printlogo


کد خبر: 273281تاریخ: 1402/10/2 00:00
گزارش نیویورک‌تایمز درباره آموزش دشوار و شرایط سخت نظامیان آمریکایی در جنگل‌های هاوایی برای درگیری احتمالی با چین در اقیانوس آرام
جنگل باز می‌گردد!

گروه بین‌الملل: نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره تلاش ایالات متحده جهت آماده کردن نیروهای نظامی خود برای نبرد در جنگل‌های انبوه هاوایی با هدف بازدارندگی چین، به بررسی دشواری‌های پیش روی فرماندهان و سربازان برای کسب مهارت‌های مربوط پرداخت و خاطرنشان کرد ارتش آمریکا هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این زمینه دارد.
این روزنامه آمریکایی نوشت: سربازان آمریکایی یکی‌یکی از دامنه یک تپه‌ گل‌آلود به سمت رودخانه‌ای در اعماق جنگل هاوایی سر خوردند و در حالی که اسلحه‌ها روی کوله‌های‌شان قرار داشت، قدم‌زنان به آن طرف می‌رفتند، در جریان آب می‌لرزیدند و سعی می‌کردند ساکت بمانند. این یک پیشروی کند بود که بوی تعفن و گل و لای می‌داد - که یادآور ویتنام است - و شبیه به آنچه ممکن است در نبرد احتمالی با چین تقریبا در هر نقطه از اقیانوس آرام با آن روبه‌رو شوند.
استراتژیست‌های نظامی دوست دارند بگویند جنگل خنثی است، نه به دوست و نه به دشمن کمک نمی‌کند اما برای اکثر  سربازانی که  ماه گذشته در تنها مدرسه جنگل ارتش ایالات متحده بودند، شرایط کاملا جدید بود. این شرایط هیچ شباهتی به خانه یا اعزام به عراق و افغانستان نداشت و دلیل حضور آنها را توضیح می‌داد؛ نیروهای آمریکایی برای بازدارندگی چین و همکاری موثر با شرکای خود در منطقه به تخصص بیشتری در جنگل نیاز دارند.
لشکر تفنگداران دریایی بخش قابل توجهی از نیروهای خود را به زمین‌های بارانی و گل‌آلود اوکیناوا در ژاپن اختصاص داده است و با شرکای خود در نزدیکی استوا آموزش می‌بیند. برای ارتش، هاوایی به یک منطقه‌ نیابتی تبدیل شده است. فرماندهان، سربازان بیشتری را در جنگل‌های آن سرازیر می‌کنند زیرا لشکر ۲۵ پیاده نظام، آموزش را در مدرسه جنگلی خود گسترش می‌دهد و روند آموزشی جدیدی را در اقیانوس آرام رهبری می‌کند که نوامبر ۵۳۰۰ سرباز را برای نبردهای شبیه‌سازی شده با سایر خدمات و کشورها گرد هم آورده بود.
این چالش‌ها در جنگل‌های انبوه که ارتش ایالات‌متحده با آن روبه‌رو است، نشان‌دهنده تلاش واشنگتن برای اولویت دادن به چین و رها کردن خود از دهه‌ها جنگ در خاورمیانه حتی در زمانی است که درگیری در آنجا آمریکا را به عقب می‌کشاند. برای هاوایی، این تغییر کند اما غیرقابل انکار بوده است: سوابق دولتی به مراکز فرماندهی جدید، اسکله‌ها، باند فرودگاه‌ها و پادگان‌ها، همراه با افزایش سرعت آموزش، اعزام هواپیماهای بیشتر بر فراز سواحل و کشتی‌های جنگی در داخل و خارج از پرل هاربر (بندری در مجمع‌الجزایر هاوایی که دسامبر ۱۹۴۱ هدف حمله ناگهانی امپراتوری ژاپن علیه نیروی دریایی آمریکا قرار گرفت) اشاره می‌کند. ساکنان درباره تشدید فعالیت‌ها ابراز تردید کرده‌اند اما برخی مقامات نظامی نگران هستند که هنوز به اندازه کافی برای آماده کردن نیروهای آمریکایی، بویژه ۴۵۲۰۰۰ سرباز ارتش برای آنچه ممکن است در منطقه با آن مواجه شوند، کاری انجام نداده‌اند.
به نوشته نیویورک‌تایمز، تنش‌ها در اطراف تایوان افزایش یافته است و چین جت‌های جنگنده بیشتری را به «جزیره دموکراسی» فرستاده است، جایی که پایتخت آن وسط جنگلی کوهستانی قرار دارد. گارد ساحلی چین نیز هفته گذشته در دریای چین جنوبی کشتی‌های فیلیپین را مورد حمله قرار داد؛  کشوری که ایالات متحده بر اساس معاهده‌ای برای دفاع از آن سوگند خورده است و پایگاه‌های نظامی خود را در آن در مناطقی با پوشش گیاهی انبوه و شاه‌کبراها گسترش می‌دهد. ژنرال چارلز فلین، فرمانده ارتش ایالات متحده در اقیانوس آرام مدعی شد چین برای دهه‌ها در مسیری موذیانه و غیرمسؤولانه بوده است. وی افزود: بنابراین، اکنون بیش از هر زمان دیگری، «ارتش کل» باید تجربه مربوط اقیانوس آرام را در اولویت قرار دهد. او در مصاحبه‌ای در مقر جدید ارتش در هونولولو (مرکز هاوایی) گفت: این عمل‌گرایانه‌تر است. هاوایی به ما یک پلتفرم ارزشمند برای آموزش و ایجاد آمادگی می‌دهد. این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: برای بسیاری از سربازان آمریکایی، یادگیری درباره جنگل، به معنای رویارویی با محدودیت‌های قدرت تکنولوژیک آمریکایی است که الهام‌بخش درجه بیشتری از حقارت است. همه این مهارت‌ها می‌تواند در نبرد برای تایوان که پکن تهدید کرده است به زور آن را به خاک خود ملحق خواهد کرد حیاتی باشد و هاوایی به محل آزمایش همه آنها تبدیل شده است. اما حتی با تغییر موضع ارتش، سؤالات درباره اینکه آیا باید کارهای بیشتری انجام شود یا خیر، به قوت خود باقی است.
***
پکن: آمریکا کمک نظامی به تایوان را متوقف کند
سخنگوی وزارت خارجه چین با درخواست از آمریکا برای توقف کمک نظامی به تایوان، گفت: واشنگتن باید از اتحاد مسالمت‌آمیز این جزیره با سرزمین اصلی چین حمایت کند. «وانگ ونبین» پنجشنبه با درخواست از آمریکا برای توقف کمک نظامی به تایوان، گفت واشنگتن باید از اتحاد مسالمت‌آمیز این جزیره با سرزمین اصلی چین حمایت کند. وی توضیح داد: «در جریان دیدار ماه نوامبر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در سان‌فرانسیسکو، شی موضع اصولی خود درباره مساله تایوان را بیان کرد». سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: «آمریکا باید این موضع را از خود نشان دهد که با اقدامات قاطع از جدایی تایوان حمایت نمی‌کند، تسلیح این جزیره را متوقف کرده و از اتحاد مسالمت‌آمیز مجدد آن با چین حمایت کند».

 


Page Generated in 0/0061 sec