printlogo


کد خبر: 273071تاریخ: 1402/9/25 00:00
اخبار

«همکارها» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
نمایش «همکارها» نوشته جان هاج که به دوره استبداد استالینی و سانسورهای نظام‌یافته هنرمندان در شوروی سابق می‌پردازد، پنجشنبه شب اجرای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز کرد. در پایان اجرا رامین سیاردشتی بازیگر این نمایش با یاد از آتیلا پسیانی گفت: امشب باید از هنرمندی یاد کنیم که جایش در سالن خالی است؛ هنرمندی تاثیرگذار که خیلی زود از میان ما رفت. این اجرا به آتیلا پسیانی تقدیم می‌شود. در این نمایش، رامین سیاردشتی، محمدصادق ملک، وحید نقر، ریحانه سلامت، محمد نیازی، سحر واثق، مصطفی احدی، شهرام آذرمهر، حمید باهوش، آذین فهیمی، نگین بخشی‌پور، بهرام شادانفر، علیرضا امیریزدگرد، مهران مرادی، سجاد شاه‌قلی، سوزان عمرانی، مهدی انصاریان، علی کرمانی، کیمیا مقدم و محمدجواد عارف‌اصیل به ایفای نقش پرداخته‌اند.
جان هاج درام‌نویس بریتانیایی است که سال ۲۰۱۲ برای نگارش نمایشنامه «همکارها» -که ترجمه‌های دیگری از آن نیز با عناوین «آقای نویسنده و همکارش» و «همدست‌ها» در ایران چاپ شده- برنده جایزه لارنس اولیویه شده است. «همکارها» با ترجمه معین محب‌علیان و تهیه‌کنندگی محمد قدس توسط پریسا محمدی کارگردانی شده است. مجری طرح این پروژه نمایشی را رضا عابدی بر عهده دارد.
***
نکوداشت جعفر والی در موزه سینما
در آستانه هشتمین سالگرد درگذشت جعفر والی، موزه سینمای ایران قصد دارد مراسم نکوداشت این هنرمند را دوشنبه ۲۷ آذر با حضور دوستان، علاقه‌مندان و هنرمندان سینما و تئاتر برگزار کند. این مراسم ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد. در این مراسم فیلم مستند «یک حضور» ساخته مجتبی سعادت با نگاهی به زندگی زنده‌یاد جعفر والی نمایش داده خواهد شد و همچنین تعدادی از هنرمندان درباره این هنرمند فقید سخنرانی خواهند کرد.
زنده‌‌یاد جعفر والی در فیلم‌های سینمایی همچون «گل‌های داوودی»، «تنگسیر»، «ناخدا خورشید» و همچنین سریال «هزاردستان» نقش‌آفرینی داشت.
***
برپایی مراسم تعزیه در تماشاخانه ایرانشهر
مراسم آیینی شبیه‌خوانی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط گروه حضرت سیدالشهدا(ع) به سرپرستی مجید خسروان با همکاری تماشاخانه‌ ایرانشهر و شهرداری منطقه ۶ برگزار می‌شود. این مراسم به مدت ۳ شب از شنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۸ در پارک هنرمندان اجرا خواهد شد. علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم آیینی می‌توانند در تاریخ یاد شده به ضلع شمالی پارک هنرمندان بالاتر از ساختمان تماشاخانه‌ ایرانشهر مراجعه کنند.
***
چهارمین کتاب از مجموعه کارآگاه اشتودر در بازار کتاب
کتاب کارآگاه اشتودر، کروک و شرکا یک رمان ژانر جنایی است که در آن مردی به شکل عجیب با پره نوک تیز دوچرخه‌ای به قتل می‌رسد و کارآگاه اشتودر ناخواسته درگیر پرونده این قتل می‌شود. روند داستان سوال‌هایی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که حل هر کدام از آنها رازی از رمان را آشکار می‌کند. پیش از این در سال ۱۳۹۸، ترجمه ۲ رمان «کارآگاه اشتودر؛ معمای منحنی تب» و «معمای مرگ ویچی» از مجموعه آثار گلاوزر با محوریت شخصیت کارآگاه اشتودر توسط همین ‌ناشر منتشر شده‌اند.
این رمان ترجمه‌ای است از رمان .Krock und Co که سال ۱۹۸۹ منتشر شد.
***
برنامه‌های رادیو سلامت برای شب یلدا
برنامه «یلداشو» برای ایجاد لحظه‌های شاد در شب یلدا، سرگرمی و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف تهیه و در شب یلدا پخش می‌شود. در این برنامه رادیویی تلاش می‌شود با حضور کارشناسان در حوزه شاهنامه‌پژوهی و حافظ‌خوانی به جست‌وجوی موارد مربوط به سلامت در آثار این شاعران پرداخته شود. همچنین تفال و گزارش از شهرستان‌های مختلف کشور و معرفی مرحوم دکتر یلدا که در شب یلدا دار فانی را وداع گفت، از بخش‌های دیگر این برنامه است. همچنین بخش گزارشی از خانه سالمندان برای تکریم این قشر اجتماع در برنامه قرار دارد.
برنامه «یلداشو» ۳۰ آذرماه از ساعت ٢٢ به مدت ١٢٠ دقیقه به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی و گویندگی مسعود خواجه‌وند از موج اف‌ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.
***
بازیگر «اپنهایمر» درباره اسطوره هنرهای رزمی فیلم می‌سازد
بنی سفدی، بازیگر فیلم «اپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان قرار است فیلمی با بازی دوئین جانسون ملقب به راک در نقش «مارک کر» قهرمان هنرهای رزمی ترکیبی و یواف‌سی را جلوی دوربین ببرد. این فیلم با عنوان «ماشین کوبنده» قرار است توسط A24 تولید شود. فیلم نگاهی به کشمکش‌های این اسطوره با اعتیاد، رقابت‌های ورزشی و رابطه عاشقانه او می‌اندازد. طبق آنچه این کمپانی فیلمسازی می‌گوید این فیلم تغییر مسیر راک به سمت «دراماتیک‌ترین» نقشی است که تاکنون بازی کرده است. کر، یک کشتی‌گیر بازنشسته آمریکایی و نماد هنرهای رزمی ترکیبی است. وی ۲ قهرمانی مسابقات سنگین وزن UFC را به دست آورده و در دوران حرفه‌ای ورزش خود ۲ جین مدال کسب کرده است. شبکه اچ‌بی‌او مستندی در سال ۲۰۰۳ با همین عنوان «ماشین کوبنده» درباره او ساخت. جانسون و سفدی از سال ۲۰۱۹ قرار همکاری در «ماشین کوبنده» را داشته‌اند.

Page Generated in 0/0085 sec