printlogo


کد خبر: 273250تاریخ: 1402/9/30 00:00
اخبار

نرخ بلیت متروی پرند بدون هیچ افزایشی تأیید شد
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه برای متروی پرند همان نرخ بلیت مترو تا ایستگاه فرودگاه امام خمینی‌(ره) بدون افزایش خواهد بود، از تایید نرخ پیشنهادی شورا برای بلیت متروی پرند در هیات تطبیق فرمانداری تهران خبر داد. سعید بشیری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند تأیید نرخ بلیت متروی پرند از سوی هیات تطبیق فرمانداری تهران، گفت: برای متروی ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) پیش‌تر نرخ ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان برای استفاده از کارت بلیت و افزایش ۱۰ درصدی برای بلیت‌های تک سفره که البته با افزایش کمتر از ۱۰ درصد یعنی ۱۵ هزار تومان، تأیید و اجرایی شده بود. وی افزود: برای نرخ بلیت متروی پرند نیز بر اساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران بدون هیچ افزایشی همین مبالغ ۱۳ هزار و ۶۵۰ برای استفاده از کارت بلیت و ۱۵ هزار تومان برای بلیت‌های تک سفره از سوی هیات تطبیق فرمانداری تهران در جلسه روز دوشنبه ۲۷ آذر سال جاری با حضور نمایندگان دادگستری و شورای شهر تهران مورد تأیید قرار گرفت. به این ترتیب شهروندان می‌توانند با همان مبلغ پرداختی در ابتدای این خط یعنی ایستگاه شاهد (۱۳هزار و ۶۵۰ یا ۱۵ هزار تومان) تا ایستگاه پرند طی طریق کنند. 
***
کاهش تقلب در کنکور در پی پیامک‌های پیشگیرانه قوه قضائیه
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه از کاهش تقلب در کنکور در پی پیامک‌های پیشگیرانه قوه‌ قضائیه خبر داد. اصغر جهانگیر، در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور از تدوین ۵۵ برنامه ستادی و ۲۴ برنامه واحد استانی توسط این معاونت در راستای اجرای سند تحول و اسناد بالادستی خبر داد. وی با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم، گفت: تولید برنامه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی، همچنین ارسال پیامک‌های سراسری آگاهی‌بخش و هدفمند برای بیش از ۹۶ میلیون سیمکارت، از جمله اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضائیه در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم محسوب می‌شود. وی با اشاره مصداقی به برخی اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضائیه در زمینه ارسال پیامک‌های پیشگیرانه مناسبتی در زمان‌هایی خاص برای افرادی محدود و مشخص، گفت: ارسال پیامک‌های آگاهی‌بخش برای حجاج قبل از اعزام به سفر معنوی حج و همچنین ارسال پیامک‌های پیشگیرانه برای داوطلبان کنکور، از جمله اقدامات پیشگیرانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه طی مدت اخیر است؛ طبق گزارش سازمان سنجش و رئیس این سازمان، میزان تقلب‌های کنکور در سال جاری نسبت به سال گذشته به واسطه ارسال پیامک‌های پیشگیرانه قوه قضائیه، کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. 
***
اهدای 1.5 میلیون بسته یلدایی به خانواده‌های نیازمند از سوی سپاه
سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه از دستور سرلشکر حسین سلامی مبنی بر اهدای 1.5 میلیون بسته معیشتی یلدایی سپاه و بسیج به خانواده‌های نیازمند کشور در آستانه شب یلدا خبر داد. سردار سرتیپ  پاسدار رمضان شریف اعلام کرد: در آستانه شب یلدا و به مانند سنوات گذشته حسب دستور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرر شد فرماندهان سپاه‌های استانی 1.5 میلیون بسته معیشتی یلدایی ویژه خانواده‌های نیازمند را آماده و به خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور اهدا کنند. وی افزود: این اقدام  با مشارکت خیران در ادامه کمک‌های معیشتی و مومنانه سال‌های اخیر و به منظور کمک به خانواده‌های محروم و نیازمند انجام و  از طریق پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور تحویل خواهد شد. 
***
۲۰۲۰ منطقه کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفت
مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات تعداد بیمه‌شدگان در محلات کم‌برخوردار کل کشور را تشریح کرد. مسعود مشایخی گفت: بیمه سلامت در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر بیمه شده دارد این در حالی است که بر اساس قانون، تمام افراد باید تحت پوشش بیمه باشند، از این جهت در بحث عدالت در سلامت اول دهک‌های پایین مورد توجه قرار گرفتند، بویژه 3 دهک‌ اول جامعه به صورت رایگان و با مصوبه مجلس و حمایت دولت در سال گذشته و با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه شدند. وی تصریح کرد: این 3 دهک کاملا رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، علاوه بر این با همکاری ستاد توانمندی محلات کم‌برخوردار و‌ سایر نهادهای ذی‌ربط ۲۰۲۰ منطقه در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفت، بنابراین بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم در این محلات بیمه سلامت رایگان شدند. مشایخی تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ دو دهک دیگر نیز به مجموعه بیمه‌شدگان رایگان اضافه شدند، لذا در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون نفر در این ۵ دهک بیمه رایگان دارند، برای دهک‌های ۶ تا ۹ نیز تخفیفات حق بیمه در نظر گرفته شده است. وی گفت: بیش از ۳۳ میلیون نفر در بیمه سلامت تحت پوشش بیمه رایگان هستند. مشایخی افزود: در 31 استان کشور و در مجموع بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر دارای بیمه رایگان هستند که به تفکیک تعداد محلات کم‌برخوردار و تعداد بیمه‌شدگان در هر استان مشخص شده است.

Page Generated in 0/0047 sec