printlogo


کد خبر: 273031تاریخ: 1402/9/23 00:00
اخبار

۷ ایرانی نامزد برترین‌های سال ۲۰۲۳ فوتبال ساحلی جهان
سازمان جهانی فوتبال ساحلی، نامزدهای عناوین برتر فوتبال ساحلی در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد و بر این اساس ایران ۷ نماینده در بین کاندیداها دارد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سازمان جهانی فوتبال ساحلی اسامی 40 بازیکن و مربی برتر فوتبال ساحلی را برای کسب عناوین برتر مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال ساحلی جهان در سال میلادی جاری
(گالا 2023) اعلام کرد. عناوین مختلف مراسم برترین‌ها شامل برترین مربی، بهترین دروازه‌بان زن، بهترین بازیکن‌ زن، بهترین دروازه‌بان مرد، بهترین ترکیب (5 بازیکن برتر) و بهترین بازیکن مرد است. برترین‌ها در هر بخش با آرای سرمربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال ساحلی سراسر جهان مشخص خواهد شد. علی نادری، سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ساحلی در بخش برترین مربی سال 2023 کاندیدا است. او سال 2023 توانست با تیم ملی، قهرمان جام ملت‌های آسیای فوتبال ساحلی شود. علی میرشکاری، مسلم مسیگر، محمدعلی مختاری، امیرحسین اکبری و محمد مرادی در بخش بهترین بازیکن سال نامزد هستند و علاوه بر آن امکان برنده شدن جایزه‌ بهترین ترکیب 5 نفره هم وجود خواهد داشت. محمدجواد خسروی نیز در بخش‌های بهترین بازیکن، بهترین ترکیب و بهترین دروازه‌بان نامزد است. ساحلی بازان با داشتن ۷ کاندیدا در بخش‌های مختلف، یک رکورد منحصربه‌فرد را ثبت کرده‌اند. تاریخ و مکان مراسم
گالا استار فوتبال ساحلی 2023 بزودی از سوی سازمان جهانی فوتبال ساحلی اعلام خواهد شد.
***
اعلام قیمت واگذاری ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولیس
جزئیات واگذاری ۵۱ درصدی سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی منتشر شد. با اعلام سازمان خصوصی‌سازی 51 درصد سهام قابل واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها» از طریق فرابورس عرضه و واگذار خواهد شد. بر اساس آگهی منتشرشده از سوی سازمان خصوصی‌سازی، ارزش پایه سهام باشگاه استقلال 18.502.721.613.000 ریال (هزار و 850 میلیارد و 272 میلیون تومان) و ارزش پایه سهام باشگاه پرسپولیس 21.161.047.086.900 ریال (۲ هزار و 116 میلیارد و 104 میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.
***
برگزاری مراسم تشییع پیکر محمود مشحون
مراسم تشییع پیکر رئیس سابق فدراسیون بسکتبال برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود مشحون، رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال ایران، صبح روز چهارشنبه در سالن فدراسیون بسکتبال برگزار شد. در این مراسم، مسؤولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و تعداد زیادی از پیشکسوتان و اهالی بسکتبال حضور داشتند. رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، معاون وزیر ورزش، تعدادی از ملی‌پوشان پیشین و فعلی بسکتبال، روسای فدراسیون‌های ورزشی و مربیان بسکتبال از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند. در این مراسم، عنایت آتشی، مهدی کامرانی، حامد حدادی و حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، سخنرانی کردند. مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود مشحون با اقامه نماز به امامت حجت‌الاسلام ناطق نوری در سالن فدراسیون بسکتبال به پایان رسید و پیکر رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) منتقل و به خاک سپرده شد.
***
یک تا ۹ سال زندان در انتظار خاطیان حمله به داور ترکیه‌ای
تمام کسانی که در ضرب و جرح داور ترکیه‌ای مشارکت داشتند در خطر تحمل یک تا ۹ سال زندان خواهند بود. روزنامه حریت ترکیه گزارش داد مظنونان پرونده ضرب و جرح یک داور فوتبال در این کشور ممکن است از یک تا 9 سال زندانی شوند. دیدار آنکاراگوجو و ریزه‌اسپور دوشنبه در آنکارا برگزار شد و با تساوی یک - یک به پایان رسید. پس از پایان بازی، فاروک کوجا، رئیس باشگاه آنکاراگوجو با همراهی چند نفر وارد زمین شد و به داور ضربه زد و او را سرنگون کرد، در حالی که داور روی چمن دراز کشیده بود، چندین لگد هم به او زدند. اردوغان این حادثه را محکوم کرد. یلماز تونج، وزیر دادگستری ترکیه از بازداشت فاروک کوجا، رئیس باشگاه فوتبال آنکاراگوجو و ۲ نفر دیگر خبر داد. کوجا همچنین ضمن عذرخواهی، از سمت خود در باشگاه آنکاراگوجو کناره‌گیری کرد. براساس گزارش روزنامه حریت ترکیه، بر اساس قانون مجازات‌های ترکیه، جرم «صدمات عمدی به سلامت» که منجر به دستگیری مظنونان شده است، یک تا ۳ سال حبس دارد. در عین حال، اشاره می‌شود که اگر چنین جرمی «در رابطه با انجام یک وظیفه عمومی توسط شخصی» انجام شود، این مجازات افزایش می‌یابد. بر اساس این ماده، مظنونان می‌توانند به حبس تا 4.5 سال محکوم شوند، در صورتی که جرم تشدید عواقب منجر به دستگیری، موجب شکستگی یا دررفتگی شود، مجازات مجددا ۲ برابر می‌شود و به این ترتیب، مظنون می‌تواند به حبس تا 6 سال و 7 ماه محکوم شود. ماده‌ای که در قانون منع خشونت و سوء‌استفاده در ورزش گنجانده شده است، بیان می‌کند که مجازات اعمال‌شده بر اساس مواد مربوط قانون مجازات ترکیه به اضافه نصف افزایش می‌یابد. این روزنامه می‌نویسد: در این صورت مجموعا ممکن است متهمان به 9 سال زندان محکوم شوند.

Page Generated in 0/0063 sec