printlogo


کد خبر: 273117تاریخ: 1402/9/27 00:00
دیده‌بان حقوق بشر: صهیونیست‌ها زخمی‌های فلسطینی را در بیمارستان عدوان غزه زنده به گور کردند
رژیم جنایتکار جنگی

گروه بین‌الملل: دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد باید درباره خبرهای مربوط به دفن افراد زخمی فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی در محوطه بیمارستان «کمال عدوان»، تحقیقات بین‌المللی آغاز شود. 
در همین ارتباط «عماد زقوت» خبرنگار حاضر در بیمارستان گفت: «پس از اینکه بولدوزرهای اسرائیل، آنان (زخمی‌های فلسطینی) را زیر گرفتند، پیکر بیش از 20 شهید در صحن بیمارستان کمال عدوان دیده می‌شد». زقوت به شبکه خبری الجزیره گفت: «بیمارستان کمال عدوان به صورت کامل تخریب شده است. نیروهای اسرائیلی هر چیزی را که در اطراف آنها حرکت می‌کند، هدف قرار می‌دهند». پس از چند روز محاصره بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه، نظامیان رژیم صهیونیستی کشتار جدیدی در این بیمارستان به راه انداختند. پس از عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از بیمارستان، «انس الشریف» از خبرنگاران حاضر در این بیمارستان می‌گوید بولدوزرهای اسرائیلی چادرهای آوارگان در این بیمارستان را زیر گرفتند. به گفته وی، این بولدوزرها همچنین ده‌ها نفر از افراد زخمی و بیمار را که زنده بودند، دفن کردند و شمار زیادی از پیکرهای شهدا نیز رها شده است.
وضعیت در سایر بیمارستان‌ها و چادرهای مناطق مختلف غزه نیز به مراتب بدتر است. شبکه خبری الجزیره سراغ بیمارستان «شهدای الاقصی» در شهر دیرالبلح در جنوب نوار غزه رفته است که آوارگان فلسطینی در پارکینگ این بیمارستان چادر برپا کرده‌اند. به گزارش الجزیره، جنگ، آوارگی و وضعیت غم‌انگیز نوار غزه،  بیش از یک میلیون و 800 هزار آواره فلسطینی را به جایی رسانده که خیلی‌های‌شان با وجود بارش باران و  وجود گل و‌ لای همچنان در چادرهای‌شان به سر می‌برند. تیم سازمان جهانی بهداشت بخش اورژانس بزرگ‌ترین بیمارستان غزه را که صدها زخمی داخل آن هستند و هر دقیقه به تعداد آنها اضافه می‌شود، «حمام خون» و نیازمند احیا توصیف کرد. 
این نهاد سازمان ملل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از کارکنانش که در این بیمارستان حضور دارند، نوشت: «بخش اورژانس (بیمارستان شفا) آنقدر پر است که باید مراقب باشید بیماران روی زمین را لگد نکنید». این نهاد افزود: بیماران مجروح روی زمین بدون بی‌حسی بخیه می‌شوند. بیمارستان شفا در شمال نوار غزه که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه بارها مورد حمله قرار گرفته، به گفته تیم سازمان جهانی بهداشت، همچنین سرپناه ده‌ها هزار فلسطینی آواره است. سازمان جهانی بهداشت شنبه اعلام کرد تنها ۱۱ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه فعال است که فقط یکی از آنها در شمال این منطقه قرار دارد.  طبق اعلام این نهاد سازمان ملل، بیمارستان‌های فعال هم اگر چه می‌توانند بیماران جدید پذیرش کنند اما خدمات‌شان محدود است. 
سازمان جهانی بهداشت افزود: 2 بیمارستان بزرگ در جنوب غزه 3 برابر ظرفیت تخت‌های خود فعالیت می‌کنند و در عین حال با کمبود شدید مواد اولیه و سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند. در حملات اسرائیل به غزه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمان، ۳۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی و ۱۳۵ نفر از کارکنان آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) به شهادت رسیده‌اند. بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۹ هزار و ۸۸ نفر رسیده که ۷۰ درصد شهدا، زنان و کودکان هستند و شمار زیادی هم مفقود شده‌اند. سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان «آخرالزمانی» توصیف می‌کنند.

Page Generated in 0/0057 sec