printlogo


کد خبر: 273270تاریخ: 1402/9/30 00:00
ریوندی، جناب‌خان، پیردوست، خمسه و چندین چهره میهمان شب یلدای مردم هستند
چهره‌ها در آغوش تلویزیون

همزمان با فرا رسیدن شب‌ یلدا، شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون ویژه‌برنامه‌هایی را برای مخاطبان رسانه ملی تدارک دیده‌اند. شب یلدا که از دیرباز در میان فرهنگ و رسوم ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته و به عنوان بلندترین شب سال شناخته می‌شود، بهانه‌ای برای دید و بازدید اقوام مختلف ایرانی، همچنین تکریم جایگاه بزرگان خانواده‌ نیز به شمار می‌رود. همزمان با فرارسیدن شب‌یلدا، ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی متنوعی از قاب شبکه‌های مختلف سیما میهمان خانه‌های مخاطبان رسانه ملی می‌شود.
رسانه ملی در شب یلدا با پخش برنامه‌های متنوعی به استقبال آیین و رسوم یلدا در ایران رفته است. در ادامه ویژه‌برنامه‌های شب یلدای رسانه ملی را مرور می‌کنیم.
* ۳ شب مهمونی پرستاره
ویژه‌برنامه‌ یلدای شبکه ۳ سیما به صورت زنده با حضور میهمانان ویژه و محبوب، استندآپ کمدی و استودیو موسیقی روانه آنتن شده است. این ویژه‌برنامه‌ از سه‌شنبه آغاز شده است و تا روز پنجشنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۹:۳۰ میهمان خانه‌هاست.
* شبکه نسیم
«نسیمی‌شو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پرهام عمرانی نخستین برنامه زنده شبکه نسیم از آغاز به کار این شبکه محسوب می‌شود و برنامه جدیدی است که از شب یلدا خودش را به آنتن شبکه نسیم می‌رساند. 
«نسیمی‌شو» با ماموریت معرفی برنامه‌های شبکه نسیم، همچنین تصاویر دیده‌نشده از این برنامه‌ها به آنتن می‌آید و با دعوت از عوامل برنامه‌ها به آنها می‌پردازد.
به فراخور عوامل دعوت‌شده، بخش‌های برنامه هم به همین صورت برای مخاطبان آماده می‌شود. در بخش «پشت صحنه» به اتفاقات پشت صحنه برنامه‌ها پرداخته می‌شود، همچنین در بخش «آدم‌های اون‌ور آب» با اجرای پدرام ابدان با سلبریتی‌های خارجی به روش هوش مصنوعی گفت‌وگو می‌شود. در بخش «پادرمیونی» عوامل برنامه به همراه هنرمندان سراغ افرادی می‌روند که با هم کدورت دارند تا آشتی آنها صورت بگیرد.
در بخش «استندآپ کمدی»، « هانا ستوهی» و «محمدحسین توسلی» افراد برگزیده خنداننده‌شو حضور دارند. «نسیمی‌شو» قرار است پنجشنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته با شعار «حتی به یه لبخند» در 50 دقیقه ساعت 19:30 روی آنتن شبکه نسیم باشد.
در همین حال ویژه‌برنامه «بگو بخند» که با تغییراتی افتتاحیه خودش را در شب یلدا خواهد داشت، همچنین «خوش نمک» با شکل جدیدی در طولانی‌ترین شب سال به آنتن خواهد رسید.
سیداحسان حسینی، تهیه‌کننده این برنامه درباره فصل دوم بگو بخند و ویژه‌برنامه آن در شب یلدا گفت: طراحی فصل دوم بگو بخند برای استفاده از ظرفیت میهمانان به عنوان بازیگران این برنامه است. یک بخش گفت‌وگو هم به برنامه اضافه شده و ایده اصلی برنامه این است که مسابقه بین آدم‌های بامزه است. از استعداد کسی که وارد این برنامه می‌شود در حوزه‌های مختلف استفاده خواهد شد. فرم اصلی برنامه بر اساس خنده و سرگرمی است و تلاش‌مان این بوده که برای مخاطب یک برنامه سرگرم‌کننده بسازیم. کسی میهمان بگو بخند می‌شود که ما حس خوب از او دریافت کرده باشیم. در شب یلدا یک رونمایی از بازیگران حوزه طنز داریم ولی صرفا محدود به بازیگران نیستیم و گفت‌وگویی صمیمی حتی با ورزشکاران نیز صورت خواهد گرفت. 
* شبکه آی‌‌فیلم
«ترنج و انار»، ویژه‌برنامه شب یلدای شبکه‌ آی‌فیلم که با محوریت زبان و ادب فارسی و آداب و رسوم کهن ایران تولید می‌شود، با اجرای مجریان ایرانی، افغانستانی و تاجیکستانی (امیر الهامی مجری ایرانی، نادیا پروانی مجرى افغانستانی و قندیل حکیم مجری تاجیکستانی) همراه است.
در این برنامه خوانندگانی از ایران، تاجیکستان و افغانستان نیز حضور دارند و شاهنامه‌‎خوانی، نمایش روحوضی و سیاه‌بازی از جمله آیتم‌های آن است که برخی از آنها در تاجیکستان ضبط شده است.
اجرای استندآپ کمدی توسط استعدادهایی که با «ترنج و انار» معرفی می‌شوند، از دیگر بخش‌های برنامه است.
ویژه‌برنامه شب یلدای «ترنج و انار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک 30 آذر ماه از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.
* شبکه نمایش سیما
شبکه نمایش با فیلم‌های سینمایی «بلندترین شب سال»، «تیم امنیت»، «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد»، «مردان سیاهپوش بین‌المللی» و «تسخیرناپذیران» به استقبال طولانی‌ترین شب سال می‌رود.
در شب یلدا این شبکه فیلم‌های سینمایی را برای پخش در نظر گرفته است که به شرح زیر است:
فیلم «بلندترین شب سال» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی ‌پنجشنبه 30 آذر ساعت 13 روی آنتن شبکه نمایش می‌رود. حسین عابدینی، علی سلیمانی، ناصر گیتی‌جاه، عطیه معصومی، صدیقه کیانفر، علیرضا اسدی، محمدرضا داوودنژاد و یکتا ناصر بازیگران این فیلم هستند.
فیلم سینمایی «تیم امنیت» محصول سال 2003 کشور آمریکا به کارگردانی دنیس دوگن پنجشنبه 30 آذر ساعت 19 پخش می‌شود. بازیگرانی چون مارتین لارنس، استیو زان، بیل دوک و برت کالن در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

Page Generated in 0/0054 sec