printlogo


کد خبر: 273237تاریخ: 1402/9/30 00:00
ابهام در مواجهه با فیلم یک فراری

حمید فرخ‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میجر» این فیلم را در جشنواره کورش تورنتو به نمایش درآورد؛ اتفاقی که بدون اطلاع سرمایه‌گذاران اصلی رخ داده و داستان تکراری حق تهیه‌کننده و مالکیت مادی و معنوی صاحبان یک اثر را مطرح می‌کند. سینمایی «میجر» به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه‌کنندگی حمید فرخ‌نژاد ساخته شده و یک سرمایه‌گذار خصوصی و بنیاد سینمایی فارابی در آن سهم دارند اما‌ حالا این فیلم به وسیله حمید فرخ‌نژاد در جشنواره کورش که در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌شود به نمایش درآمده و بلیت‌فروشی می‌کند.‌ حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در این رابطه می‌گوید: «در همه رویدادها بلیت‌فروشی یک نفر برای فیلمی با مالکان چندگانه مصداق خیانت در امانت و فروش مال غیر است».
«میجر» برای نخستین بار در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد؛ فیلمی که سال گذشته قرار بود پروانه نمایشش را دریافت کند و برای اکران آماده شود اما اتفاقات سال گذشته و فرار حمید فرخ‌نژاد از کشور و عدم حضور تهیه‌کننده، باعث شد اکران این فیلم منتفی شود و در انتظار تعیین‌تکلیف بماند. جشنواره فیلم‌های ایرانی در تورنتو کشور کانادا با نام کورش برگزار شده و به فیلم‌های ایرانی جایزه می‌دهد. فیلم سینمایی «میجر» تنها با حضور حمید فرخ‌نژاد به‌عنوان تهیه‌کننده در این جشنواره حاضر شده و باقی عوامل تاکنون در این جشنواره حاضر نشده‌اند. جشنواره کورش این فیلم را توقیف شده معرفی کرده است‌ اما  حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی سازمان سینمایی این موضوع را رد کرد.
ایل‌بیگی در این باره گفت: «وقتی تهیه‌کننده فیلم نباشد کسی برای پیگیری پروانه نمایش نیست،‌ حقوق معنوی افراد پایمال نمی‌شود و با توجه به اینکه «میجر» دو سرمایه‌گذار دیگر دارد، می‌توان با پیگیری آنها تهیه‌کنندگی حمید فرخ‌نژاد را خلع ‌ید کرد تا فرآیند اکران آن ادامه پیدا کند».

Page Generated in 0/0042 sec