printlogo


کد خبر: 273265تاریخ: 1402/9/30 00:00
سخنرانی مهم عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله در پاسخ به تشکیل ائتلاف توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی برای مقابله با یمن
منتظریم
* ما عاشق نبرد با اسرائیل و آمریکا هستیم/ * اگر آمریکا سرزمین ما را هدف قرار دهد ما ناوگان و منافعش را با موشک‌ها و پهپادهای‌مان هدف قرار خواهیم داد/ * آمریکا در نبرد دریایی شکست خواهد خورد

گروه بین‌الملل: سیدعبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز گذشته در سخنانی به جنگ غزه و جنایات رژیم اشغالگر قدس در آن پرداخت و گفت این رژیم بیمارستان‌ها را به اهداف آشکار نظامی تبدیل کرده است.
او گفت: «دشمن اسرائیلی به جنایات خود و جنگی که علیه غیرنظامیان به راه انداخته است افتخار می‌کند. رژیم صهیونیستی هر زمان که در میدان نظامی شکست می‌خورد به حمله به غیرنظامیان رو می‌آورد».
رهبر انصارالله یمن افزود: «در طول ۷۵ روز گذشته که از تجاوز دشمن صهیونیستی یهودی اسرائیل به مردم فلسطین می‌گذرد، این رژیم مرتکب شنیع‌ترین جنایات شده است، دشمن صهیونیست با تمام ابزارهای نسل‌کشی، مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد و با روش‌های وحشیانه از گرسنگی دادن تا محاصره و ممانعت از ورود غذا و دارو، دست به کشتار مردم می‌زند، در بیمارستان‌ها می‌بینیم که دشمن آنجا را یک هدف آشکار برای حملات خود قرار داده است، طوری که عملیات نظامی‌اش در بیمارستان شفا و دیگر بیمارستان‌ها بی‌سابقه بود». عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: کشورها در جنگ به طور معمول پایگاه‌های استراتژیک و نظامی را هدف خود اعلام می‌کنند اما رژیم اسرائیل با «وقاحت تمام» بیمارستان‌ها را هدف خود اعلام کرده است و حمله به بیمارستان‌های غزه و حمله به بیماران و زخمی‌ها و کادر پزشکی را مایه افتخار می‌داند، حتی تجمع آوارگان در مدارس آنروا (سازمان ملل) را بمباران می‌کند.
رهبر مقاومت یمن تأکید کرد: «اسرائیل به اقدامات وحشیانه خود ادامه می‌دهد و زمانی که در میدان نبرد شکست می‌خورد، به بمباران بی‌هدف غیرنظامیان در غزه رو می‌آورد. بمباران‌ها حتی نوزادان شیرخوار و نوزادان نارسی را که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند هدف قرار می‌دهد که بی‌نهایت وحشیانه و شنیع است». عبدالملک الحوثی درباره صهیونیست‌های یهودی گفت: «صهیونیست‌های یهودی گروهی مملو از کینه و دشمنی شدید و جنایت هستند و هیچ کدام از احساسات و شعور انسانی را ندارند، آمریکایی‌ها نیز از همان ابتدا در این جنایات شریک صهیونیست‌ها بودند و مستشاران نظامی خود را برای مدیریت و برنامه‌ریزی جنگ در اختیار آنها قرار داده و هزاران تن بمب برای این رژیم ارسال کردند». رهبر انصارالله یمن در ارتباط با رفتار آمریکا در منطقه نیز گفت: آمریکایی‌ها هر کشوری را که با ملت فلسطین همکاری کند تهدید می‌کنند و قصد دارند به صهیونیست‌ها این اطمینان را بدهند که شرایط برای ارتکاب جنایات در غزه بدون اینکه کسی متعرض آنها شود، مهیاست. او در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها حمایت از صهیونیست‌ها را تا جایی پیش برده‌اند که رساندن غذا و دارو به مردم فلسطین جز با موافقت آمریکا و اسرائیل شکل نمی‌گیرد، پس زمانی که تصاویر غم‌آلود هزاران کودک و زن را که با بمب‌های آمریکایی کشته شده‌اند می‌بینیم، باید مشارکت آمریکا در این جنایات را یادآور شویم».
