printlogo


کد خبر: 273010تاریخ: 1402/9/22 00:00
نخستین جلسه دادگاه اعضا و سرکرده گروهک تروریست منافقین برگزار شد
آغاز انقراض منافقین

گروه سیاسی: نخستین جلسه دادگاه اعضا و سرکرده‌های گروهک تروریست منافقین دیروز در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. تاخیر در برگزاری این دادگاه مهم و رسیدگی به جنایات منافقین اگرچه انتقاد درست و بجایی است اما به هر حال محاکمه منافقین آغاز شده است و کارشناسان معتقدند برگزاری این دادگاه می‌تواند نتایج بسیاری به همراه داشته باشد.
به گزارش «وطن امروز»، دیروز سه‌شنبه 21 آذر 1402 نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین، همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی برگزار شد.
در این دادگاه تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) به عنوان متهم ردیف اول و مسعود رجوی، مریم قجرعضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشم‌چی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی و... به عنوان متهمان بعدی محاکمه خواهند شد. بر اساس اظهارات قاضی دهقانی، این متهمان دارای وکیل تسخیری نیز هستند که خانم‌ها پیروزفر، شیخی و کمالی و آقایان محمدی گرکان و حاج‌محمدی به عنوان وکلای تسخیری متهمان در دادگاه حضور یافتند.
دهقانی البته در این باره اظهار داشت: این دادگاه پس از انتخاب وکلای تسخیری بلافاصله به وکلای متهمان اخطار کرد همه ایراد‌ها و اعتراضات خود را ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ تسلیم دادگاه کنند که البته ایراد‌ها و اعتراضات از قبیل مرور زمان، مشمول زمان شدن دادرسی، رد دادرس، قابل تعقیب کیفری نبودن و نقص تحقیقات یا هر موضوع دیگر به دادگاه تسلیم نشده است. دهقانی این را هم گفت که برای آدرس رسمی منافقین ایمیل فرستاده شده تا دفاعیات خود را ارسال و وکیل معرفی کنند.
رئیس دادگاه یادآور شد: اشخاص حقیقی تحت تعقیب این پرونده متواری هستند و دسترسی به آنها برای این دادگاه امکان‌پذیر نبوده است و دادگاه با توجه به صدور قرار رسیدگی به نشر آگهی، به نشر قرار در روزنامه‌های کثیرالانتشار ملی می‌پردازد که در ۲ نوبت آگهی در روزنامه‌های کیهان و جام جم منتشر شده است. قاضی دهقانی افزود: پس از آن اتهامات قانونی دادگاه پرونده را جامع و کامل بررسی کرده و گزارش جامعی تنظیم شده است و مستند به ماده ۳۸۹ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۳۹۱ این قانون، رئیس شعبه رسیدگی‌کننده پرونده را کامل و قابل طرح برای دادرسی تشخیص داده و بلافاصله دستور تعیین وقت رسیدگی را صادر کرده است.
* دیدار خائن با دشمن!
جنایات منافقین علیه مردم ایران در 45 سال گذشته شامل ده‌ها هزار مورد می‌شود. بر اساس گزارشات مستند، منافقین تاکنون 17 هزار نفر از مردم ایران را ترور کرده‌اند. اخیرا در جریان رسیدگی به دادگاه حمید نوری در سوئد، یکی از اعضای کادر منافقین صراحتا در مقابل دوربین‌ها با افتخار اعلام کرد آنها تعداد ترورها را از 17 هزار مورد، بالاتر هم خواهند برد. منافقین البته در کنار ترورها و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع، با دشمن ایران در جنگ تحمیلی یعنی رژیم بعث عراق نیز همکاری‌های گسترده‌ای انجام دادند. پس از سقوط صدام، صدها حلقه فیلم و هزاران برگ سند از همکاری‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی منافقین و رژیم بعث منتشر شد که نشان‌دهنده خیانت منافقین علیه ایران است. روز گذشته در جریان دادگاه منافقین، یکی از این فیلم‌ها پخش شد. در این دادگاه فیلمی از مسعود رجوی منتشر شد که سرکرده منافقین با ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق دیدار و به او اعلام می‌کند جنایت ۷ تیر توسط این گروهک انجام شده و کاخ سفید و کاخ الیزه از آن با خبر بودند.
