printlogo


کد خبر: 273126تاریخ: 1402/9/27 00:00
اخبار

بازداشت اعضای باند کلاهبردار از خانواده‌های بیماران بستری
دادستان تهران گفت: تاکنون 4 نفر از اعضای باند کلاهبرداری از خانواده‌های بیماران بستری که با معرفی خود به عنوان پزشک معالج بیمارستان، اقدام به گرفتن وجه از خانواده‌ها می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. صالحی اظهار داشت: شیوه کلاهبرداری به این صورت بوده است که متهمان با سوءاستفاده از وضعیت روحی و روانی خانواده‌های بیماران بستری و بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌هایی نظیر آراد، نیکان و امام خمینی(ره)، طی تماس تلفنی با این خانواده‌ها، خود را به عنوان پزشک معالج معرفی کرده و اقدام به اخذ مشخصات بیماران می‌کردند و سپس به شیوه فریبکارانه با اخذ مبالغی از خانواده بیماران، وجوه نامشروع محصله از جرم را به طلا و ارز تبدیل می‌کردند. وی افزود: تاکنون هر۳ نفر از این افراد با صدور قرار تأمین کیفری متناسب بازداشت شده‌اند و یکی دیگر از متهمان که به شهرستان‌های شمالی رفته بود بازداشت و به دادسرای ناحیه ۶ تهران منتقل شده است. 
***
توزیع سری جدید بسته‌های «لبخند مادری» در سراسر کشور
معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از توزیع سری جدید بسته‌های «لبخند مادری» در تمام استان‌های کشور خبر داد. یاسر اشراقی افزود: با توزیع سری جدید بسته‌های «لبخند مادری» در آذرماه جاری، فرآیند اهدای بسته‌های ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه «ایران جوان» نیز سرعت خواهد گرفت. اشراقی با اشاره به توزیع بسته‌های «لبخند مادری» در ۳۱ استان کشور گفت: این بسته‌ها به خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بیشتر و خانواده‌های کم‌برخوردار دارای فرزند سوم و بالاتر که فرزندان‌شان از ابتدای نیمه دوم امسال به بعد به دنیا آمده‌اند، اهدا می‌شود.  به گفته معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد، خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بیشتر می‌توانند جهت استفاده از حمایت‌های این بنیاد به سامانه «ایران جوان» به نشانیiranejavan.1542.ir   مراجعه و ثبت‌نام کنند. اشراقی در پایان عنوان کرد: مردم و خیرین نیز برای مشارکت در تامین بسته‌های لبخند مادری می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۲*۷۸۰* در این امر خداپسندانه سهیم شوند.
***
مدارس ابتدایی استان تهران امروز غیرحضوری شد
معاون استاندار تهران گفت: کودکستان‌ها و مدارس ابتدایی این استان به غیر از فیروزکوه و بخش رودبار قصران دوشنبه ۲۷ آذر در 2 نوبت صبح و عصر تعطیل و فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری است. میرمحمد غراوی اظهار کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان و با توجه به نامه دانشگاه علوم پزشکی، این تصمیم اتخاذ شده است. وی ادامه داد: همچنین همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی نیز در 2 نوبت صبح و عصر غیرحضوری است. به گفته وی، پلیس راهور از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری می‌کند. غراوی اضافه کرد: کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه متبوع خود می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

Page Generated in 0/0054 sec