وی تأکید کرد: «آمریکا شاخه دیگری از صهیونیسم یهودی جهانی است که رئیس‌جمهورش به آن افتخار می‌کند و آشکارا می‌گوید یک صهیونیست است و در این مسیر حرکت می‌کند. آمریکا پایگاه‌هایش در منطقه را پشتیبان دشمن صهیونیستی کرده و تمام مخازن سلاح‌هایش حتی آنهایی را که در کشورهای عربی هستند برای حمایت از اسرائیل به کار گرفته است».
رهبر مقاومت یمن همچنین به نقش کشورهای اروپایی در حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: کشور انگلیس در گذشته برای ایجاد رژیم صهیونیستی اقدام کرد و اکنون به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهد و همزمان برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، ایتالیا و آلمان که «تاریخ سیاهی» دارند به حمایت از صهیونیست‌ها می‌پردازند و تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند.
وی در این باره تأکید کرد: «زمانی که لابی صهیونیسم در کشورهای غربی شروع به کار می‌کند، حتی ارزش‌های لیبرالیسم هم کنار می‌روند؛ طوری رفتار می‌کند که گویا دیوانه‌ای است که هیچ ارزش بشری را به همراه ندارد و حاصل سیاست جنگل است».
* مسلمانان باید فلسطینی‌ها را جزئی از خود بدانند
سیدعبدالملک الحوثی، درباره مسؤولیت جهان اسلام و تک‌تک مسلمانان در قبال مساله فلسطین نیز گفت که امت اسلام باید فلسطین را بخشی از خود بداند و به شکل جدی و عملی و فعال به حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین بپردازد.
وی همچنین گفت برخی کشورهای عربی زمانی که دولت‌های غربی از آنها انتقاد کرده یا به پادشاه یا شاهزاده‌ای توهین می‌کنند، دست به قطع روابط می‌زنند اما در قضیه فلسطین در نهایت رخوت و سستی به سر می‌برند.
الحوثی با کنایه به جشن «موسم الریاض» در عربستان سعودی گفت: «این کشورها به جایی رسیده‌اند که مشغول رقص و آواز و مسابقات کلوب‌ها و دیگر چیزها شده‌اند و جنایات بزرگ در فلسطین را فراموش کرده‌اند؛ اخیرا نیز در کشورهای عربی، صداهای زشتی شنیده می‌شود که در حال ملامت مردم فلسطین و مجاهدانش هستند و هر موضع حمایتی از آنها را تخریب می‌کنند».
رهبر انصارالله یمن همچنین گفت که انتظاری از آمریکا و کشورهای اروپایی برای نقش‌آفرینی به نفع مردم فلسطین نمی‌رود و آنها دائما در حال ظلم و استکبار علیه ملت‌ها هستند و مسؤولیت بزرگ در قبال مردم فلسطین بر گردن جهان اسلام و تمام مسلمانان دنیاست تا سخن و موضع واحدی اتخاذ کنند.
رهبر انصار‌الله یمن مسؤولیت‌های جهان اسلام را در این باره یادآور شد و گفت: مسؤولیت مسلمانان این است که در قبال فلسطین موضع حمایتی جدی بگیرند و تمام اشکال حمایت از ملت فلسطین را در زمینه‌های مادی و نظامی به عمل آورند و این وظیفه آنهاست.
* انتقاد از سکوت جهان اسلام
وی در ادامه با انتقاد از انفعال برخی رژیم‌های عربی در قبال مساله فلسطین، این سوال را مطرح کرد: وقتی آمریکا و اروپا از آن سوی دنیا برای همکاری با اشغالگران ظالم می‌آیند، چرا امت ما با وجود تعلق خاطر و منافع با ملت مظلوم فلسطین موضعی اتخاذ نمی‌کند؟ سیدعبدالملک حوثی در ادامه تاکید کرد موضع کلی از جمله موضع اتخاذ شده در نشست ریاض ضعیف بود؛ صرفا بیانیه‌هایی که مطالباتی مطرح کرد و همه چیز پس از این بیانیه تمام شد.