در ادامه دادگاه فیلم‌های مربوط به ماجرای قبیح ارتباط و ازدواج تشکیلاتی مسعود رجوی و مریم قجرعضدانلو، موسوم به انقلاب ایدئولوژیک پخش شد. مریم قجرعضدانلو همسر مهدی ابریشم‌چی بود اما بدون انجام طلاق و طی مراحل شرعی، ناگهان در مراسمی به عقد مسعود رجوی درآمد. در این مراسم مهدی ابریشم‌چی نیز حضور داشت! پس از این مراسم که مسعود رجوی آن را انقلاب ایدئولوژیک نامیده بود، ارتباط اعضا با همسران‌شان قطع و حق ازدواج منافقین از آنها سلب شد.
* جنایت منافقین در کیفرخواست
در کیفرخواست صادرشده علیه گروهک تروریست منافقین، بخش‌هایی از جنایت آنها علیه مردم و مقامات ایران مورد اشاره قرار گرفت. در این کیفرخواست آمده است: «سازمان در دوره‌ ۲۸ ماهه ابتدای پیروزی انقلاب تا روز ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ (مصادف با ۱۹ ژوئن ۱۹۸۱ میلادی) در ظاهر تلاش می‌کرد رفتار‌های خود را در قالب یک گروه سیاسی توجیه کند ولی عملا و به‌واقع حاضر نبود به لوازم و تبعات این ادعا پایبندی خود را نشان دهد. این دوره که از سوی خود سازمان «فاز سیاسی» نام گرفته بود، مشحون از اقدامات و رفتار‌های منافقانه بود. عدم پایبندی صریح به قانون و نهاد‌های انقلابی ذی‌صلاح برآمده از انقلاب و درگیری و نزاع‌های گسترده و عدم تحویل سلاح به نهاد‌های قانونی و تلاش برای بی‌اعتبار‌سازی و نامشروع‌نمایی آنها و قدم به قدم رادیکالیزه و خشونت‌بار کردن این اقدامات و ایجاد فضای تنازع و تقابل و افزایش کینه و دشمنی در میان اعضا و هواداران با سایر صفوف ملت و ایجاد سازمان‌دهی نظامی نیمه‌مخفی – نیمه‌علنی در تشکیلات سازمان و نفوذ پنهان و غیرقانونی در دستگاه‌های حاکمیتی نظام تنها بخشی از این رفتار‌های منافقانه بود. در نهایت ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ و هنگامی ‌که سران گروه تصور می‌کردند به مرحله‌ای رسیده‌اند که قدرت سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را در چند حرکت سریع پیدا کرده‌اند. آغاز جنگ مسلحانه و محاربه‌ای بی‌رحمانه علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند. در این روز کادر‌های سازمان به خیابان‌ها ریخته و مردم را به سرنگونی جمهوری اسلامی دعوت کردند. بعد از این تاریخ بود که موج ترور‌های گسترده سازمان در نقاط مختلف کشور، اقشار گوناگون مردم و نیز مسؤولان نظام را هدف قرار داد به‌طوری ‌که تنها یک هفته پس از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ نخستین و سهمگین‌ترین اقدام تروریستی سازمان با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی از طریق یک عنصر نفوذی رخ داد که طی آن دبیر‌کل حزب جمهوری اسلامی و رئیس دیوان عالی کشور آقای دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران را به طرز ناجوانمردانه‌ای به شهادت رساندند. سازمان در ادامه‌ اقدامات تروریستی و براندازانه‌ خود، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت و سپس دادستان کل انقلاب و تعدادی از ائمه جمعه مراکز استان‌های کشور را با بمب‌گذاری و انجام عملیات انتحاری به شهادت رساند و به موازات آن به‌طور وسیعی به نحو افسارگسیخته و به دور از هرگونه عقلانیت و به‌طور کاملا وحشیانه اقدام به ترور غیرنظامیان و مردم عادی کرد».
