printlogo


کد خبر: 273140تاریخ: 1402/9/27 00:00
پیکرهای مطهر 280 شهید گمنام دفاع‌ مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر کشور بر دوش میلیون‌ها ایرانی تشییع شد
لاله‌زار ایران
سرلشکر سلامی: امروز دیگر هیچ قدرتی جرأت جسارت به این مردم و سرزمین را ندارد

گروه سیاسی: پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید گمنام دوران دفاع‌ مقدس روز گذشته ‌همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، در تهران و سراسر کشور تشییع شد. در این میان مردم پایتخت میزبان 110 لاله خونین و گمنام بودند که در سال‌های دفاع‌ مقدس با شعار «می‌روم تا انتقام سیلی مادر بگیرم» راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند. 
این مراسم روز گذشته در تهران از مقابل در اصلی دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب آغاز شد و تشییع‌کنندگان پیکر شهدای گمنام را تا معراج شهدا بدرقه کردند. در تشییع پیکر شهدای گمنام، رئیس‌جمهور کشورمان هم حضور یافت و با مردم تهران همراه شد. در این مراسم در کنار پرچم‌های عزای فاطمیه، پرچم‌های‌ حزب‌الله و فلسطین در دستان مردم به نشانه حمایت از مردم غزه دیده می‌شد. برخی جوانان نیز کفن‌پوش در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام 8 سال دفاع‌ مقدس حضور یافتند. آنها که خود را نماینده شهدای فاطمیون معرفی کردند، می‌گفتند «ما برای اسلام در هر جای دنیا آماده مبارزه با ظالم هستیم». در کنار آنها جوانانی با لباس‌های نیروهای حماس هم حضور داشتند. هر یک از آنها موشکی نمادین در دست داشتند که روی آن مکانی که قرار است موشک فرود بیاید، حک شده بود. برخی حاضران هم عکس حاج قاسم را توزیع می‌کردند و به یاد شهدای مقاومت اشک می‌ریختند. 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخنران این مراسم بود با اشاره به اینکه «این پیکرهای آسمانی و اجسام ملکوتی که امروز درون تابوت‌ها روی دستان شما تا عرش به معراج می‌روند ضامن عزت ما هستند»، تصریح کرد: آنها نشانه‌های صدق وعده ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ و حریت و آزادی این سرزمین به شمار می‌روند. بدون این پیکرهای پاک، جهان کفر اجازه و امکان حاکمیت اسلام و قرآن را نمی‌داد.
سردار سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه جهان استکبار با هم متحد شده و ائتلاف جهانی قدرت‌های غرب و شرق هم‌پیمان شده بودند تا از حاکمیت اسلام و قرآن و بازیابی مجد و عظمت از دست رفته مسلمانان جلوگیری کنند، افزود: آنها می‌خواستند که اجازه ندهند حاکمیت و قدرتی به نام اسلام تشکیل و مسلمانان از اسارت طاغوت آزاد شوند و حتی ایران در جغرافیای سیاسی عالم همانند ستاره بزرگ و درخشان بدرخشد. آنها متحد شدند تا کمر یک انقلاب بزرگ را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که بدون تکیه بر قدرت‌های شیطانی امکان تشکیل حاکمیت مستقل وجود ندارد. این بخشی از اراده سیاسی قدرت‌های آن زمان بود. وی با بیان اینکه امروز ما سربلند و سرافرازیم و به عنوان یک قدرت بزرگ در عالم مطرح هستیم، تصریح کرد: امروز هیچ‌کس و هیچ قدرتی دیگر جرأت جسارت به این مردم و این سرزمین را ندارد. اطراف ما آتش می‌بارد اما مردم ما آرام‌اند، چرا که خداوند به ما هدایایی داده است که به هیچ ملت دیگری نداده و آن نعمت ولایت و نیابت امام زمان است که در قلب مقاومت آرام و مطمئن ایستاده است و با حکمت‌های الهی خود جهان اسلام را در مقابل یورش کفار حمایت و هدایت می‌کند. سلامی با بیان اینکه ملت ایران می‌درخشد و تکیه‌گاه مطمئنی برای جهان اسلام، جهان مظلومان و مستضعفان است، ادامه داد: به صحنه فلسطین نگاه کنید، ببینید دشمنان ما چقدر بی‌رحمند و چقدر جنایتکارند. به رخسار جنایتکار آمریکا نگاه کنید. آمریکا در حال تکرار اشتباهات ۴۵ سال گذشته خود است و فکر می‌کند با اشغال سرزمین پیروز می‌شود. فکر می‌کند با دفن ملت‌ها زیر آوار می‌تواند در جهانی امن زندگی کند. 
