printlogo


کد خبر: 273244تاریخ: 1402/9/30 00:00
اخبار

شوک نیمار به تیم‌ ملی برزیل
یک نشریه برزیلی از «شوک نیمار به تیم‌ ملی برزیل» در مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2024 خبر داد. به گزارش فارس. «نیمار کوپا آمه‌ریکا 2024 را از دست داد» تیتر گزارش دیروز نشریه گلوبول برزیل درباره آخرین وضعیت مصدومیت کاپیتان تیم‌ ملی برزیل و ستاره الهلال بود. پزشک تیم‌ ملی برزیل درباره آخرین وضعیت مصدومیت نیمار می‌گوید هنوز صحبت کردن درباره بازگشت ستاره برزیلی به میادین زود است و به احتمال زیاد او برای مسابقات ابتدای فصل 2025-2024 آماده بازی خواهد بود. کاپیتان تیم‌ ملی برزیل با دستمزد سالانه 100 میلیون یورو در الهلال عربستان معادل ارزش کل لیگ برتر فوتبال ایران جزو 5 فوتبالیست پردرآمد کنونی دنیا به شمار می‌آید. مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2024 قرار است 31 خرداد 1403 به میزبانی آمریکا آغاز ‌شود.
***
13 خودروی ملی‌پوشان از گمرک ترخیص شده است
روز سه‌شنبه دیوان عدالت اداری، مجوز واردات خودروی خارجی از سوی ملی‌پوشان فوتبال ایران را باطل کرد. حال که مجوز واردات خودروی خارجی باطل شده، بد نیست به یک مصاحبه قدیمی بازگردیم؛ مصاحبه‌ای با مدیرکل گمرک بوشهر. علی سلیمانی ۲ ماه پیش درباره پاداش ملی‌پوشان گفته بود: مجوز واردات خودرو و ترخیص آن از گمرک ویژه بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال صادر شده است. 32 مجوز برای بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال برای واردات خودروی خارجی صادر شده که تاکنون 21 خودرو وارد گمرک بوشهر شده است. 8 خودرو آن در مرحله تشریفات گمرکی قرار دارد و تاکنون 13 دستگاه خودرو از گمرک بوشهر ترخیص شده است. از مجموع 32 مجوز واردات خودروی خارجی ویژه بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ایران، 11 خودرو وارد نشده است. بر اساس این گفته‌ها ۲ ماه پیش 13 خودرو از گمرک ترخیص شده بود و حالا معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این خودروهاست.
***
آغاز رسمی رشته کرلینگ در ایران
انجمن کرلینگ با حضور چهره‌های ورزشی فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرد. به گزارش ایسنا، فعالیت رسمی کرلینگ ایران در پیست یخ مجموعه ایران‌مال آغاز شد. این مراسم با حضور چهره‌های ورزشی ایران از جمله بهداد سلیمی قهرمان المپیک لندن، علی پاکدامن ملی‌پوش شمشیربازی، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و رضا شجیع سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی برگزار شد. محمود عبداللهی، رئیس انجمن کرلینگ ایران در این مراسم بیان کرد: این انجمن زیرمجموعه فدراسیون اسکی است. ما تلاش می‌کنیم این رشته فعالیت گسترده‌ای داشته باشد و امروز هم به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد و از تجهیزات آن رونمایی می‌شود. در نخستین فرصت مربی خارجی  جذب می‌کنیم و سپس فراخوان برای جذب مربی و ورزشکار خواهیم داد. چند ورزشکار داریم که خارج از ایران فعالیت می‌کنند.
***
رونمایی از توپ‌ جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳
کنفدراسیون فوتبال آسیا از توپ رسمی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر رونمایی کرد. در حالی که 3 هفته تا شروع جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا از توپ این رقابت‌ها رونمایی کرد. رنگ طلایی این توپ از شن‌های بیابانی کشور میزبان یعنی قطر الهام گرفته که با رنگ عنابی سنتی این کشور ترکیب شده است. این تضاد، روح رقابتی هیجان‌انگیز را منعکس می‌کند. این توپ به طور انحصاری برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر طراحی شده است. این توپ همچنین تحت آزمایش‌های فنی گسترده قرار گرفته تا اطمینان حاصل شود بالاترین استانداردهای عملکرد، کیفیت، دوام و آمادگی برای استفاده در مسابقات را دارد. جام ملت‌های آسیا از روز پنجشنبه ۲۲ دی با دیدار قطر میزبان و لبنان در ورزشگاه لوسیل (ورزشگاه دیدار نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲) شروع می‌شود. تیم‌ ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های ملی فوتبال فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات هم‌گروه است.
***
فوتبال روسیه تصمیم نهایی را گرفت: به آسیا نمی‌آییم
موضوع حضور روسیه در کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه مورد بحث قرار گرفت و در نهایت تصمیم به ماندن در یوفا گرفته شد. به گزارش RBC، فدراسیون فوتبال روسیه تصمیم نهایی را درباره حضور در فوتبال آسیا گرفت و رسما اعلام کرد در اروپا خواهد ماند. موضوع حضور روسیه در کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمیته اجرایی مورد بحث قرار گرفت و  همه اعضای کمیته اجرایی معتقد بودند رفتن به آسیا بدون تضمین فیفا معنی ندارد. به این ترتیب فدراسیون فوتبال روسیه به تلاش‌هایش برای بازگشت به مسابقات زیر نظر یوفا ادامه خواهد داد. از فوریه ۲۰۲۲ تیم‌ ملی روسیه پس از محرومیت از حضور در مسابقات یوفا و فیفا، فقط بازی‌های دوستانه انجام می‌دهد و باشگاه‌های روسیه نیز نمی‌توانند در جام‌های اروپایی بازی کنند. ماکسیم میتروفانوف، دبیرکل فدراسیون فوتبال روسیه اکتبر گذشته گفت یوفا قوی‌ترین کنفدراسیون جهان است و شرکت در مسابقات زیر نظر آن در اولویت است.

Page Generated in 0/0102 sec