printlogo


کد خبر: 273297تاریخ: 1402/10/2 00:00
اخبار

مردم کرمان و خوزستان امروز با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان صبح امروز (دوم دی‌ ۱۴۰۲) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. این دیدار که در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، مطابق روال دیدارهای عمومی اقشار مختلف مردم استان‌های کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.
***
خطیب جمعه تهران:
یمن جبهه جدیدی برای بیچاره‌ کردن جنایتکاران گشوده است
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز جریان مقاومت پیروز است، چون جبهه‌ای است که معادله‌سازی می‌کند. قیام یمنی‌ها برحسب روایات، مقدمات ظهور حضرت مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است و یمنی‌ها جبهه جدیدی برای بیچاره کردن جنایتکاران باز کردند. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی درخطبه‌های نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه با رفتارهای وحشیانه‌ای که از خودشان نشان دادند، خداوند چهره لیبرال - دموکراسی غربی و بهشتی را که نشان می‌دادند برملا کرد، گفت: دموکراسی غربی که آنها می‌گفتند؛ یعنی کودک‌کشی،‌ ویرانگری، خون‌آشامی و زندگی‌جنگلی. هیچ‌گاه جریان غرب تا این حد منزوی و منفور نبوده است. در کشورهای غربی و دانشگاه‌های آمریکا هم تجمعات اعتراضی برقرار شده است و حتی به دانشمندان خودشان اجازه اعتراض نمی‌دهند و برخی اساتید و دانشجویان را توبیخ و اخراج کرده‌اند. خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه امروز جریان مقاومت پیروز است چون جبهه‌ای است که معادله‌سازی و تحول ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله، سید مقاومت، ابرمرد اسلام و جهان عرب، با هوشیاری، متانت، حوصله و دقت در حال جدال با پایگاه‌های نظامی ـ اطلاعاتی اسرائیل است. قیام یمنی‌ها برحسب روایات مقدمات ظهور حضرت مهدی موعود عجل‌الله التعالی فرجه الشریف است و یمنی‌ها جبهه جدیدی برای بیچاره‌کردن جنایتکاران باز کردند. وی افزود: امروز مردم آمریکا بیدار شده‌اند و نخستین‌بار است که شاهد برگزاری راهپیمایی و تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا علیه این جنایات هستیم. به‌رغم همه ادعاها درباره دموکراسی، روسای دانشگاه‌ها را خواسته و برخی دانشجویان را مواخذه کردند. خیال می‌کنند می‌توانند جلوی این جریان جهانی را بگیرند.
***
جزئیات دیدار حزب کارگزاران با حسن روحانی
در دیدار کمیته سیاسی حزب کارگزاران با رئیس‌جمهور سابق، محسن هاشمی از حلقه بزرگان اصلاحات انتقاد کرده و گفته است خروجی خاصی از دورهمی شما مشاهده نمی‌شود. به گزارش تسنیم، اوایل مهر سال جاری اعضای کمیته سیاسی حزب کارگزاران با حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق در دفتر وی دیدار داشتند. سیدافضل موسوی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی که بعد از این دیدار با تسنیم داشت، درباره جزئیات آن گفته بود توصیه روحانی به مشارکت در انتخابات بود و مشخصاً به آنها گفته است «شرکت کردن بهتر از شرکت نکردن است». مجله آگاهی نو که مدیریت آن را محمد قوچانی، عضو شورای مرکزی کارگزاران برعهده دارد، در شماره جدید این مجله جزئیاتی از دیدار اخیر کارگزاران با روحانی را بازگو کرده است. در این دیدار محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی این حزب از روحانی خواسته جبهه اصلاحات را از انفعال خارج کند. محسن هاشمی با انتقاد از بزرگان جریان اصلاح‌طلبی، به روحانی گفته است فقط حلقه خاصی میان او، خاتمی، ناطق نوری و اسحاق جهانگیری برپا شده که خروجی خاصی ندارد. وی از تفوق طیف منفعل جریان اصلاحات بر طیف فعال گفته و متذکر شده است: «تا زمانی که شما سران، ابتکار عمل نداشته باشید، تحولی رخ نمی‌دهد؛ ابتکاری مانند سال 92 که آقای هاشمی به آقای خاتمی پیشنهاد نامزدی کرد که یا رئیس‌جمهور می‌شد یا رئیس‌جمهورساز اما آقای خاتمی از این کار خودداری کرد و آقای هاشمی خود این مسؤولیت را برعهده گرفت».
***
رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با همتای ایرلندی‌اش:
تجاوز وحشیانه به غزه مصداق بارز نقض حقوق بشر است
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: انتظار می‌رفت سازمان‌های بین‌المللی نقش بسیار فعالی درباره جنایات غزه داشته باشند، تجاوز وحشیانه به غزه و فلسطین مصداق بارز نقض حقوق بشر است و شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه فعال نشده است. فاطمه قاسم‌پور طی نشست مجازی با «فانکشن» رئیس کمیسیون زنان و کودکان پارلمان ایرلند درباره بحران غزه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.  در ابتدای این نشست قاسم‌پور با تاکید بر اینکه ظرفیت دیپلماسی پارلمانی بسیار گسترده و برجسته است و نقش گسترده‌ای در افزایش ارتباط دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران اراده برای توسعه همه جانبه و گسترش روابط با ایرلند دارد و انتظار می‌رود روند بازگشایی سفارت ایرلند در تهران سریع‌تر انجام شود تا شاهد افزایش روابط 2 کشور باشیم. نماینده مردم تهران در مجلس با قدردانی از موضع ایرلند در شورای امنیت و مجمع عمومی به دلیل حمایت از برقراری آتش‌بس در غزه، اظهار داشت: همکاری پارلمانی 2 کشور می‌تواند فرصت مناسبی برای تبادل تجارب باشد. خبر دیدار رئیس پارلمان ایرلند با سفرای کشورهای اسلامی در پی جنایات اسرائیل در غزه باعث خرسندی است. فانکشن، رئیس کمیسیون زنان و کودکان پارلمان ایرلند هم در این نشست مجازی با تاکید بر اینکه امیدواریم برگزاری چنین جلساتی به ایده‌ها و نظرات سازنده‌ای درباره کمک به زنان و کودکان غزه‌ای ختم شود، تاکید کرد: این نشست به صورت مجمع عمومی و به صورت سراسری پخش می‌شود، نمایندگان مجلس ایرلند از آنچه به زنان و کودکان غزه می‌گذرد بسیار نگران هستند.

Page Generated in 0/0063 sec