وی در ادامه افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها همچنان در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند. آیا اشغال افغانستان برای آنان پیروزی به ارمغان آورد؟ به آنها می‌گوییم چرا شما هنگام فرار از افغانستان، به اندازه یک ارتش نیرومند تجهیزات برجا گذاشتید؟ آیا عراق را که اشغال کردید، توانستید در آن بمانید؟ آیا شما در سوریه توانستید به پیروزی برسید یا اینکه فقط هزینه کردید؟ آیا شما توانستید با این دلارها در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، یمن و... پیروزی بیافرینید یا شکست‌خورده، افسرده، عاجز و ناکام مجبور شدید میدان را ترک کنید؟ سرلشکر سلامی با بیان اینکه امروز ماجرای فلسطین نیز همین‌طور است، گفت: آنها هر چه بیشتر تجهیز می‌کنند، میخ‌های بیشتری بر تابوت خود می‌زنند. غلبه بر کودکان در هیچ جای دنیا جز شرم و خجالت‌زدگی نیست. تبدیل بیمارستان‌ها به میدان جنگ هنر نیست، بلکه جنایت است؛ اگر می‌توانید مردانه در میدان با نظامیان بجنگید. چرا به جنگ مردان و زنان بی‌دفاع یک سرزمین تحت محاصره می‌روید. این تصویر آمریکاست.
گفتنی است آیین تشییع شهیدان گمنام در سراسر کشور برگزار شد. بدرقه 280 شهید گمنام بر دوش میلیون‌ها نفر از مردم شهیدپرور کشورمان بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که پیوند میان ایرانیان و ارزش‌های دفاع‌ مقدس ناگسستنی است.
******
تشییع باشکوه پیکر پاک 11 شهید حمله تروریستی راسک با حضور گسترده مردم
گروه اجتماعی: پیکرهای مطهر 11 شهید مدافع امنیت که در حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک به شهادت رسیدند، شنبه با حضور وزیر کشور، جانشین فرمانده کل انتظامی، استاندار سیستان‌وبلوچستان و مردم ولایتمدار شیعه و سنی این استان در زاهدان تشییع شد. وزیر کشور در مراسم پرشور تشییع شهدای حادثه تروریستی گفت: اراده رزمندگان ما اجازه نخواهد داد تروریست‌ها لحظه‌ای آرامش داشته باشند. احمد وحیدی افزود: این عزیزان در همان ساعتی که حاج‌قاسم به شهادت رسید، در حمله ناجوانمردانه تروریست‌ها به شهادت رسیدند تا دشمنان نتوانند به این خاک مقدس نفوذ کنند. شهادت این ۱۱ شهید را به همه ملت ایران تسلیت و تبریک می‌گویم. وی تاکید کرد: فراجا شهدای زیادی را در راه ایران اسلامی تقدیم کرده و برای دفاع از ایران همچنان شهید تقدیم خواهد کرد. وحیدی با بیان اینکه اراده رزمندگان ما اجازه نخواهد داد تروریست‌ها لحظه‌ای آرامش داشته باشند، تاکید کرد: شیعه و سنی یکپارچه در دفاع از آرمان‌های انقلاب با هم هستند و دشمنان نمی‌توانند در این سد پولادین رخنه کنند. همچنین سردار رضایی، جانشین فراجا در مراسم تشییع شهدای انتظامی راسک در زاهدان گفت: سیستان‌وبلوچستان استانی انقلابی و در حال پیشرفت و توسعه است و دشمنان و گروهک‌های تروریستی چشم دیدن این پیشرفت را ندارند. تروریست‌ها بدانند این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخ سخت به آنان خواهیم داد. پیکرهای ابوالفضل شهرکی، محمدحسن براهویی، حمیدرضا رضایی، حسن بابانیا، احسان بابایی، مجید فیروزی‌نیا، محمد خمری، علی دشتپوری و علیرضا اکبری‌مزار، شهدای حادثه نیمه شب پنجشنبه ۲۳ آذر در پی حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک، پس از تشییع در زاهدان به شهرستان‌های‌شان در گیلان، قزوین، خراسان رضوی و بوشهر منتقل شد.
* پیکرهای مطهر ۲ شهید نیروی انتظامی در زاهدان تشییع شد
پیکرهای مطهر شهیدان «پوریا شیخ» و «مسلم شجاعیان» از ماموران پلیس شهرستان راسک که در حمله تروریستی به مقر انتظامی این شهرستان به شهادت رسیدند، دیروز در زاهدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر خاکسپاری شد. مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدای والامقام از میدان امام حسین(ع) زاهدان تا گلزار شهدای این شهر با حضور مسؤولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و قشرهای مختلف مردم برگزار شد. 
