printlogo


کد خبر: 273158تاریخ: 1402/9/28 00:00
دور دنیا

پاسخ القسام به ارتش رژیم صهیونیستی: دیر رسیدید!
پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شناسایی برخی تونل‌های متعلق به حماس شد، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس پیام غیرمستقیمی را به ارتش رژیم صهیونیستی منتشر و اعلام کرد اسرائیلی‌ها دیر رسیدند. گردان‌های عزالدین القسام در پیامی در کانال خود در تلگرام که به ۳ زبان عبری، عربی و انگلیسی ترجمه شده و با پخش ویدئویی از کشف تونل خود در نزدیک مرز با فلسطین اشغالی و نمایش خروج بخشی از رزمندگان حماس از این تونل و انجام حمله هفتم اکتبر و به هلاکت رساندن نظامیان صهیونیست، اعلام کرد: دیر رسیدید، ماموریت انجام شده ‌است. القسام در این بیانیه خود عبارت «کمی بعد» را نیز منتشر کرد که اشاره به بیانیه بعدی دارد که ممکن است دربردارنده اعلام یک عملیات مشخص باشد. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده یک تونل بزرگ در غزه، نزدیک به جایی را که زمانی گذرگاهی شلوغ به سمت سرزمین‌های اشغالی بوده کشف کرده ‌است. این خبر سوالات جدیدی را درباره اینکه چگونه سازمان‌های جاسوسی و نظارتی صهیونیست‌ها چنین نشانه‌هایی را از دست داده و متوجه آن نشده‌اند، به وجود آورده‌ است. بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، ورودی تونل فقط چندصد یارد از گذرگاه بسیار مستحکم «اریز» و یک پایگاه نظامی صهیونیستی در نزدیکی آن فاصله دارد. ارتش صهیونیستی گفته ‌است این تونل که بیش از 2.5 مایل امتداد دارد، به شبکه تونلی گسترده در سراسر غزه متصل می‌شود و به اندازه کافی عریض است که خودروها از آن عبور کنند.
 
فرمانده ارشد اوکراین:
ضدحملات کی‌یف به دلیل کمبود مهمات متوقف شده است
 یک فرمانده ارشد اوکراینی اعتراف کرد نیروهای نظامی این کشور در جبهه جنگ با روسیه با کمبود مهمات روبه‌رو هستند و به خاطر همین عملیات‌های ضدحمله لغو شده است. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، الکساندر تارنافسکی روز دوشنبه اعلام کرد نیروهای اوکراینی مجبور شده‌اند به خاطر کمبود مهمات و ادوات جنگی عملیات‌های نظامی خود را لغو کنند. این سخنان در حالی مطرح شده است که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به کی‌یف را متوقف کردند و مجارستان نیز در حال حاضر جلوی ارسال بسته کمک‌های مالی اتحادیه اروپایی به ارزش ۵۰ میلیارد یورو را گرفته است. تارنافسکی اظهار داشت نیروهای نظامی اوکراین با کمبود شدید گلوله‌ مواجه هستند و با این شرایط نمی‌توانند به جنگ ادامه دهند. وی افزود: بدون کمک‌های خارجی نیروهای اوکراین با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهند شد. گلوله‌های باقیمانده تنها برای امروز کافی است و باید برای فردا از جای دیگر تامین کنیم. این فرمانده ارشد نیروهای نظامی اوکراین بدون ارائه مدرکی خاص ادعا کرد نیروهای روسیه نیز با کمبود مهمات روبه‌رو هستند. وی همچنین اعتراف کرد نیروهایش در جبهه جنوب شرقی خسته و در حالت تدافعی هستند و نمی‌توانند حمله‌ای جدید انجام دهند. چند روز پیش دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت همه باید درک کنند حمایت میلیاردها دلاری غرب از اوکراین به دستیابی کی‌یف به موفقیت در میدان درگیری کمک نکرده است. وی با اشاره به اینکه ده‌ها میلیارد دلاری نیز که غرب می‌خواهد به اقتصاد اوکراین بفرستد، محکوم به شکست خواهد بود، اظهار داشت: تمامی این کمک‌ها، وضعیت در منطقه درگیری و روند «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین را تغییر نمی‌دهد.
***
بشار اسد:
هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن است
رئیس‌جمهوری سوریه ضمن اعلام پایبندی به گزینه مقاومت تاکید کرد هزینه این گزینه کمتر از بهای تسلیم شدن در مقابل دشمنان است. به گزارش المیادین، بشار اسد اظهار داشت: هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن است و امروز مقاومت از همه کشورهای عربی دفاع می‌کند. وی گفت: سر خم کردن برابر دشمنان یک گزینه نیست، بلکه خودکشی است و فلسطین از سوریه دفاع می‌کند. رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: مقاومت، با وجود همه حمایت‌هایی که از ارتش خود انجام داده، بینی اسرائیل را به خاک مالیده است. بشار اسد همچنین افزود: مقاومت توانست با نشر حقیقت و برخورد اخلاقی با اسرا، هژمونی صهیونیست‌ها بر روایت را بشکند.
***
اوباما دل‌نگران باخت بایدن
بر اساس گزارش‌ها، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در میان افراد مرددی است که شک و تردید به جان‌شان افتاده است. طبق گزارش «آنی لینسکی»، خبرنگار وال‌استریت ژورنال به نقل از یک منبع ناشناس، اوباما به طور فزاینده‌ای دورنمای جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا برای انتخابات سال آینده را زیر سوال می‌برد و «احساس می‌کند دموکرات‌ها ممکن است به‌راحتی شکست بخورند». این منبع آشنا به تفکرات اوباما می‌گوید با توجه به اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز است و نگرانی‌ها درباره سن، سیاست مهاجرتی، سیاست‌ها در قبال رژیم صهیونیستی و برنامه اقتصادی بایدن اعتمادها را تضعیف کرده به نظر می‌رسد اقدامات هانتر بایدن (پسر جو بایدن) هم باعث جلب توجه رسانه‌ها به شکلی منفی شده، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دل‌نگران و مضطرب شده است. این منبع به وال‌‌استریت ژورنال گفت: اوباما می‌داند قرار است این رقابتی نزدیک و شانه به شانه باشد و احساس می‌کند دموکرات‌ها ممکن است به‌سادگی در انتخابات ۲۰۲۴ شکست بخورند و نگران است فرد جایگزین برای دموکراسی بسیار خطرناک باشد.

Page Generated in 0/0061 sec