printlogo


کد خبر: 273243تاریخ: 1402/9/30 00:00
دور دنیا

امیرعبداللهیان در دیدار همتای قطری:
زمان به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است
وزیر امور خارجه روز گذشته در دیدار همتای قطری در دوحه، زمان را به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند و گفت اصرار این رژیم بر تداوم جنگ در غزه بر ابعاد و دامنه شکست نظامی و سیاسی آنها می‌افزاید. حسین امیرعبداللهیان در چهارمین سفرش به قطر در ۲ ماه و نیم گذشته، چهارشنبه ۲۹ آذر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به مساله فلسطین و تحولات غزه به عنوان مهم‌ترین موضوع مشترک مورد اهتمام و پیگیری ۲ کشور در ۲ ماه اخیر با هدف توقف پایدار حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه شهروندان در غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، افزایش تحرکات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی مبتنی بر یافتن راهکار سیاسی برای بحران غزه را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک در مسیر اهداف مورد توافق ۲ کشور و مبتنی بر خواست و نیاز ملت فلسطین تاکید کرد. امیرعبداللهیان با اشاره به دریافت برخی پیام‌ها و نشانه‌ها گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در تلاش‌های جدید می‌خواهند حساب خود را از حساب جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها جدا کنند اما عملا همچنان در کنار رژیم اسرائیل در روند شکست‌خورده نظامی ایستاده‌اند. وی زمان را به ضرر دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت:  اصرار رژیم صهیونیستی بر تداوم جنگ علیه غزه و حمایت دولت آمریکا از این رژیم، صرفا بر ابعاد و دامنه شکست نظامی و سیاسی آنها و نیز افزایش مسؤولیت‌های بین‌المللی آنها خواهد افزود.
***
بورل: اروپا در خطر است
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت این قاره در خطر است. جوزپ بورل در سخنرانی خود با موضوع «اروپا در میانه ۲ جنگ» در اجلاس «قاره بزرگ» گفت: «اروپا در خطر است». او همچنین در پیامی که در ایکس منتشر کرد، نوشت: اگر بگذاریم پوتین در اوکراین پیروز شود، اگر بگذاریم تراژدی جاری در غزه ادامه یابد، پروژه اروپا می‌تواند به شکل جبران‌ناپذیری آسیب ببیند. جنگ اوکراین در حالی ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ (۵ اسفند) ۲ ساله می‌شود که پایان مطلوبی برای طرف اوکراینی که از آغاز درگیری‌ها میلیاردها دلار از سوی کشورهای غربی بویژه آمریکا با هدف وارد کردن شکست استراتژیک بر روسیه دریافت کرده، متصور نیست. اوکراین فقط در ضدحملات ماه‌های اخیر علیه نیروهای روسیه، ۱۵۹ هزار نیرو (کشته و زخمی) از دست داده و اخیرا هم با آغاز جنگ در غزه و معطوف شدن تمرکز کشورهای غربی برای کمک به رژیم صهیونیستی، با چشم‌انداز کاهش کمک‌های تسلیحاتی و مالی مواجه شده است.
***
پیام 2 اسیر اسرائیلی به نتانیاهو:
می‌خواهید جنازه‌های ما بازگردد
شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بامداد چهارشنبه در ویدئویی جدید، پیام ۲ اسیر اسرائیلی خطاب به رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که از کابینه رژیم صهیونیستی برای آزادی‌شان درخواست کمک می‌کنند. «گادی موزس» یکی از اسرای در بند غزه، در این ویدئو از دوستان و بستگانش می‌خواهد فشار بر کابینه نتانیاهو را تشدید کنند تا وی بفهمد که اسرا چه می‌خواهند و می‌گوید: «هفتم اکتبر به اینجا (غزه) آمدم و این به دلخواه من نبود... امیدوارم به آغوش خانواده‌ام بازگردم». وی در ادامه خطاب به اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو، یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش و بنی‌گانتس، عضو این شورا گفت: «هر لحظه در حال مرگیم. شرایط ما قابل تحمل نیست. ممکن است بمیریم، زیرا هیچ ضمانتی نیست که ارتش اسرائیل ما را بمباران نکند... احساس می‌کنیم شما نمی‌خواهید ما زنده بازگردیم، شما می‌خواهید از جنازه‌های ما استقبال کنید، زیرا تلاش می‌کنید بهای مذاکرات را کاهش دهید». «العاد کتسیر» دومین اسیری که در این ویدئو صحبت می‌کند، با بیان اینکه نزد جنبش جهاد اسلامی است از خطر بمباران‌های اسرائیل ابراز نگرانی می‌کند و از نتانیاهو و تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی می‌خواهد «هر کاری که لازم است برای آتش‌بس و توافق تبادل اسرا انجام دهید. ما نمی‌خواهیم در غزه بمیریم. 
جان ما در خطر بزرگی است».
***
افشاگری یدیعوت آحارانوت 
از وضعیت مجروحان اسرائیلی در غزه بخش عمده‌ای از نظامیان مجروح با عفونت ادراری روبه‌رو هستند!
یک روزنامه صهیونیستی از آمار بالای جراحات سربازان رژیم صهیونیستی در جنگ این رژیم با حماس خبر داده و وضعیت سلامت جسمانی این سربازان را نگران‌کننده توصیف کرده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» روز گذشته در جریان گزارشی فاش کرد شمار زیادی از سربازان ارتش رژیم اشغالگر قدس که در جریان نبردهای جنگ غزه آسیب دیده‌اند، عمدتا با جراحت‌هایی مواجه هستند که توان باروری آنها را تهدید می‌کند. یدیعوت آحارانوت گفته است بیش از ۲ ماه از جنگ غزه می‌گذرد و بخش قابل ملاحظه‌ای از سربازان صهیونیستی که از میدان‌های جنگ غزه بازمی‌گردند، با مشکل عفونت ادراری دست به گریبان هستند؛ موضوعی که می‌تواند بر توانایی باروری آنها نیز تاثیرات منفی داشته باشد. برخی منابع در اراضی اشغالی به این نکته اشاره می‌کنند که آسیب به توانایی‌های باروری افراد تا حد زیادی چشم‌اندازهای زندگی آتی آنها و تشکیل خانواده از سوی آنها را با مشکل روبه‌رو می‌کند و می‌تواند آسیب‌های روحی جدی به انسان‌ها وارد کند. به طور خاص بررسی‌های روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مجروحان وارد شده به یک بیمارستان رژیم اشغالگر قدس، نیاز به مداخله فوری پزشکی جهت رفع عفونت مجاری ادراری خود داشته‌اند.

Page Generated in 0/0050 sec