printlogo


کد خبر: 273176تاریخ: 1402/9/28 00:00
سیدمجتبی ابطحی برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی را تشریح کرد
سلیمانی «شهیدالقدس»

گروه سیاسی: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، برنامه‌های مراسم سالگرد این شهید گرانقدر تشریح شد. بر اساس این برنامه‌ها، امسال به خاطر تقارن سالگرد با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و به خاطر نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت بویژه مردم مظلوم غزه، «شهیدالقدس» به عنوان شعار سالگرد شهید سلیمانی انتخاب شد.
به گزارش «وطن امروز» به نقل از خبرگزاری‌ها، دیروز سیدمجتبی ابطحی، سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی در نشست خبری با اهالی رسانه، بخش‌های مهم ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را تشریح کرد.
ابطحی در این‌باره اظهار کرد: طی 4 سال گذشته و خصوصا در 3 سالی که مراسم سالگرد برگزار شده، شاهد حضور آحاد مختلف مردم برای حضور در مراسم‌های مختلف شهید سلیمانی بودیم و امسال نیز این سالگرد با حوادث مهمی همزمان شده است. وی در ادامه افزود: امسال روز شهادت سردار سلیمانی با ولادت حضرت زهرا(س) همزمان شده است که این مناسبت بسیار مهم برای ما پیام‌های متعددی دارد. از طرفی اصولا سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی با ولادت حضرت امام(ره) هم همزمان شده است و حاج‌قاسم هم سرباز امام خمینی(ره) بود.
ابطحی در ادامه با اشاره به تقارن سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی با عملیات غرورآفرین توفان الاقصی و اتفاقات غزه ادامه داد: امروز 73 روز از این عملیات می‌گذرد و تمام جبهه مقاومت در یک صحنه رزم با استکبار هستند. این عملیات یک جهش راهبردی در سیل ظلم‌ستیزی ملت‌ها بود که این ترکیب عملیاتی تبدیل به مقاومت مردمی در سطوح مختلف شد و چهره زیبایی از مردم فلسطین در جهان به تصویر کشیده است. سخنگوی ستاد گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد: برای نخستین بار شاهدیم 10 هفته پیاپی مردم کشورهای آمریکایی و اروپایی به خیابان آمدند و روح حاج‌قاسم با روح ملت‌ها ممزوج شد و ملت‌های مختلف با عدالتخواهی در حال هماهنگی هستند و امروز احساس می‌کنیم اندیشه‌های جدید منسجم شده‌اند تا جهان جدیدی را خلق کنند. به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: در جهان جدید پایان و نابودی صهیونیست مسلم است. به همین دلیل و به نمایندگی از ملت فلسطین، شعار چهارمین سالگرد را «شهیدالقدس» گذاشتیم. امروز شاهد تجلی شهید سلیمانی در جای جای منطقه و جبهه مقاومت هستیم و دشمنان بزدل ما در پایگاه‌های آمریکایی هر روز صدای حاج‌قاسم را می‌شنوند. سخنگوی ستاد گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد:  امروز هیچ پرچم شرافت و آزادی‌خواهی در دنیا برافراشته نیست مگر آنکه چشم‌شان به تهران و مقام معظم رهبری باشد. امروز جوانان غزه بعد از 73 روز نبرد هر روز تلفات جدیدی به دشمن وارد می‌کنند و تجهیزات پیشرفته دشمن را به سخره گرفته‌اند. در این مدت حتی یک لحظه هم ابتکار عمل میدان دست دشمن نبوده که این نتیجه مکتب شهید سلیمانی است.
* از سرباز تا جهان‌مرد
ابطحی در ادامه این نشست خبری، برخی از مهم‌ترین برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی را نیز مورد اشاره قرار داد. وی در این باره گفت: بر اساس نامگذاری امسال برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد. 10 تا 17 دی‌ماه هفته مقاومت و 13 دی‌ماه روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است که طی آن برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد. پویانمایی 18 دقیقه‌ای به نام سرباز تهیه شده که در آن اسطوره‌های تاریخ ایران در کنار هم به مبارزه علیه شر و سیاهی می‌پردازند. نمایش میدانی «شهیدالقدس» در بوستان ولایت از سالروز شهادت حاج‌قاسم تا ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. به مدت 30 شب نمایش بزرگ ژنرال را خواهیم داشت که روایتی از وضعیت منطقه بعد از شهادت حاج‌قاسم است.
 ابطحی در ادامه تصریح کرد: همچنین مستند «دوئل بوکمال» از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود. مستند «عید‌وک بامری» نیز که به روایت مبارزه حاج‌قاسم با اشرار جنوب شرق می‌پردازد از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود. مستند «شهیدالقدس» نیز دیگر مستندی است که برای این ایام تهیه شده است. مستند «حبیب مقاومت» درباره شکل‌گیری حزب‌الله، جنگ 33 روزه و تقویت حزب‌الله بعد از این جنگ نیز تهیه شده که قرار است در این ایام پخش ‌شود. وی ادامه داد: برنامه 10 قسمتی «جهان‌مرد» و برنامه «میهمان» را هم داریم، رونمایی از کتاب «زندگینامه شهید سلیمانی از تولد تا انقلاب اسلامی»، انتشار کتاب مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله درباره شهید سلیمانی، رونمایی از کتاب «مجموعه سخنرانی‌های شهید سلیمانی» در مجامع مختلف و انتشار دست‌نوشته‌هایی از شهید خطاب به مجاهدان فلسطینی از دیگر برنامه‌های ایام سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی است.
سخنگوی ستاد گرامیداشت مراسم حاج‌قاسم مطرح کرد: اجرای پویش‌های مختلف برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد، تهیه جهیزیه ‌و پویش اهدای خون از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی است. ابطحی درباره برگزاری مراسم اصلی گفت: مراسم اصلی سالگرد 13 دی‌ماه در مصلای تهران بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد. همچنین اجتماع مردم تهران در میدان ولیعصر در ساعت شهادت حاج‌قاسم، برگزاری مراسم گرامیداشت در بهشت زهرا(س) و برگزاری مراسم در مراکز استان‌ها و به صورت خاص در استان کرمان، اعزام کاروان‌های مختلف برای زیارت مزار حاج‌قاسم هم از جمله مراسم‌های گرامیداشت این ایام است. وی افزود: اجتماع ورزشکاران در تهران، تجلیل از ورزشکارانی که با حریفان اسرائیلی مبارزه نکردند، اجلاسیه بین‌المللی «شهدای زن جبهه مقاومت» و همایش پژوهشی «بررسی حقوقی ترور شهید سلیمانی» نیز در ایام شهادت سردار سلیمانی پیش‌بینی شده است.
سخنگوی ستاد گرامیداشت مراسم حاج‌قاسم در پایان خاطرنشان کرد: پرونده حقوقی ترور شهید سلیمانی از سوی قوه‌ قضائیه و وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود اما امروز شاهد هستیم کسانی که در آن جنایت نقش داشتند ترسیده و مخفی شده‌اند و پیغام می‌دهند و می‌دانند اقدام آنها به لحاظ حقوقی امکان پیگیری دارد.

Page Generated in 0/0063 sec