در ادامه این کیفرخواست به همکاری‌های منافقین با رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد نیز اشاره شد.
در ادامه قرائت کیفرخواست، گزارشی نیز درباره متهمان مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو و مهدی ابریشم‌چی و جنایات آنها در قبال مردم ایران منتشر شد.
یکی دیگر از محورهای این دادگاه سخنرانی دکتر مهدی صیاد شیرازی، فرزند امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی بود. شهید صیاد شیرازی 21 فروردین 1378 به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. مهدی صیادشیرازی که در صحنه ترور حضور داشت، دیروز در دادگاه محاکمه سران منافقین، درباره این ترور توضیحاتی ارائه داد.
در جریان دادگاه همچنین با انتشار سندی مشخص شد پس از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین، آمریکا در یک بیانیه اعلام کرده است منافقین اعضای خود را اذیت و آزار می‌کرده است. حذف مخالفان، تشکیل ستاد، زندان و شکنجه‌گاه و نشست‌های غسل برای اعضای مساله‌دار از جمله این اقدامات بوده است. مهدی ابریشم‌چی نقش اول را در جریان شکنجه اعضا دارد.
جلسه بعد دادگاه، سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. 
***
چند نکته درباره اهمیت دادگاه منافقین
برگزاری دادگاه سرکردگان گروهک تروریست منافقین ابعاد بسیار مهمی دارد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دادگاه، بازخوانی جنایات این فرقه سیاه است. اگرچه نسل‌های گذشته بخوبی از ماهیت این فرقه تروریست مطلع هستند اما برگزاری این دادگاه می‌تواند نسل جدید را نیز در جریان جنایات این فرقه تروریست قرار دهد. بویژه اینکه در سال‌های اخیر به واسطه جنگ ترکیبی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، تلاش شده است این تروریست‌ها در افکار نسل جدید تبرئه شوند اما برگزاری این دادگاه زمینه خوبی برای آشنایی نسل‌های جدید با اقدامات غیرانسانی تبهکاران این فرقه است.
یکی دیگر از مهم‌ترین نتایج این دادگاه، مستند شدن جنایات این فرقه و سرکردگان آن، انجام مراحل قانونی و جزایی در داخل ایران و سپس تحت پیگرد قرار دادن سران منافقین و اعضای آنها در خارج از مرزهاست. با برگزاری این دادگاه و مستند کردن جنایات منافقین و صدور رای، این تروریست‌ها در خارج از ایران با محدودیت‌های بسیاری مواجه خواهند شد و ایران می‌تواند از طریق اینترپل و نیز محاکم بین‌المللی نسبت به مسترد کردن این تروریست‌های جنایتکار و اعمال مجازات آنها اقدام کند. یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری این دادگاه این است که سران کشورهای غربی که به این تروریست‌ها پناه داده‌اند و از آنها برای تضعیف ایران و ایجاد ناامنی در ایران استفاده می‌کنند؛ آزادی عمل گذشته را برای استفاده از آنها علیه ایران نخواهند داشت. این نکته را نیز باید در نظر گرفت در صورت بی‌توجهی کشورهای حامی منافقین به استرداد این مجرمان تروریست، حق جمهوری اسلامی ایران برای مجازات این تروریست‌ها در هر جای دنیا، محفوظ و منطبق بر حقوق و قوانین بین‌المللی است. به اعتقاد کارشناسان، این دادگاه، سرآغازی برای انقراض و نابودی فرقه تبهکار و تروریست منافقین است.

 


Page Generated in 0/0118 sec