printlogo


کد خبر: 273312تاریخ: 1402/10/3 00:00
اخبار

نسرت‌های زمستانی کلید خورد
طی یکی دو سال اخیر و بعد از یک دوره رکود، به نظر می‌رسد برگزاری کنسرت‌ها دوباره به دوران اوج گذشته خود بازگشته است. خوانندگان و گروه‌های مختلف که در قالب‌های مختلف به ارائه موسیقی می‌پردازند، حالا برای یک فصل شلوغ و پرچالش دیگر آماده می‌شوند. اگرچه رهاشدگی در کنسرت‌ها و بویژه کنسرت‌های پاپ دیگر دارد به یک معضل تبدیل می‌شود و اگرچه مدتی است مدیریت و هدایت موسیقی پاپ به جای مدیران فرهنگی و نهادهای متولی در اختیار تهیه‌کنندگان قرار گرفته و اینها فضای موسیقی پاپ را به هر سمت و سویی بخواهند می‌کشانند اما با این احوال می‌شود حضور مشتاقانه اهالی موسیقی در فضای ایجادشده را به فال نیک گرفت. شرایطی که به نظر می‌رسد به نسبت آنچه در حوزه موسیقی از آن به عنوان کیفیت یاد می‌کنیم باید شکل پررنگ‌تری پیدا کند تا آن دسته از علاقه‌مندان موسیقی که به گونه‌های جدی‌تر حوزه موسیقی پاپ توجه ویژه‌ای دارند، فرصت بیشتری برای تماشای کنسرت‌ها داشته باشند. علیرضا پوراستاد، رضا صادقی، سامان جلیلی، مجید خراطها، فرزاد فرزین، بهنام بانی، معین زندی و... از جمله خوانندگانی هستند که در ماه اول زمستان کنسرت خواهند داشت.
***
حضور ۵ اثر سازمان سینمایی سوره در جشنواره پویانمایی تهران
انیمیشن سینمایی «لوپتو» محصول مرکز انیمیشن سوره به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی در بخش فیلم بلند و انیمیشن کوتاه «پیش از بهشت» تولید باشگاه فیلم سوره با موضوع مظلومیت کودکان فلسطین به کارگردانی احمد حیدریان و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی به بخش آثار دینی و ارزش‌های انقلابی مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران راه یافتند. همچنین انیمیشن «چل پله زیر زمین» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا طاهری، انیمیشن «ابرقهرمانان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس جلالی‌یکتا و انیمیشن «با بابام» به کارگردانی زینب بدری و تهیه‌کنندگی فرزانه فخریان از محصولات مرکز انیمیشن سوره نیز در بخش آثار سریالی مسابقه ملی سیزدهمین جشنواره ملی تهران حضور خواهند داشت.
سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران ۲ سال یکبار از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
***
معرفی نامزدهای اولیه اسکار
«نگهبان شب» رضا میرکریمی کنار رفت
۱۰ بخش از اسکار 96، نامزدهای اولیه خود را شناخت که شامل مستند بلند، مستند کوتاه، فیلم بلند بین‌المللی، گریم و آرایش مو، صدا، موسیقی متن، ترانه، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و جلوه‌های ویژه می‌شود. در میان ۱۵ فیلمی که در رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ باقی ماندند «آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین‌ موعود» از دانمارک، «برگ‌های افتاده» از فنلاند، «طعم چیزها» از فرانسه، «تالار معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روزهای عالی» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغ‌ها» از مراکش، «جامعه برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان فیلم‌هایی هستند که در رقابت بخش بین‌المللی باقی مانده‌اند. به این ترتیب «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی که نماینده ایران در این بخش بود از ادامه مسیر بازماند. آکادمی اسکار همچنین فهرست اولیه جایزه اسکار مستند بلند را هم معرفی کرد. در این بخش «سمفونی آمریکایی»، «آپولونیا، آپولونیا»، «ورای آرمان شهر»، «بوبی واین: رئیس‌جمهور مردم»، «ارواح بی‌طاقت، شهر سیاه و افسانه کابوی نیمه‌شب»، «خاطره ابدی»، «چهار دختر»، «رفتن به مریخ: برنامه نیکی جیووانی»، «پنجره عقبی»، «از ابتدا مهردار»، «هنوز: فیلمی از مایکل جی فاکس»، «صدای آرام کم»، «۳۲ صدا»، «کشتن ببر» و «۲۰ روز در ماریوپل» جای گرفته‌اند. «اوپنهایمر» هم در بخش گریم، صدا و موسیقی حضور دارد و «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی در مجموع در ۴ بخش در رقابت‌ها جا دارد.
نامزدهای اسکار در تمام بخش‌ها ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند تا از میان آنها در مراسم اهدای جوایز که ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برگزار می‌شود، برندگان انتخاب شوند.
***
سه‌شنبه در موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
اختتامیه کنگره شعر و داستان مکتب شهید سلیمانی
آیین اختتامیه کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت در امتداد مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی، سه‌شنبه ۵ دی در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. این کنگره از اواخر مرداد امسال شروع شده و شاعران و نویسندگان از اول شهریور فرصت داشتند آثار خود را در قالب شعر و داستان و با موضوع «ایثار و مقاومت» ارسال کنند. در پایان کنگره آثار برگزیده به صورت محصولات فرهنگی کتاب یا لوح فشرده عرضه می‌شوند. کنگره سراسری مذکور، در قالب‌های شعر در دو بخش کلاسیک و آزاد، ویژه عموم و داستان و دل‌نوشته ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در موضوعاتی از قبیل ایثار و مقاومت در آینه قیام سیدالشهدا(ع)، کربلای خمینی(ره) امتداد کربلای حسینی در ۸ سال دفاع‌مقدس، ایثار و مقاومت در سیمای جانبازان دفاع‌مقدس، جایگاه ایثار و مقاومت در نظم نوین جهانی برگزار شد. اختتامیه این ‌رویداد سه‌شنبه ۵ دی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec