printlogo


کد خبر: 273283تاریخ: 1402/10/2 00:00
اخبار

مرگ تلخ ملی‌پوش نوجوان کشتی ایران و پدرش
سنگین‌وزن ۱۹ ساله تیم ‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان به همراه پدر خود در حال استراحت پس از یک روز کارگری در چادر بودند که بر اثر گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کردند.
امید پایدار، سنگین‌وزن تیم‌ ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ در بوداپست مجارستان، (چهارشنبه) به علت گازگرفتگی درگذشت.
پایدار از کشتی‌گیران باآتیه و اخلاق‌مدار خوزستان بود که چندی پیش در مسابقات جوانان خوزستان به عنوان نخست رسید اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، به همراه پدر خود کارگری می‌کرد. این کشتی‌گیر شب گذشته در منطقه‌ای نزدیک اندیمشک پس از پایان کار، به همراه پدر خود در یک چادر در حال استراحت بودند که متاسفانه هر دو به علت گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کردند.
او به علت مصدومیت دور از میادین بود اما به گفته نزدیکانش در شرایط بد مالی به سر می‌برد و برای امرار معاش و درمان خود مجبور به کارگری به همراه پدرش بود.
ابوالفضل پایدار، برادر این کشتی‌گیر نیز از قهرمانان کشتی ایران است.
***
حکم کمیته اخلاق درباره جعل‌  سند توسط استقلال
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در پرونده جعل سند توسط باشگاه استقلال، دستور موقت صادر کرد.
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، پیرو گزارش حراست فدراسیون مبنی بر جعل و استفاده از سند مجعول موضوع نقض صریح ماده ۹ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون در باشگاه استقلال و با توجه به گزارش دپارتمان بین‌الملل فدراسیون و تحقیقات انجام‌شده و احضار علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال و توضیحات نامبرده و در ادامه اقرار سروش مهاجری، مسؤول روابط بین‌الملل باشگاه استقلال بر اصل ارتکاب رکن مادی تخلف و اهمیت برخورد سریع با تخلف رخ داده، لذا بدین وسیله بنا به پیشنهاد مورخ 29/9/1402 ریاست محترم دیوان تحقیقات بر جلوگیری از فعالیت تا تعیین‌تکلیف نهایی و صدور حکم قطعی، مستند به مواد ۹،۵،۳،۳،۲و۶۵ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال، سروش مهاجری (رئیس روابط بین‌الملل استقلال) با دستور موقت به میزان ۲۰ روز از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تا تعیین‌تکلیف نهایی محروم است.
تصمیم صادره ابلاغ و ظرف یک هفته از جانب وی قابل اعتراض در کمیته استیناف است.
***
محکومیت جنایات ظالمانه رژیم صهیونیستی توسط فدراسیون فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در دیدار با نماینده فدراسیون فلسطین در کنفدراسیون فوتبال آسیا، جنایات ظالمانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.
به گزارش ایسنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیروز در حاشیه برگزاری نشست هیات اجرایی کنفدراسیون در جده، با سوزان شلبی، نماینده فدراسیون فلسطین در کنفدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در این نشست با ابراز تاسف از جنایات تلخ و ظالمانه رژیم صهیونیستی در نواز غزه  اظهار کرد: غاصبان صهیونیست  حتی تبسم را بر لبان کودکان فوتبالیست هم خشکاندند. علاوه بر زنان و مردان، فوتبالیست‌های مظلوم هم مورد بی‌رحمی آنها قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده شدند. رژیم صهیونیستی در این مدت زمین‌های متعدد فوتبال را به تمامی تخریب کرده است. این منطق صهیونیسم نباید در هیچ جایی از جهان مدافع داشته باشد.
وی همچنین خطاب به نماینده فلسطین در کنفدراسیون افزود: فیلمی که شما در جلسه هیات اجرایی کنفدراسیون پخش کردید دل همه را به درد آورد و باید هر انسان آزاده‌ای را با هر دین و منطقی به واکنش وا دارد.
تاج خاطرنشان کرد: واقعا در کجای دنیا ۶۰ فوتبالیست توسط یک رژیم غاصب از بین می‌روند؟ این جنایات باید به شکل همه‌گیر محکوم شود.
***
کاکاوند قهرمان شطرنج نوجوانان آسیا شد
شطرنج‌باز ایرانی مدال طلای مسابقان قهرمانی نوجوانان آسیا را به خود اختصاص داد.
به گزارش فارس، در پایان مسابقات استاندارد قهرمانی رده‌های سنی آسیا رامتین کاکاوند با درخشش در رده سنی زیر ۱۰ سال آزاد توانست با 5.7 امتیاز عنوان قهرمانی آسیا و مدال طلا را تصاحب کند.
پیش از این رامتین کاکاوند در بخش برق‌آسای این رقابت‌ها نیز به مدال طلا دست یافته بود.
***
اقدام متفاوت بازیکنان یک باشگاه فوتبال در شب یلدا
موسسه خیریه شهید ابراهیم هادی با همراهی بازیکنان این باشگاه در شب یلدا اقدام متفاوتی انجام داد. محمد انصاری بازیکن سابق پرسپولیس ‌ و تیم‌ ملی درباره اقدام شایسته این مدرسه فوتبال در شب یلدا گفت: بچه‌های مدرسه فوتبال در ورزشگاه سهند و محله خزانه تعدادی بسته‌ معیشتی مربوط به شب یلدا توزیع کردند. خدا را شکر می‌کنیم از این بابت که مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی در کنار موضوع ورزش و فوتبال در مسؤولیت اجتماعی فعالیت دارد و در کنار رشد و پیشرفت فنی فوتبال در موضوعات این‌چنینی نیز فعال است.

Page Generated in 0/0080 sec