printlogo


کد خبر: 273189تاریخ: 1402/9/29 00:00
اخبار

هیچ محدودیتی برای انتشار آثار استاد شفیعی‌کدکنی وجود ندارد
معاون فرهنگی وزارت ارشاد پس از بحث‌های به ‌وجود آمده درباره انتشار کتاب تازه محمدرضا شفیعی‌کدکنی اعلام کرد: استاد شفیعی‌کدکنی از مفاخر ادبی ایران است و هیچ محدودیتی برای انتشار آثار ایشان وجود ندارد. این در حالی است که طی روزهای گذشته مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت صدور مجوز مجموعه شعر جدید محمدرضا شفیعی‌کدکنی، «نامه‌ای به آسمان»، نکاتی پیرامون اعلام نظر چند نفر از نویسندگان درباره این کتاب گفته بود که موجب برداشت‌ها و سوءتفاهماتی شده بود.
***
زمان برگزاری «تئاتر فجر ۴۲» مشخص شد
دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به برگزاری همزمان برخی دوره‌های این رویداد تئاتری با جشنواره فیلم فجر، درباره زمان برگزاری دوره چهل‌ودوم جشنواره تئاتر فجر گفت: برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر با جشنواره فیلم فجر همزمان نیست و چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا ۱۲ بهمن سال جاری برگزار می‌شود. حامد سقایان درباره اینکه آیا تمام بخش‌های جشنواره چهل‌ودوم در تاریخ مدنظر برگزار می‌شود یا خیر، عنوان کرد: ۳ بخش رادیوتئاتر، نمایش تلویزیونی و پژوهش چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۶ دی برگزار می‌شوند. 
***
داریوش طلایی کارگاه آموزشی برگزار می‌کند
طی روزهای چهاردهم و پانزدهم دی انجمن‌ موسیقی ایران کارگاه آموزشی داریوش طلایی، ردیف‌دان و نوازنده تار و سه‌تار را با موضوع «بداهه‌پردازی در موسیقی دستگاهی ایران» برگزار می‌کند. در این دوره هنرجویان به ۲ صورت فعال و غیرفعال شرکت خواهند کرد که هنرجویان فعال پس از ثبت‌نام و ارسال مدارک و پذیرش نهایی با ساز خود روی صحنه حضور خواهند داشت و به صورت مستقیم با استاد در تبادل مطالب خواهند بود. شرکت در این دوره برای نوازندگان تمام سازها آزاد است. کارگاه بداهه‌پردازی در موسیقی دستگاهی ایران در ۲ روز و ۴ نوبت صبح ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعد از ظهر ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ در تالار رودکی برگزار خواهد شد.
***
دورهمی یلدایی نوجوانان کتابخوان شهر تهران در «گُل‌پر»
سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران اعلام کرد ویژه‌ برنامه «گُل‌پر» (دورهمی یلدایی نوجوانان کتابخوان شهر تهران)‌ در کتابخانه‌های منتخب مناطق بیست‌ودوگانه و فرهنگسراهای خاص با حضور نوجوانان و میزبانی از نویسندگان، شاعران و فرهیختگان برگزار می‌شود. این دورهمی‌ها در قالب‌های مختلف کتاب‌محور توسط اعضای باشگاه نوجوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی در هر منطقه، طراحی و اجرا خواهد شد و هدف از آن آشنایی نوجوانان با طراحی و اجرای یک برنامه کتاب‌محور به عنوان برگزارکننده است. آموزه فرهنگی این برنامه، ضمن دورهمی نوجوانان کتابخوان و آشنایی با فرهیختگان، توجه ویژه به ارزش زمان به ‌مدت «یک دقیقه» در شب یلدا است که موجب تمایز این شب با سایر شب‌های سال شده است و از سوی دیگر توجه به یک دقیقه‌هایی که در زندگی هر یک از ما اتفاق می‌افتد و این قدرت را دارد که آینده ما را به گونه شگفت‌انگیزی تغییر دهد و عموماً از آن غفلت می‌کنیم!
علاقه‌مندان برای عضویت در «باشگاه نوجوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی» می‌توانند به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران مراجعه کنند.
***
بازگشت «کودک شو» از نیمه دی
فصل جدید «کودک شو» این روزها در لوکیشنی جدید در مرحله پیش‌تولید و آماده‌سازی دکورها قرار دارد تا به‌زودی تصویربرداری آن آغاز شود. حسین ربانی‌غریبی تهیه‌کننده این فصل از برنامه است و رضا مهرانفر که در فصل‌های اولیه برنامه جزو هسته اصلی برنامه بوده است در فصل جدید کارگردانی برنامه را برعهده دارد. همچنین طراحی و تولید برنامه با بازی‌ها و آیتم‌های متنوعی پیش خواهد رفت که نیاز به دکورهای جدید داشت؛ در حال حاضر مراحل ساخت این دکورها رو به پایان است و به‌زودی در لوکیشن جدید به سرانجام می‌رسد. «کودک شو» جزو برنامه‌های شاخص شبکه نسیم بوده که اقبال زیادی را هم به همراه داشته است. با این حال هر برنامه‌ای برای تداوم مسیر رشد ناگزیر از تغییر و روزآمدی است. حال باید دید فصل جدید برنامه که با طراحی متفاوت در بازی‌ها و ساختار همراه است و از نیمه دی پخش خواهد شد، مخاطبان را با خود همراه کند یا نه.
***
بیش از 600 فیلم متقاضی حضور در بخش بین‌الملل جشنواره فجر
با اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر بیش از 600 فیلم از ۸۷ کشور متقاضی حضور در بخش بین‌الملل جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر شامل سینمای سعادت و جلوگاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی - اسلامی) شدند. علاوه بر ایران کشورهای آمریکا، میانمار، مالزی، فرانسه، هند، ترکیه، ایتالیا، یمن، برزیل، روسیه، مولداوی، لیتوانی، آرژانتین، اسپانیا، آلمان، مکزیک، آلبانی، چین، بریتانیا، ایرلند شمالی، عراق، کره، بلغارستان، رومانی، لوکزامبورگ، کرواسی، هلند، سوئد، اندونزی، بلژیک، سوییس، کانادا، یونان، استرالیا، کنگو، آفریقای جنوبی، صربستان، لهستان، دانمارک، کاستاریکا، اسلوونی، استرالیا، لتونی، شیلی، بوسنی و هرزگوین، نروژ، لبنان، ژاپن، هنگ گنگ، مغولستان، مراکش، فیلیپین، پرتغال، سنگاپور، تایوان، چک، بنگلادش، سنگال، مالی، اسلواکی، ایسلند، مالت، زیمبابوه، استونی، پاکستان، قرقیزستان، ازبکستان، کلمبیا، فنلاند، مقدونیه، سریلانکا، تایلند، مجارستان، مونته‌نگرو، پاناما، بورکینافاسو، قزاقستان، بولیوی، ارمنستان، تونس، نامیبیا، قبرس، مصر، ونزوئلا، فلسطین و سوریه آثارشان را برای حضور در بخش بین‌الملل این دوره ثبت کرده‌اند. چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec