printlogo


کد خبر: 273079تاریخ: 1402/9/25 00:00
دور دنیا

هلاکت 116 سرباز اسرائیلی در جنگ غزه
به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ارتش اشغالگر روز گذشته اعلام کرد یک افسر این رژیم که به عنوان فرمانده تانک در گردان نهم فعالیت می‌کرد، در نبردهای جنوب نوار غزه کشته شده ‌است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بامداد جمعه تاکید کرد یک سرباز از نیروهای مهندسی تیپ گولانی در نبردهای در حال وقوع در جنوب نوار غزه کشته شده‌ است. ارتش اشغالگر همچنین از زخمی شدن ۲ افسر و سرباز دیگر در همین منطقه خبر داد. در این رابطه خبرنگار العربی الجدید گفت: 8 سرباز ارتش اشغالگر از جمله یک افسر در جریان نبردهای نوار غزه بشدت مجروح شدند. بر اساس داده‌های ارتش اشغالگر، از آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۱۶ سرباز کشته و ۶۴۸ سرباز دیگر زخمی شده‌اند که حال ۱۴۶ نفر وخیم است، همچنین ۲۵۷ نفر در وضعیت متوسط و ۲۴۵ نفر با جراحات جزئی هستند. در حالی که تشکیلات نظامی رژیم اشغالگر کنترل شدیدی بر انتشار آمار تعداد کشته‌ها و مجروحان ارتش اعمال می‌کند تا خسارات سنگینی را که مقاومت فلسطین به آن وارد کرده ‌است پنهان کند، داده‌ها و کلیپ‌های دقیقی که اهداف ارتش را مستند می‌کند، خسارات فراوانی را که نیروهای اشغالگر متجاوز متحمل شده‌اند ثابت می‌کند. 
***
حرف‌های فاشیستی وزیر اسرائیلی برای نابودی غزه
«آمی الی‌یاهو» وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی که پیش از این با دادن پیشنهاد بمباران اتمی غزه جنجال آفریده بود، این بار خواستار اشغال کامل این منطقه شده است. به نوشته پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز، الی‌یاهو در مصاحبه با رادیوی صهیونیستی کان، ضمن مخالفت با راهکار 2‌دولتی گفت غزه باید «به طور کامل فتح شود». وی در این مصاحبه پیشنهاد راهکار 2‌ دولتی را «توهم» توصیف کرد. الی‌‌یاهو گفت: «به نظر مکانیسم‌های فعلی فلسطینی‌ها قادر نیست بدون ایجاد سلول‌های تروریستی جدید در غزه این منطقه را مدیریت کند». وی که یکی از اعضای حزب راست‌گرای افراطی «قدرت یهود» است، ماه گذشته به دلیل پیشنهاد بمباران اتمی نوار غزه از حضور در جلسات کابینه تعلیق شده بود. رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.
***
نشست معاونان وزرای خارجه ایران چین و عربستان سعودی در پکن
نشست نخست کمیته سه‌جانبه ایران، چین و عربستان سعودی در سطح معاونان وزرای خارجه ۳ کشور دیروز برگزار شد. خبرگزاری عربستان سعودی (واس) خبر داد «علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان سعودی و «دنگ لی» معاون وزیر خارجه چین در این نشست برای پیگیری توافق پکن حضور داشتند. بر اساس این گزارش، در این نشست به نتایج مثبت ایجادشده در روابط عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق پکن،‌ بازگشایی سفارتخانه‌های تهران و ریاض و به دیدارها و سفرهای متقابل وزرای خارجه ۲ کشور پرداخته شد و عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران  همچنین از نقش مهم چین در این زمینه و بابت میزبانی پکن از این نشست قدردانی و تشکر کرده‌اند.
***
القسام: 36 نظامی اسرائیلی را از پا درآوردیم
سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس خبر داد طی ۳ روز گذشته موفق شده‌اند ۷۲ خودروی نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی را منهدم کنند. ابوعبیده با اشاره به هلاکت ۳۶ نظامی صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر گفت: نیروهای قسام، مقرها و اتاق‌های فرماندهی میدانی [صهیونیست‌ها] را هدف قرار دادند و با موشک‌های با برد کوتاه و خمپاره، تجمع‌های نظامی آنان را نابود کردند. نیروهای قسام همچنین عصر دیروز خبر دادند یک گروه از نظامیان صهیونیست را در محله الشجاعیه شهر غزه، با بسته انفجاری هدف قرار داده‌اند. نیروهای قسام می‌گویند در جریان این عملیات، دست‌کم ۱۰ نفر از افسران و سربازان دشمن کشته شده‌اند.
***
نظرسنجی‌های فلسطینی نشان می‌دهد
افزایش محبوبیت حماس
مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین، یک نظرسنجی از فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه انجام داد. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد دیدگاه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای غزه پس از جنگ با مشکلات بیشتری مواجه است. به نقل از روسیا‌الیوم، این نظرسنجی که ۲۲ نوامبر تا 2 دسامبر در میان ۱۲۳۱ تن از اهالی نوار غزه و کرانه باختری انجام شده، چشم‌اندازی از دیدگاه فلسطینیان درباره حمله ۷ اکتبر ارائه می‌کند. بر این اساس ۵۷ درصد پاسخ‌دهندگان در غزه و ۸۲ درصد در کرانه باختری تایید کرده‌اند حماس در حمله علیه رژیم صهیونیستی درست عمل کرده است و اکثریت، هدف حماس درباره شروع این حمله مبنی بر اینکه برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر یهودی‌های افراطی دست به این حمله ‌زده و تعدادی از اسرای فلسطینی را آزاد کرده است، تصدیق کرده‌اند. نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است اکثریت فلسطینی‌ها بر این باورند رژیم صهیونیستی در از بین بردن جنبش حماس، یا ایجاد نکبت دوم برای فلسطینیان با اخراج ساکنان نوار غزه موفق نخواهد شد. اکثریت معتقدند حماس موفق خواهد شد از این جنگ پیروز بیرون بیاید و مجددا کنترل نوار غزه را به دست خواهد گرفت.

Page Generated in 0/0055 sec