printlogo


کد خبر: 273095تاریخ: 1402/9/25 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد مرکزی کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید آذربایجان شرقی:
شهدا هویت ملت ایران هستند
هویت ملی نباید فراموش شود
بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد مرکزی کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی که چهار‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ برگزار شده بود، روز پنجشنبه در محل برگزاری همایش در تبریز منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، آذربایجان شرقی را مهد ازجان‌گذشتگان و شهیدان خواندند و تاکید کردند: نباید گذاشت جوشش خون شهیدان فرو بنشیند، زیرا شهیدان هویت ملت ایران هستند و ملت نباید هویت خود را فراموش کند.
ایشان با تاکید بر اینکه گرامیداشت یاد شهیدان به معنای خاطره‌پردازی صرف نیست، گفتند: برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان و تکرار آن با فواصل کوتاه، کاری لازم و ضروری است اما این جلسات باید زمینه‌ساز انتقال روحیات و صفات برجسته شهدا همچون ایمان، تقوا، شهادت‌طلبی، فداکاری و شجاعت به نسل جوان شود.
رهبر انقلاب اسلامی شهدا را بهترین الگو برای جوانان خواندند و با تاکید بر اینکه چنین پدیده‌های درخشان و کم‌نظیر باید در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شوند، خاطرنشان کردند: باید در آثار هنری همچون فیلم، شعر و کتاب، روحیه و گوهر درخشان شهدا به نسل جوان منتقل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر لزوم فراموش نشدن خانواده‌های شهدا و ثبت و ضبط خاطرات آنها و همچنین دوستان شهدا، گفتند: در انتقال روحیات و صفات شهدا به نسل جدید باید زمینه حرکت آنها نیز مشخص باشد و نسل جوان بداند علت حرکت‌ها و قیام‌ها در دوران نهضت اسلامی و قبل از پیروزی انقلاب و همچنین رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و زمینه آن، بعد از پیروزی انقلاب چه بوده است. اگر چنین شود، آن حرکت و روحیه استمرار پیدا خواهد کرد.
ایشان افزودند: البته ما در زمینه انتقال علت و زمینه‌های حوادث مهم تاریخ انقلاب و روحیات شهدا و معرفی چهره‌های برجسته کم‌کاری‌هایی داشتیم و به همین دلیل خیلی از جوان‌ها از آنها بی‌اطلاع هستند، بنابراین لازم است دستگاه‌های رسمی تبلیغی همچون صداوسیما در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند و از ظرفیت رسانه‌های غیررسمی که امروز در اختیار مردم است نیز استفاده بهتری شود.
رهبر انقلاب اسلامی، آذربایجان را هویت ممتاز ایران خواندند و با اشاره به شهدای این خطه از دوران نهضت امام خمینی(ره) تاکنون، افزودند: اوج ارزش و منش والای آذربایجان را باید در دفاع‌مقدس و در شهیدان برجسته‌ای همچون مهدی باکری، حمید باکری، علی تجلایی و مرتضی یاغچیان دید، ضمن آنکه ۲ شهید محراب از ۵ شهید محراب کشور متعلق به آذربایجان شرقی است.
***
خروج ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا از خلیج فارس
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اشراف و پایش مستمر نیروی دریایی سپاه بر ناو هواپیمابر آیزنهاور در منطقه، از خروج این ناو از خلیج‌فارس و تنگه هرمز خبر داد. 
به گزارش تسنیم، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با اشاره به ورود و خروج اخیر ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور از خلیج‌فارس و تنگه هرمز، اظهار داشت: این ناوگروه کمتر از 20 روز در خلیج‌فارس حضور داشت که طی این مدت تحت اشراف اطلاعاتی رزمندگان نیروی دریایی سپاه قرار داشت.
دریادار تنگسیری در ادامه افزود‌: حضور این ناو  تنها جنبه تبلیغاتی دارد و هیچ خاصیت عملیاتی برای آنها ندارد، چرا که رزمندگان نیروی دریایی سپاه هوشمندانه، روزانه و لحظه‌ای تحرکات این ناوگروه را در سطح، بالای سطح و زیر سطح تحت نظر داشتند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این ناوگروه هم در زمان ورود و هم در زمان خارج شدن از تنگه هرمز به تمام سوالات و اطلاعاتی که مرکز کنترل باند تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه لازم داشت پاسخ داد و نسبت به اقدامات کنترلی رزمندگان ما تمکین کامل کرد. دریادار تنگسیری ادامه داد: حضور ناو آمریکایی‌ها در شرایط و وضعیت امروز منطقه تنها جنبه تبلیغاتی داشته و فقط نقش تنفس مصنوعی برای حضور ظالمانه آنها در این منطقه را دارد. ناو هواپیمابر آمریکایی CVN69 به همراه رزم‌ناو CG58 و ناو پشتیبانی TA006 پنجم آذر وارد خلیج‌فارس شدند و 23 آذر هم با کنترل کامل نیروی دریایی سپاه از خلیج‌فارس و تنگه هرمز خارج شدند.

Page Generated in 0/0058 sec