printlogo


کد خبر: 273086تاریخ: 1402/9/25 00:00
اخبار

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با پیامک «سود سهام عدالت»
معاون فرهنگی - اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش دریافت سود سهام عدالت هشدار داد. سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: براساس رصدهای انجام‌شده در فضای مجازی و گزارش‌های دریافتی از هموطنان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، مشخص شده مجرمان سایبری با مانیتورینگ فضای خبری کشور و با سوء‌استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت با ترفند «واریز یا افزایش سود سهام عدالت به حساب جاماندگان» اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده کرده‌اند. وی با بیان اینکه این لینک‌ها می‌تواند منجر به آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی یا برداشت غیرمجاز از حساب آنان شود، گفت: در همین راستا باید مردم در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند. یکی از مشخصه‌های تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده، ارسال این پیامک‌ها با شماره تلفن‌های شخصی و غیرسازمانی است. معاون فرهنگی - اجتماعی پلیس فتای فراجا ادامه داد:‌ در این شگرد؛ کلاهبرداران در مرحله بعدی تکمیل فرآیند مجرمانه خود متقاضیان و فریب‌خوردگان را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و سپس اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند. پاشایی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارها و اطلاع‌رسانی این پلیس، هموطنان ضمن حفظ هوشیاری و آگاهی لازم در صورت مواجهه با اینگونه پیامک‌های جعلی به هیچ عنوان روی لینک‌های آلوده کلیک نکنند و با مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند. 
***
3000 طلبه جذب آموزش و پرورش شدند
وزیر آموزش و پرورش گفت: در آزمون‌های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می‌شود. بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شده‌اند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد. رضامراد صحرایی در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید، با بیان اینکه مهارت‌افزایی از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: در سال‌جاری ۲۰۰ رشته جدید هنرستانی، بر اساس نیازهای هر منطقه ایجاد شده است. وی ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش ۲۰۰ هزار معلم نیاز داشت که برای جبران کمبود معلم امسال ۷۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شدند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان گفت: با تقویت این دانشگاه کمبود معلم در کشور برطرف خواهد شد. صحرایی با بیان اینکه با حضور نیروهای جهادی و طلاب در مدارس برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان دنبال می‌شود، افزود: در آزمون‌های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می‌شود که بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از طلاب و جمعی از  نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد. 
***
وجود نیمی از معتادان متجاهر کشور در استان تهران
معاون استانداری تهران با اشاره به وجود ۵۰ درصد معتادان متجاهر کشور در این استان، بر پیگیری و حل مشکل اشتغال معتادان بهبودیافته تاکید کرد. سیدعباس جوهری در جمع خیران یاریگران زندگی استان تهران با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم، موضوع آسیب‌های اجتماعی هم در اولویت مدیران در سطح استان تهران قرار گرفت و هم هدف‌گذاری‌های مناسبی در این راستا انجام شد که از آن جمله می‌توان به پایه‌گذاری قرارگاه اجتماعی در استان تهران اشاره کرد. وی افزود: در ابتدای شروع فعالیت این قرارگاه به‌‌رغم وجود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در تهران، تنها امکان پذیرش ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر وجود داشت که طی 2 سال اخیر حدود ۱۸ هزار ظرفیت جدید در استان تهران ایجاد شد. معاون استاندار تهران جمع‌آوری معتادان متجاهر را گام اول هدف‌گذاری‌های انجام شده در استان تهران عنوان کرد و گفت: در گام‌ دوم هدف مرتفع ساختن مشکلات قانونی افرادی بود که قانون مجوز پذیرش آنها را صادر نمی‌کرد که این مشکل برطرف شد و برای افراد منع پذیرشی هم امکانات و فضای مناسب ایجاد شد. جوهری از برگزاری بیش از ۶۰ جلسه برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر در شهر تهران در شهرداری تهران خبر داد. 
***
تشکیل پرونده قضایی برای ۱۶۵۵ خودروی پلاک مخدوش
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رفع اثر از حدود ۱۵ هزار پلاک پوشانده‌شده موتوسیکلت خبر داد. سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با اشاره به اجرای طرح برخورد با پلاک پوشیده شده و مخدوش خودروها و موتوسیکلت‌ها در تهران گفت:‌ با تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ طرح رفع اثر از پلاک موتوسیکلت‌ها از هفتم آذرماه امسال در سطح معابر شهر تهران اجرا شد که در نتیجه اجرای این طرح تاکنون از پلاک ۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه موتوسیکلت که به هر نوعی پوشانده یا مخدوش شده و در حاشیه معابر و توقفگاه‌ها و کنار خیابان پارک بودند، رفع اثر شده است. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تیمی متشکل از پلیس راهور تهران بزرگ، شهرداری تهران و پلیس آگاهی مشارکت دارند، گفت: این طرح همچنان در حال اجراست. در جریان اجرای این طرح تیم‌های مذکور به موتوسیکلت‌های دارای پلاک پوشانده شده مراجعه و  هر نوع پوششی اعم از ماسک و طلق را از روی پلاک موتوسیکلت جدا می‌کنند. موسوی‌پور با بیان اینکه بحث مخدوشی پلاک با پوشاندن آن متفاوت است، گفت:  برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، این اقدام راننده جرم‌انگاری شده و باید به دادسرا مراجعه کند. برابر آمارهای ما، در 8 ماهه سال‌جاری ۱۶۵۵ راننده که اقدام به مخدوشی پلاک کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

Page Generated in 0/0058 sec