* تشییع پیکر شهید بابایی امروز در قزوین 
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی قزوین گفت: مراسم تشییع و تدفین شهید مدافع وطن، استواریکم احسان بابایی که در عملیات تروریستی شهرستان راسک استان سیستان‌وبلوچستان به فیض شهادت نائل آمد، دوشنبه (امروز) برگزار می‌شود. سرهنگ رحیم خامدی روز شنبه در این‌باره گفت: این مراسم ساعت ۹ صبح روز دوشنبه از میدان میرعماد قزوین به سمت میدان آزادی انجام می‌شود. وی ادامه داد: پیکر گلگون‌کفن این شهید سپس به روستای علی‌آباد بخش دشتابی از توابع شهرستان بویین‌زهرا جهت تدفین منتقل خواهد شد. 
* تشییع 2 شهید حادثه تروریستی راسک در حرم مطهر رضوی
شهیدان گمنام در دیگر استان‌ها نیز بر دوش میلیون‌ها نفر از مردم شهیدپرور کشورمان تشییع شدند تا بار دیگر این واقعیت اثبات شود که پیوند میان ایرانیان و ارزش‌های دفاع‌ مقدس ناگسستنی است. با این حال مشهد مقدس روز گذشته حال و هوای متفاوتی را نسبت به دیگر شهرها تجربه ‌کرد. مجاوران مضجع شریف امام رضا(ع) در کنار تشییع پیکر مطهر 12 شهید گمنام دفاع‌ مقدس، میزبان پیکر پاک 2 شهید حادثه تروریستی راسک نیز بودند تا پیکر شهیدان «حمید رضایی‌امین» اهل چناران و استوار یکم «علیرضا اکبری‌مزار» اهل بجستان نیز دوشادوش دیگر شهیدان وطن از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شود.
* صدور اعلان قرمز برای تروریست‌های حادثه راسک
سخنگوی پلیس اظهار کرد: پلیس بین‌الملل فراجا نسبت به صدور اعلان قرمز برای تروریست‌ها اقدام کرده است. سردار سعید منتظرالمهدی درباره رایزنی‌های گسترده امنیتی، انتظامی و دیپلماتیک درباره برخورد موثر با تروریست‌های حادثه مقر انتظامی راسک گفت: طی تعاملات و رایزنی‌های انجام شده با مقامات مرزی و انتظامی کشور پاکستان، برخورد قاطع با تروریست‌ها در دستور کار قرار گرفته و رایزنی‌های دیپلماتیک از مسیر وزارت امور خارجه برای محکومیت بین‌المللی این اقدام ناجوانمردانه آغاز شده که منجر به واکنش سازمان ملل شده است. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس بین‌الملل فراجا با دیپلماسی انتظامی موثر نسبت به پیگرد بین‌المللی از طریق اینترپل و صدور اعلان قرمز برای تروریست‌ها اقدام کرده است. سخنگوی فراجا درباره آخرین وضعیت مجروحان حادثه و مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا اظهار داشت: ۱۱ نفر از پرسنل خدوم پلیس در این حادثه به شهادت رسیدند و ۸ نفر زخمی شدند که حال همگی مساعد است. منتظرالمهدی تاکید کرد: در این حادثه یکی از افسران عزیز ما ستوان دوم براهویی اهل تسنن و از مردم نجیب و شهیدپرور بلوچستان به شهادت رسید؛ این هشداری بزرگ و عبرت‌آموز برای تروریست‌هاست که بدانند مردم سیستان‌وبلوچستان و فراجا در کنار هم امنیت و آرامش را با مشارکت جمعی ایجاد خواهند کرد، بنابراین هیچ جای امنی برای تروریست‌ها در این سرزمین وجود نداشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.
* این جنایت دل اهل سنت را به درد آورد
علمای برجسته اهل ‌سنت استان کردستان حمله تروریستی «جیش‌الظلم» در راسک را محکوم کرده و خواستار برخورد جدی با عاملان این جنایت و انتقام خون به ناحق ریخته شهیدان حادثه تروریستی حمله ناجوانمردانه تروریست‌های جیش‌الظلم‌ به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک، که منجر به شهادت 11 نفر و زخمی شدن 8 نفر از نیروهای فراجا سیستان‌وبلوچستان شد، علمای اهل ‌سنت استان کردستان این عمل تروریستی را محکوم کردند. ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معظم شهدا و آرزوی صحت و سلامتی برای نیروهای مصدوم‌شده این واقعه تلخ، اظهار داشت: این حرکت وحشیانه دل تمام ملت ایران بویژه کردستانی‌ها را آزرده‌خاطر و داغدار کرد و به درد آورد. همه ما این جنایات ددمنشانه را محکوم می‌کنیم. وی تصریح کرد: گرچه شهادت افتخار عظیمی است که تنها نصیب بندگان خاص خدا می‌شود، درخواست می‌شود با عاملان این جنایت به‌شدت برخورد و تقاص خون عزیزان‌مان گرفته شود. قطعا این اقدام از نقشه‌های دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی است که انتظار می‌رود با جنایتکاران با قاطعیت برخورد کنند.

Page Generated in 0/0059 sec