وی بار دیگر بر حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: محور مقاومت همچنان به حمایت نظامی، رسانه‌ای و مردمی از ملت و مقاومت و برگزاری تظاهرات فلسطین ادامه می‌دهد، در حالی که در برخی کشورهای عربی از برگزاری تظاهرات در حمایت از ملت فلسطین جلوگیری می‌کنند. رهبر انصارالله یمن از موضع و سکوت برخی علمای دینی در این زمینه هم انتقاد کرد و گفت: «آیا علمایی که هنگام وقوع فتنه در سوریه یا هدف قرار دادن ملت یمن یا ملت عراق فتوایی در وجوب جهاد صادر می‌کردند، درباره ملت فلسطین دست به تحرک می‌زنند؟ کجایند علمایی که به وجوب جهاد برای یاری ملت فلسطین فتوا بدهند؟ چه چیزی این سکوت آنها را توجیه می‌کند و کار حتی به سطحی رسیده که ملت فلسطین و مبارزانش را سرزنش می‌کنند». وی در این زمینه به حمایت‌های یمن از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: «ملت عزیز یمن موضع صحیحی در تمام سطوح اتخاذ کرده و تمام اشکال حمایت ممکن از ملت فلسطین را اعلام کرده است. ملت عزیز یمن موضع صحیح خود را با اعلان جنگ علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و قدرت موشکی و پهپادی خود را برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به کار گرفت». رهبر انصار‌الله یمن ادامه داد: ملت یمن به تحرک نظامی در دریای سرخ و خلیج عدن و دریای عرب برای جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با اسرائیل اقدام کرد. وی در این زمینه به حمایت مردم یمن از ملت فلسطین با وجود محاصره شدید علیه این کشور اشاره کرد و گفت: «ما علنا به کشورهایی که بین ما و فلسطین اشغالی قرار دارند، درخواست دادیم گذرگاه‌هایی را برای ما باز کنند تا صدها هزار نفر از مردم ما به فلسطین بروند. ملت یمن با وجود شرایط معیشتی بسیار دشوار همچنان به حمایت مالی از ملت فلسطین ادامه می‌دهد، با وجودی که ما اساسا ملت تحت محاصره و  همچنان در حالت جنگی هستیم. موضع سیاسی و رسانه‌ای ما روشن است؛ تمام جبهه رسانه‌ای ما به صورت اساسی برای حمایت از ملت فلسطین و رزمندگانش عمل می‌کند».
رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: آمریکا به هر قطعنامه‌ای برای آتش‌بس در نوار غزه اعتراض می‌کند و بر ادامه کشتارها اصرار دارد. آمریکا در هر آنچه در غزه رخ می‌دهد، مشارکت دارد.
عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد برای اسرائیل شرایط کافی را جهت ارتکاب جنایت‌های شنیع فراهم کند. آمریکا ارتش اشغالگر را به جنگنده‌ها و سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی از جمله فسفر سفید مجهز می‌کند. آمریکا با کارشناسان و مستشاران خود با ارتش اشغالگر در تجاوز به غزه همکاری می‌کند و شریک است.
عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: اگر آمریکا رویکردی برای هدف قرار دادن یمن داشته باشد، ما بی‌تفاوت نخواهیم ماند. اگر آمریکا به کشور ما حمله کند، ما ناوهای آمریکایی و دریانوردی آمریکا را هدف موشک‌های‌مان قرار می‌دهیم. تحرکات آمریکا ما را به هیچ‌وجه از موضع‌مان باز نخواهد داشت. اگر موضع ما بدون تاثیر بود اسرائیل صدایش از آن درنمی‌آمد و آمریکا از آن ناخرسند نمی‌شد.
رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: اگر آمریکا می‌خواهد با مردم ما رودررو شود، در مقابل وضعیتی دشوارتر از آنچه در افغانستان و ویتنام با آن مواجه شد، قرار خواهد گرفت. آمریکا نباید تصور کند که می‌تواند به اینجا و آنجا حمله کند و کار تمام شود، بلکه کاملا خود را درگیر کرده است. اگر آمریکا بخواهد با موضع یمن که حامی فلسطین است مبارزه کند، در رویارویی با تمام مردم یمن قرار خواهد گرفت. آمریکایی‌ها با شرایط بسیار سخت‌تری در یمن به نسبت افغانستان و ویتنام روبه‌رو خواهند شد. یمن بسیار متفاوت است. وی افزود: آمریکا امروز می‌خواهد کشورهای دیگر را به همراه خود در حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی درگیر کند. هدف از تحرکات آمریکا امروز حفاظت از دریانوردی بین‌المللی نیست. آمریکا تلاش می‌کند دریای سرخ، خلیج عدن و باب‌المندب را نظامی کند و این خطرناک‌ترین تهدید علیه کشتیرانی بین‌المللی است.

Page Generated in 0/0059 sec