و من نیز نگاه ویژه‌ای به مجموعه شما دارم. وی بیان داشت: برخی فرآیند‌های کاری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از جمله در مرحله تحقیقات، جلب متهمان، رسیدگی‌های بدوی و تجدیدنظر، اجرای احکام و اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌ها، متفاوت از فرآیند‌های کاری در سایر مراجع قضایی است و بر همین اساس، کار شما حساسیت و دقت بیشتری را می‌طلبد و اندکی سخت‌تر است.
رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به مقوله به‌روز شدن نصاب‌های ناظر بر صدور احکام مجازات که در سخنان یکی از قضات شاغل در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مطرح بود، گفت: قوانین مصوب باید پایدار و از استحکام لازم برخوردار باشند؛ اگرچه برخی اقتضائات زمانی مؤثر است اما قوانین نباید مرتب دستخوش تغییر شوند، چرا که این امر، موجد آسیب‌هایی است.
***
بازدید وزیر دفاع از مراحل تست‌های پروازی جت آموزشی یاسین
وزیر دفاع در بازدید از مراحل آزمون‌های پروازی جت آموزشی یاسین با بیان اینکه خلبانانی که با این هواپیما آموزش داده شوند، قابلیت پرواز با جنگنده‌های نسل جدید را دارند، تاکید کرد: ماموریت اصلی یاسین کاهش مدت و افزایش کیفیت آموزش‌های خلبانی است.
امیر محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نیروهای مسلح در راستای ارتقای آموزش خلبانی، تسلط بر انواع هواپیماهای جنگنده  کلاس‌های مختلف است، افزود: این هواپیمای آموزشی با حمایت کامل وزارت دفاع به‌زودی در حوزه آموزش خلبانان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به تولید انبوه خواهد رسید. وی با بیان اینکه خلبانانی که با این هواپیما آموزش داده شوند، قابلیت پرواز با جنگنده‌های نسل جدید را دارند، تاکید کرد: هواپیمای یاسین باعث کاهش مدت زمان آموزش‌های خلبانی و ارتقای این چرخه می‌شود. 
وزیر دفاع با اشاره به اینکه می‌توان از این هواپیما در پشتیبانی نزدیک هوایی نیز استفاده کرد، اظهار داشت: یاسین قادر خواهد بود از انواع تسلیحات با هدایت اپتیکی و حرارتی در ماموریت‌‌های پشتیبانی نزدیک هوایی استفاده کند.
***
سخنگوی دولت:
بیش از نیمی از اعضای کابینه روز دانشجو به دانشگاه‌ها رفتند
سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت: بیش از نیمی از اعضای هیات وزیران به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه‌ها حضور داشتند و بیش از 30 جلسه اینچنینی هم در روزهای اخیر برگزار شد.
علی بهادری‌جهرمی در چهل‌وپنجمین نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حضور مسؤولان در دانشگاه‌ها و بازخورد آنها و نحوه پیگیری مسائل مطرح شده از سوی مقامات گفت: اصل حضور مسؤولان در دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان فی‌نفسه اثرگذار است و باعث می‌شود واقعیت‌های اجرایی تبیین شود. تاکنون بیش از ۳۰ جلسه برگزار شده و بنده در یک سال اخیر بیش از ۶۰ جلسه دانشگاهی داشتم. هر مقامی که در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کند هم گزارش‌های دولت را بیان می‌کند و هم اگر ابهامی وجود داشته باشد به پرسش‌های  دانشجویان پاسخ داده می‌شود و در چارچوب صلاحیت موضوعات پیگیری خواهد شد. 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره فعال شدن گشت ارشاد مدیران در دولت سیزدهم و اینکه برخورد با فسادها که اخیر به عنوان نمونه در برخورد با پرونده تخلف چای دبش انجام شده تداوم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در دانشگاه امیرکبیر درباره گشت ارشاد مدیران صحبت کردم و گفتم بیش از ۶۰ مدیر که در مسائل مختلف در 2 سال اخیر تخلفاتی داشته‌اند، برکنار شده‌اند. گشت ارشاد و برکناری مدیران در سطوح مختلف ممکن است به دلیل عدم اجرای وظایف باشد که توسط تغییرات مدیریتی انجام می‌شود؛ یک زمانی هم ممکن است تخلف سنگین باشد که از سوی بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری شناسایی و سپس برکنار شده‌اند. پس این موضوع مشخصاً به یک پرونده خاص برنمی‌گردد.

Page Generated in 0/0061 sec