printlogo


کد خبر: 273191تاریخ: 1402/9/29 00:00
میشل و باراک اوباما به صورت حرفه‌ای وارد حوزه سینما شدند
سیاست سینمایی «اوباماها»

گروه فرهنگ و هنر: سال 2020 وقتی خبر انتخاب بهترین فیلم‌های سال توسط اوباما به صورت گسترده مخابره شد، همه نگاه‌ها به سمت  لیست او شامل فیلم‌هایی مثل «ریشه سیاه مارینی»، «قد دراز»، «قوش شب» «سرزمین بی‌خانمان‌ها»، «روح» و «منک» چرخید و اینکه چرا باید یک سیاستمدار تا این اندازه تخصصی درباره سینما نظر بدهد و اینکه چنین رویکردی می‌تواند بیانگر چه باشد‌؟ اما به سرعت مشخص شد اوبا و همسرش از یکی دو سال قبل از آن چراغ خاموش به سمت راه‌اندازی یک کمپانی فیلمسازی رفته‌اند.
5 سال بعد از اینکه باراک و میشل اوباما کمپانی فیلمسازی‌شان را تاسیس کردند، به نظر می‌رسد این کارشان برخلاف نظرات آن زمان منتقدان که کاری نمایشی شمرده می‌شد، نقشه و طرحی جدی بوده است. آنها وقتی یک کمپانی با عنوان «Higher Ground Productions» تاسیس کردند، اهمیت حوزه فیلم و سریال و تصویر را می‌دانستند و به ارتباط عجیب و پیچیده سیاست و سینما پی برده بودند.
آنها بعد از راه‌اندازی کمپانی، به سرعت  سفارش کار گرفتند و حتی برای شبکه آنلاین نتفلیکس  شروع به ساخت برنامه‌های تلویزیونی و فیلم کردند و بعد تلاش کردند با شبکه نتفلیکس  همکاری گسترده‌تری داشته باشند.
حالا سم اسماعیل، کارگردان آخرین فیلم فاجعه‌بار نتفلکیس (دنیا را پشت سر بگذار) می‌گوید رئیس‌جمهور اسبق آمریکا پیشنهادات فیلمنامه‌ای بسیاری طی ساخت فیلم برای او ارسال کرده است.
این تریلر، اقتباسی است از رمانی که اوباما سال ۲۰۲۱ آن را در فهرست مطالعات تابستانی خود قرار داده بود.
این فیلم با بازی جولیا رابرتز، ماهرشالا علی و ایتن هاک، نمایانگر نخستین اثر تخیلی از شرکت فیلمسازی هایر گروند پروداکشنز باراک و میشل اوباماست.
خالق سریال «آقای ربات» توضیح داده است: «من در نسخه‌های اصلی فیلمنامه، وقایع را بسیار بیشتر از آنچه در فیلم به نمایش گذاشته شده با چاشنی تخیل ترکیب کرده بودم و رئیس‌جمهور اوباما، با تجاربی که دارد، توانست من را کمی راهنمایی کرده و به من نحوه رخداد اتفاقات در دنیای حقیقی را توضیح داد.
من همیشه برای اکثر بخش‌‌ها آنچه را به نظرم تخیل می‌آید می‌نویسم و سعی می‌کنم تا جای ممکن آن را به حقیقت نزدیک نگاه دارم اما مسلماً اغراق می‌کنم و خب! اینکه از یک رئیس‌جمهور اسبق بشنوی تو از یکسری جزئیات غافل شده‌ای... به نظرم اینگونه آمد که موارد بسیاری را رعایت نکرده‌ام! اینکه این مورد را برای من بازگو کرد، حقیقتاً بسیار من را ترساند».
«دنیا را پشت سر بگذار» 2خانواده‌ را به تصویر می‌کشد که برای تعطیلات به لانگ آیلند رفته‌اند و در این میان 2 غریبه به آنها هشدار می‌دهند قرار است خاموشی گسترده‌ای رخ دهد. همزمان با تشدید بحران تا مقیاسی هولناک، هر 2 خانواده باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا به بهترین شکل از آنجا بگریزند.
این کارگردان می‌گوید: «باراک اوباما پیشنهادات زیادی در رابطه با کاراکترها و همدلی‌ای که مخاطب با آنها خواهد داشت، به من ارائه کرد. باید به این نکته اشاره کنم که او عمیقاً عاشق سینماست و فقط از تجارب خود در گذشته به من پیشنهاداتی را ارائه نمی‌کرد. او در جایگاه مخاطب کتاب آن نکات را به من می‌گفت، تا در انتها فیلم خوبی را به تماشا بنشیند».

Page Generated in 0/0066 sec