printlogo


کد خبر: 273080تاریخ: 1402/9/25 00:00
اخبار

دستگیری 4 تماشاگر در ترکیه به خاطر حمله به داور
دادستانی ترکیه علیه کسانی که بعد از بازی آنکاراگوچو و ریزه اسپور داور را مورد ضرب و شتم قرار دادند، اتهاماتی را مطرح کرد. به گزارش سایت RBC ، وزیر دادگستری ترکیه اتهاماتی را علیه رئیس باشگاهی که به داور بازی حمله کرد طرح و از دستگیری او سخن گفت. اوموت ملر، داور مسابقه، بعد از بازی آنکاراگوچو و ریزه اسپور مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ییلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه گفت دفتر دادستانی 4 نفر را پس از ضرب و شتم داور متهم کرده است. او گفت این 4 نفر در حالی دستگیر شده‌اند که تحقیقات جداگانه‌ای درباره چند مظنون دیگر نیز در جریان است. مهمت بویوکسی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه، در واکنش به این رخداد همه بازی‌های لیگ‌ را تا اطلاع ثانوی تعلیق و عنوان کرد باشگاه آنکاراگوچو، رئیس باشگاه، مسؤولان باشگاه و همه کسانی که در حمله به داور مقصرند، با شدیدترین مجازات‌ها روبه‌رو خواهند شد. ملر ۳۷ ساله که از سال ۲۰۱۷ داور فیفاست، قضاوت بازی لاتزیو با سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا را نیز بر عهده داشت. آنکاراگوچو با ۱۸ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی لیگ ترکیه قرار دارد و 3 پله پایین‌تر از ریزه‌اسپور ایستاده است. 
***
مورینیو: تقصیر خودمان است
سرمربی رم گفت: تقصیر خودمان است که دوم شدیم. ما یک نمایش وحشتناک در پراگ داشتیم که همه چیز را خراب کرد. مجازات ما این است که باید دو بازی اضافی انجام دهیم. به گزارش اسپورت۲۴، رم در دیدار پایانی دور گروهی لیگ اروپا توانست شریف مولداوی را با 3 گل شکست دهد ولی به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. بر این اساس رم برای حضور در دور یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا باید با یکی از تیم‌های سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به صورت رفت و برگشت پیکار کند. حریف رم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا یکی از تیم‌های بنفیکا، براگا، لانس، شاختار، گالاتاسرای، فاینورد یا یانگ‌بویز خواهد بود. ژوزه مورینیو با اشاره به دوم‌ شدن تیمش در دور گروهی گفت: تقصیر خودمان است که دوم شدیم. ما یک نمایش وحشتناک در پراگ داشتیم که همه چیز را خراب کرد. ما بازی‌های خانگی‌مان را بردیم و 2 بازی خارج از خانه خوب داشتیم اما در دیدار خارج از خانه برابر اسلاویا خیلی بد بودیم. مجازات ما این است که باید دو بازی اضافی انجام دهیم. مورینیو به اسکای‌اسپورت ایتالیا گفت: بله ما دوم شدیم اما تیم‌های حذف‌شده از لیگ قهرمانان اروپا خوشحال نخواهند شد اگر به رم برخورد کنند و قطعا برای‌شان حریف آسانی نخواهیم بود. رم که در رده چهارم سری آ قرار دارد باید این هفته دیدار دشواری را در زمین بولونیا، تیم پنجم لیگ داشته باشد. با توجه به توقف رم در بازی قبل، این بازی اهمیت زیادی برای جالوروسی دارد. روملو لوکاکو به دلیل اخراج در بازی قبلی در این دیدار غایب است و وضعیت پائولو دیبالا و سردار آزمون نیز به دلیل مصدومیت روشن نیست. 
***
کمک‌داور ویدئویی داربی چند دوربین داشت؟
تصاویر VAR در داربی ۱۰۲ با استفاده از ۹ دوربین صداوسیما پخش شد. 
برای نخستین بار در لیگ برتر، VAR در داربی ۱۰۲ مورد استفاده قرار گرفت. این تجهیزات در شرایطی در ورزشگاه آزادی مورد استفاده قرار گرفت که تا یک روز قبل از برگزاری داربی، تکلیف استفاده از VAR مشخص نبود اما در نهایت مجوزهای لازم گرفته شد تا بالاخره طلسم به‌کارگیری کمک‌داور ویدئویی در لیگ برتر ایران شکسته شود. بر اساس پیگیری‌ها، تصاویر VAR توسط دوربین‌های صداوسیما به کمک‌داوران ویدئویی داده شد؛ به این صورت که صداوسیما تصاویر خام ۹ دوربین را برای استفاده VAR در اختیار اپراتورهای این تجهیزات قرار داد. پیش از این، صداوسیما تجربه مشابهی در لیگ قهرمانان آسیا داشت که در آن رقابت‌ها تصاویر خام 6 دوربین صداوسیما استفاده شده بود و 2 دوربین خط دروازه هم توسط AFC در ورزشگاه آزادی به کار گرفته شده بود. با این حال در داربی ۱۰۲ از دوربین خط دروازه استفاده نشد. 
تجهیزات VAR استفاده‌شده در داربی همانند بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرکت EVS تعلق داشت. البته یک مدل از تجهیزات اسلوموشن شرکت EVS در صداوسیما وجود دارد اما فیفا و AFC تنها به تجهیزات تاییدشده از سوی خودشان مجوز استفاده می‌دهند و به همین دلیل تجهیزات VAR دوباره وارد ایران شد. 
***
دیدار دوستانه صربستان - روسیه
در سن‌پترزبورگ به یک شرط!
تیم‌های ملی فوتبال صربستان و روسیه به یک شرط در شهر سن‌پترزبورگ در دیداری دوستانه رودرروی هم قرار خواهند گرفت. به گزارش  سرویس رسانه‌ای اتحادیه فوتبال صربستان، تیم‌ ملی این کشور  در صورت دریافت مجوز از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در ماه مارس (اسفند)  یک بازی دوستانه با تیم‌ ملی فوتبال روسیه برگزار خواهد کرد. در صورت اجازه یوفا و فیفا، این بازی 21 یا 22 مارس در شهر سن‌پترزبورگ (روسیه) برگزار می‌شود. این نخستین بازی تیم‌ ملی روسیه برابر یک تیم اروپایی در 2 سال اخیر خواهد بود. فیفا و یوفا بیانیه مشترکی را در فوریه 2022 منتشر کردند که بر اساس آن تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه از حضور در مسابقات بین‌المللی به دلیل حوادث اوکراین برای مدت نامعلومی محروم شدند. تیم ملی فوتبال روسیه در سال 2023 بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌های ملی ایران (یک - یک)، عراق (2 بر صفر)، قطر (یک - یک)، کامرون (یک بر صفر)، کنیا (2 - 2) و کوبا (8 بر صفر) انجام داد. 

Page Generated in 0/0051 sec