printlogo


کد خبر: 273322تاریخ: 1402/10/3 00:00
هفته چهاردهم لیگ برتر و تقابل نزدیک استقلال و سپاهان برای صدرنشینی
لغزش ممنوع

در هفته یکی مانده به آخر نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال ۲ تیم استقلال و سپاهان اصفهان برای صدرنشینی و قهرمانی نیم‌فصل کورس تماشایی خواهند داشت. هفته چهاردهم لیگ برتر امروز با انجام ۶ مسابقه آغاز می‌شود. در ادامه نگاهی به بازی‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس مقابل رقبا می‌اندازیم، آن هم در حالی ‌که به نظر می‌رسد پرسپولیس از جمع مدعیان صدرنشینی جدا شده است.
* گل‌گهر سیرجان - استقلال 
صدرنشین لیگ در کویر به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود؛ تیمی که یک باشگاه کامل از نظر امکانات مالی و سخت‌افزاری است. استقلال هم پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیاست. از نظر آمار استقلال تاکنون‌ جز یک باخت، همیشه مقابل این تیم پیروز بوده است. آبی‌پوشان تهرانی هفته قبل با ارائه یک بازی هجومی و زیبا نساجی را با ۴ گل بدرقه کردند. شاگردان نکونام در بهترین شرایط روحی - روانی و آمادگی بدنی و تیمی هستند، از این رو انتظار پیروز شدن‌شان در بازی امروز دور از انتظار نیست اما گل‌گهر مثل نساجی تیمی از هم پاشیده نیست. استقلال برای حفظ صدرنشینی و قهرمان شدن در نیم‌فصل باید هر ۲ بازی پیش رو را ببرد تا همچنان بالاتر از سپاهان اصفهان بماند. البته تیم اصفهانی یک بازی کمتر دارد و در صورت پیروزی در تمام دیدارهای خود قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود خواهد کرد. گل‌گهر با ۱۸ امتیاز در رده هفتم جدول است.
* سپاهان - آلومینیوم اراک
روی کاغذ کمتر شانسی برای برد تیم میهمان در این مسابقه وجود دارد، حتی اگر این بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شود.‌ محرومیت تعلیق شده زردپوشان اصفهانی در این بازی به اجرا در آمده و سپاهان محروم از تماشاگر است! تیم اصفهانی ۴ امتیاز را با حکم انضباطی از دست داده ولی همچنان با یک بازی کمتر در تعقیب استقلال صدرنشین است و اگر آبی‌پوشان در کویر برنده نشوند، این سپاهان است که در صورت برد به صدر جدول خواهد رفت. سپاهان ۳۲ گل ‌زده و زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد ولی آلومینیوم اراک کمتر از یک‌سوم سپاهان گل ‌زده و فقط ۱۰ بار دروازه حریفان را باز کرده! با این حال ۱۸ امتیازی است و روی پله هشتم جدول قرار دارد. سپاهان در بازی امروز زکی‌پور و قربانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. نکته جالب درباره تقابل ۲ تیم در لیگ برتر این است که تاکنون تمام بازی‌های ۲ تیم مساوی به پایان رسیده و هیچ تیمی برنده نبوده است.
* پرسپولیس – شمس‌آذر قزوین
پرسپولیس قهرمان سه‌گانه فصل قبل و قهرمان ۵ دوره متوالی لیگ برتر روزگار تلخی را می‌گذراند و در ۹ بازی اخیرش فقط یک برد به دست آورده و با همین آمار منفی تقریبا از کورس قهرمانی نیم‌فصل و صدرنشینی خارج شده است. سرخپوشان پایتخت هفته گذشته مقابل تیم قعرنشین استقلال خوزستان هم متوقف شدند تا اکنون با ۲۲ امتیاز در رده پنجم لیگ بایستند. البته پرسپولیس یک بازی کمتر دارد اما بعید است شانسی برای صدرنشینی در نیم‌فصل اول داشته باشد. امروز شمس‌آذر قزوین، تیم غول‌کش لیگ میهمان شاگردان گل‌محمدی است. تیمی که ملوان را در انزلی، فولاد را در اهواز و تراکتور را در تبریز شکست داده، حریف چغری برای پرسپولیس خواهد بود. شمس آذر اکنون با ۱۷ امتیاز در رده نهم جدول است، البته ۳ امتیاز هم از این تیم تازه صعودکرده کسر شده است. شمس‌آذر از استقلال هم در قزوین یک امتیاز گرفته و بعید است راحت به پرسپولیس امتیاز بدهد؛ پرسپولیسی که در گلزنی مشکل دارد و بازیکنان گلزن فصل گذشته‌اش مثل مهدی عبدی و آل‌کثیر ‌را راحت از دست داد. برنده شدن شمش‌آذر در این بازی می‌تواند پرسپولیس را وارد بحران عمیقی کند! البته پرسپولیس در صورت برد طلسم نبردن‌هایش را می‌شکند و به نیم‌فصل دوم امیدوارخواهد شد.
***
برنامه مسابقات   
هفته چهاردهم؛ گرامیداشت ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی
یکشنبه ۳ دی
پیکان تهران - فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۴، ورزشگاه پاس قوامین تهران
گل‌گهر سیرجان – استقلال تهران؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان
نساجی مازندران – هوادار تهران؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
فولادمبارکه سپاهان اصفهان - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
پرسپولیس – شمس‌آذر قزوین؛ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران
استقلال خوزستان - مس رفسنجان؛ ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه غدیر اهواز

Page Generated in 0/0056 sec