printlogo


کد خبر: 273217تاریخ: 1402/9/29 00:00
در روز برد 5 گله سپاهان و 4 گله استقلال پرسپولیس از شکست مقابل استقلال خوزستان قعرنشین گریخت
افتضاح سرخ

پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی برابر قعرنشین لیگ بیست‌وسوم، خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به بالای جدول برساند، با نمایشی ضعیف و دور از انتظار برابر این تیم متوقف شد؛ آن هم در روزی که سپاهان موفق شد با 5 گل از سد هوادار در تهران بگذرد. استقلال خوزستان و پرسپولیس روز گذشته در هفته سیزدهم لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی 2-2 به پایان رسید. جواد آقایی‌پور هر ۲ گل استقلال خوزستان و محمدحسین کنعانی‌زادگان و نبیل باهویی هم ۲ گل پرسپولیس را در این دیدار به ثمر رساندند. برخلاف تصور، استقلالی‌ها بازی را بهتر از بازیکنان پرسپولیس آغاز کردند و دقیقه ۵، از سمت چپ به سمت دروازه پرسپولیس حمله‌ور شدند و توپ را به سمت محوطه جریمه ارسال کردند که با واکنش ناقص بیرانوند همراه شد و در ریباند جواد آقایی‌پور توانست از غفلت مدافعان پرسپولیس نهایت استفاده را ببرد و با ضربه سر نخستین گل بازی را به نام خود و تیمش به ثبت برساند. یحیی گل‌محمدی در این بازی تغییر سیستم داده و تیم خود را با ترکیب ۲-۵-۳ وارد زمین کرده بود و همین موضوع در نحوه بازی سرخپوشان کاملا مشهود بود و آشفتگی دفاعی را در ساختار پرسپولیس شاهد بودیم. دقیقه ۳۳ این بازی برای پرسپولیس کرنر به دست آمد و امید عالیشاه توپ را به سمت دروازه استقلال خوزستان ارسال کرد که در محوطه جریمه این تیم بازیکن استقلال روی میلاد سرلک مرتکب خطا شد و امیر عرب‌براقی نقطه پنالتی را برای پرسپولیس نشان داد. پس از اعلام پنالتی برای پرسپولیس، سیدسیروس پورموسوی، بازیکنان خود را به کنار زمین فراخواند و دیدار برای دقایقی با وقفه مواجه شد. پس از بازگشت بازیکنان استقلال به درون زمین، محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و برخلاف جهت گروسیان، توپ را به تور دروازه چسباند تا حساب کار یک - یک مساوی شود. جواد آقایی‌پور مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان مانند نیمه اول در نیمه دوم هم خیلی زود توانست برای تیمش گلزنی کند. دقیقه ۴۸ بازیکنان استقلال از سمت راست حرکتی را به سمت دروازه پرسپولیس تدارک دیدند و توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس سانتر کردند که با ضربه سر کاظمی همراه شد و در ادامه توپ به آقایی‌پور رسید و این مهاجم در محوطه ۶ قدم توانست روی اشتباه مدافعان پرسپولیس گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.
* طلسم‌شکنی باهویی با گلزنی برابر استقلال
نبیل باهویی که از دقیقه ۶۴ به جای محمد عمری به ترکیب پرسپولیس اضافه شده بود توانست گل دوم تیم خود را در این دیدار به ثمر برساند و بالاخره برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد تا به نوعی طلسم‌شکنی کند. دقیقه ۶۸ برای پرسپولیس کرنر شکل گرفت و سروش رفیعی پشت توپ ایستاد و آن را به محوطه جریمه استقلال سانتر کرد که با ضربه سر امید عالیشاه همراه شد و در گوشه سمت چپ دروازه توپ به نبیل باهویی رسید و او با یک شیرجه موفق شد گل تساوی را برای پرسپولیس در این دیدار به ثمر برساند. این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید.
* توفان سپاهان به هوادار هم رحم نکرد
تیم فوتبال سپاهان در هفته سیزدهم لیگ برتر موفق شد با پیروزی پرگل برابر هوادار به صدر جدول صعود کند.
تیم‌های فوتبال هوادار تهران و سپاهان اصفهان در هفته سیزدهم لیگ برتر در ورزشگاه پاس با قضاوت روح‌الله شریفی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۵ بر صفر تیم سپاهان به پایان رسید. رامین رضاییان، شهریار مغانلو (2 بار)، کاوه رضایی و رضا اسدی گلزنان سپاهان در این دیدار بودند.
* شروع توفانی سپاهان با گلزنی رضاییان
همان طور که انتظار می‌رفت، سپاهان پرقدرت بازی را آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه ۹ توسط رامین رضاییان به گل رسید. بازیکنان سپاهان با پاسکاری‌های منظم توپ را به رضاییان در محوطه جریمه رساندند که با دخالت فریبرز گرامی همراه شد و این بازیکن توپ را در اختیار گرفت اما توسط رضا اسدی و شهریار مغانلو محاصره و همین موضوع باعث شد توپ را لو دهد و در این میان توپ دوباره به رضاییان رسید و او توانست خیلی زود دروازه هوادار را باز کند. پس از این گل سپاهانی‌ها باز به سمت دروازه هوادار حمله‌ور شدند و از سمت راست رامین رضاییان توپ را در محوطه جریمه به مغانلو رساند اما شوت این بازیکن از قدرت کافی برخوردار نبود و حقیقی آن را مهار کرد. سپاهانی‌ها که کاملاً توپ و میدان را در اختیار داشتند، دقیقه ۲۳ ضدحمله‌ای را ترتیب دادند و برایان دابو توپ را به مغانلو رساند و او توانست گل دوم سپاهان را به ثمر برساند تا حساب کار 2 بر صفر شود. در دقایق پایانی نیمه اول مدافعان سپاهان روی مغانلو در محوطه جریمه مرتکب خطا شدند که داور پنالتی اعلام کرد و خود مغانلو با قرار گرفتن پشت توپ توانست گل سوم را برای سپاهان به ثمر برساند تا نیمه اول این بازی با برتری ۳ بر صفر زردپوشان به پایان برسد.
* تلاش نافرجام هوادار در نیمه دوم
در نیمه دوم این مسابقه تیم هوادار برای جبران نتیجه تلاش کرد اما این اتفاق رقم نخورد و سپاهان باز هم کنترل توپ و میدان را در اختیار گرفت و دقیقه ۶۶ موفق شد برای بار چهارم دروازه هوادار را باز کند که این گل با اعلام کمک داور آفساید اعلام شد. دقیقه ۷۹ حرکت رو به جلوی بازیکنان سپاهان و پاس در عمق دابو به کاوه رضایی رسید و او هم با یک ضربه دقیق موفق شد توپ را به تور دروازه هوادار برساند و نتیجه بازی را ۴ بر صفر کند. در هشتاد‌وپنجمین دقیقه این مسابقه، پاس در عرض رامین رضاییان با دفع مدافع هوادار و سپس پاس عیسی آل‌کثیر به رضا اسدی رسید و او هم توانست با یک ضربه دقیق برای بار پنجم دروازه هوادار را باز کند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید تا زردپوشان اصفهانی ۲۷ امتیازی شوند. 

Page Generated in 0/0157 sec