printlogo


کد خبر: 273173تاریخ: 1402/9/28 00:00
اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی:
نباید صندلی‌ها مواضع ما را تغییر دهد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید صندلی‌ها مواضع ما را در حرف زدن تغییر دهد.
به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف با اشاره به اقدامات و عملکرد مرکز پژوهش‌ها گفت: هرقدر زمان گذشت و من نوع کار مرکز را دیدم، اعتمادم بیشتر شد البته که یک لایه از مرکز تغییر کرد و در دولت حضور پیدا کردند. همان زمان به آنها گفتم حرف‌هایی را که در مرکز می‌زدید به هر دلیلی در دولت تغییر ندهید و اگر هم تغییر دادید دلیلی برای وجدان خود داشته باشید نه اینکه محیط باعث تغییر موضع و نظر شما شود؛ نباید صندلی‌ها مواضع ما را در حرف زدن تغییر دهد. این دست موضع‌گیری‌ها زیاد است. بخشی از آسیب‌هایی که باعث حل مسائل نمی‌شود ریشه در این اتفاقات دارد. وی ادامه داد: ما از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه بودجه و حتی دستورات روز مجلس شورای اسلامی استفاده می‌کنیم،  زیرا به کار آنها ایمان داریم و این مسؤولیت شما را بیشتر می‌کند.
رئیس مجلس با اشاره به مخالفت مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه تصریح کرد: شنبه جلسه‌ای در سطح رئیس‌جمهور و معاون اول درباره بودجه داشتیم که در آنجا آقای پرهیزکاری از مرکز پژوهش‌ها حضور یافت و به اظهارنظر درباره بودجه پرداخت. قالیباف اضافه کرد: اینها روش‌هایی است که می‌تواند حکمرانی را درست کند و مسیر را پیش ببریم. پس نباید اجازه دهیم سیاست و سیاست‌زدگی بر مسائل علمی و تخصصی سایه بیندازد. مجلس شورای اسلامی 2 وجه تصمیم سیاسی و تشخیص علمی دارد؛ تصمیم سیاسی با نمایندگان و تشخیص علمی با مرکز پژوهش‌ها است که ترکیب آن 2 مجلس شورای اسلامی را در ریل خود قرار می‌دهد و اینجاست که مجلس در راس امور قرار می‌گیرد. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه متفاوت‌تر از 6 برنامه گذشته است. ما در ماده ۱۱۸ برنامه هفتم توسعه راهبری ماهانه، فصلی و سالانه برنامه را تدوین کردیم تا برنامه هفتم مبتنی بر رویکرد راهبری کنترل شود.
***
فرمانده کل سپاه:
عاملان جنایت راسک بزودی طعم انتقام را می‌چشند
در پی جنایت اخیر گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» در شهرستان راسک استان سیستان‌وبلوچستان و به شهادت رسیدن جمعی از نیروهای فداکار و دلیر انتظامی، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیامی خطاب به سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «بی تردید این جنایت بزرگ و اقدام سبوعانه، انتقام نظام سلطه و صهیونیسم از بیداری، بصیرت و هوشمندی ملت عظیم‌الشان ایران بویژه مردم غیور و غیرتمند سیستان‌وبلوچستان که همواره بی‌اعتنایی خود نسبت به نقشه‌ها و توطئه‌های شوم و تفرقه‌انگیز آنان را به نمایش گذارده‌اند، بوده و در معادله‌ای معکوس منجر به تعمیق وحدت، یکپارچگی و همدلی نیروهای مسلح و مردمان آن خطه در صیانت از امنیت و آرامش منطقه و مقابله با عوامل سلب آرامش از مردم خواهد شد. دشمنان کینه‌توز امنیت ایران و ایرانی بدانند حافظان امنیت و مدافعان نظم و آرامش جامعه اسلامی بزودی با تحمیل ضربات مهلک و ویرانگر طعم تلخ انتقام این جنایت را به عاملان و مسببان آن خواهند چشانید».
***
سخنگوی شورای ائتلاف:
بیش از 7000 داوطلب انتخابات مجلس در سایت شورا ثبت‌نام کردند
سخنگوی شورای ائتلاف گفت: جمع‌بندی اطلاعات نشان می‌دهد بیش از 7 هزار نامزد به صورت الکترونیک و قریب به 1000 کاندیدا به صورت حضوری مدارک خود را برای بررسی در اختیار شورای ائتلاف قرار داده‌اند.
امیرابراهیم رسولی گفت: به دنبال دعوت دبیرخانه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از داوطلبان نمایندگی مجلس که تمایل به بررسی سوابق تخصصی، اجرایی و پژوهشی‌شان در کمیته انتخابات این شورا را دارند، تاکنون بیش از 7 هزار نفر از داوطلبان با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای ائتلاف اقدام به بارگذاری مدارک و سوابق خود کرده‌اند و قریب به هزار نفر نیز با مراجعه به دفاتر استانی و شهرستانی شورای ائتلاف به صورت حضوری درخواست خود را برای بررسی سوابق اعلام کرده‌اند. وی در ادامه افزود: در حال حاضر ساختار ویژه‌ای برای بررسی، پردازش و تفکیک اطلاعات بارگذاری‌شده داوطلبان مجلس در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای ائتلاف فعال شده و مدارک و سوابق افرادی که در سایت ثبت‌نام کردند نیز برای بررسی‌های بیشتر و انجام مصاحبه‌های حضوری و... در اختیار دفاتر استانی شورای ائتلاف قرار گرفته است.
***
جت یاسین به تولید انبوه خواهد رسید
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش از مراحل تست‌های پروازی جت آموزشی «یاسین» بازدید کردند. امیر سرتیپ افشین خواجه‌فرد، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در این بازدید ضمن ارائه گزارش از مراحل تست‌های پروازی جت آموزشی «یاسین» گفت: امروز سازمان صنایع هوایی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش نخبگان صنعت دفاعی تلاش می‌کند با حرکت در لبه فناوری‌های دفاعی، جت یاسین و به تبع آن صنعت آموزش هوایی کشور را به جایگاه ممتاز در این حوزه برساند. وی با بیان اینکه تکنولوژی و فناوری به‌کاررفته در جت جنگنده آموزش پیشرفته یاسین مبتنی بر نیازهای حوزه صنعت هوایی کشور است، گفت: با اتمام مراحل تست و آزمون‌های استاندارد نهاییِ این پرنده، «یاسین» به تولید انبوه خواهد رسید.

Page Generated in 0/0060 sec