printlogo


کد خبر: 273354تاریخ: 1402/10/4 00:00
اخبار

«ژنرال» حمید نیلی در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت
نمایش «ژنرال» به تهیه‌کنندگی حمید نیلی و کارگردانی احمد سلیمانی، بزودی در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. احمد سلیمانی، بازیگر و کارگردان تئاتر است که پیش از این سابقه کارگردانی در آثاری چون «‌پیراهن هزار یوسف»، «شام آخر»، «چهلچراغ» و... را برعهده داشته است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «یکی از شبه‌نظامیان جنگ‌های خاورمیانه، گذشته‌اش را از یاد برده و در بیمارستانی به هوش می‌آید. گذشته‌ او، کلیدی‌ است برای گشایش سرنوشت جنگی که اکنون برپاست و او باید هر طور که شده، گذشته‌ فراموش‌شده‌اش را به یاد بیاورد». محمد موحدنیا، لوگوتایپ نمایش «ژنرال» را طراحی کرده است.
***
آریا عظیمی‌نژاد تعزیه حضرت عباس(ع) را در پاریس اجرا کرد
گروه موسیقی «بوم و بر» با طراحی، آهنگسازی و کارگردانی آریا عظیمی‌نژاد در سالن اودیتوریوم پاریس با  کنسرت - تعزیه «Le Protecteur» (به معنای حمایت‌کننده) راوی مجلس تعزیه حضرت عباس(ع) شد. گروه موسیقی بخش اصلی این کنسرت - تعزیه را  تشکیل می‌دهد. در این شیوه اجرا، شبیه‌خوانان به همان شیوه مرسوم نمایشی روی صحنه حضور دارند و قطعات ساخته شده و متناسب با صحنه‌ها در قامت یک موسیقی متن دراماتیک و باشکوه از پیش از اجرا آغاز و در تمام طول مدت نمایش در فضاسازی نمایش همراه است. بر این اساس، مخاطبان به نوعی شنونده یک کنسرت موسیقی یک‌‌ساعته در 7 پرده هستند که هر‌ پرده روایتگر بخشی از داستان حضرت عباس علیه‌السلام در کربلاست. پیش از شروع هر پرده، خلاصه‌ای از ترجمه آن به زبان فرانسوی در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است.
***
فراخوان رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی منتشر شد
فراخوان رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی در گونه‌های سینمایی بلند، کوتاه داستانی و سریال، توسط پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد. این رویداد استارتاپی با هدف کمک به ارتقای کمی ‌و کیفی فیلمنامه‌نویسی، شناسایی و معرفی ایده‌های خلاقانه در فیلمنامه‌نویسی، معرفی استعدادهای فیلمنامه‌نویسی در سطح کشور و زمینه‌سازی برای حضور و تبادل دانش و تجربه نیروهای خلاق و مستعد کشور دهه اول اسفند 1402 در تهران برگزار خواهد شد، همچنین عدم محدودیت موضوعی و قالب‌های مدنظر آن شامل «ایده» یا «خلاصه طرح» در گونه‌های سینمایی بلند، کوتاه داستانی و سریال از شرایط این فراخوان است. بر اساس این گزارش، فرآیند کلی و نحوه برگزاری رویداد بدین صورت است که از میان ایده‌های ارسالی، حدود 100 ایده انتخاب و از صاحبان ایده‌ها برای حضور در رویداد دعوت می‌شود. این افراد در یک بازه زمانی ۳ روزه گرد هم هم آمده و زیر نظر استادان صاحبنام سینما و فیلمنامه‌نویسی، ایده‌های خود را مطرح و بیان می‌کنند، سپس در قالب کارگاه‌های آموزشی تخصصی، ایده خود را به طرح و سیناپس تبدیل و ضمن رقابت با سایر ایده‌های برتر، نسبت به جذب سرمایه‌گذار و ساخت اثر خود اقدام می‌کنند. این رویداد در هر یک از بخش‌های سه‌گانه سینمایی بلند، کوتاه داستانی و سریال، 3 جایزه نقدی و غیرنقدی اهدا می‌کند، همچنین سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی حاضر در رویداد نیز آثار برگزیده خود را در بخش‌های سه‌گانه، برای حمایت از تولید انتخاب و اعلام می‌کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا 10 بهمن 1402مهلت دارند با مراجعه به سایت رویداد به آدرس www.iccip.ir، در آن ثبت‌نام کرده و آثار خود را مطابق مقررات رویداد، برای دبیرخانه ارسال کنند و یا در صورت نیاز با شماره تلفن ۴۴۲۳۸۱۷۱ داخلی 631 در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تماس بگیرند.
***
کنسرت «سِحر سَحر» تمدید شد
کنسرت گروه «تنبورنوازان طرز» به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی فرشید کاکاوند که آذرماه امسال در فرهنگسرای ارسباران اجرا شد، بار دیگر تمدید شد. «تنبورنوازان طرز» این بار ۱۸ دی در سالن فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود. این کنسرت در ۲ بخش به صحنه می‌رود که در بخش اول نوازندگان تنبور، سه‌تار، تنبک و عود به همراه خواننده روی صحنه می‌آیند و در بخش دوم با اضافه شدن تنبورنوازان، ترکیب گروه کامل می‌شود. اشعار این کنسرت از سروده‌های مولانا، حمید عابدی‌ها و ابوسعید ابوالخیر انتخاب شده ‌است. گروه تنبورنوازان طرز از سال ۱۳۸۱ شکل گرفته و تاکنون کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران روی صحنه برده و در جشنواره‌ها و رویدادهای بسیاری هم شرکت کرده است. کنسرت «سِحر سَحر» اجرای بخشی از قطعات آلبومی به همین نام و البته چند قطعه‌ تازه‌ دیگر است. کنسرت سِحر سَحر به آهنگسازی فرشید کاکاوند و خوانندگی وحید تاج، ۱۸ دی ۱۴۰۲ به تهیه‌کنندگی یاسر یگانه در سالن فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود. فروش بلیت این کنسرت از طریق سایت ایران کنسرت انجام می‌شود.
***
ژاله صامتی در «گمشده» ثقفی
تدوین فیلم سینمایی «گمشده» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی وکارگردانی مریم برزگر به پایان رسید. ستاره ثقفی به عنوان تدوینگر و مهرآفرین طوسی نیز موسیقی کار را آغاز کرده است. در این فیلم ژاله صامتی، بهنام تشکر و شکیب شجره به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش می‌کنند. سایر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: حسن اصلانی، جانشین تولید: علی نوابی، دستیار اول فیلمبردار: رضا نیاقی، مدیر صدابرداری: جلال سعادت، طراح چهره‌پردازی: نعیم میرالی، طراح صحنه: علی ساسانی‌نژاد، طراح لباس: ریحان شکری، تدوینگر: ستاره ثقفی، موسیقی: مهرآفرین طوسی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سجاد دین‌پرست، عکاس: فرجام نیک‌فرجام، مدیر تدارکات: اصغر بازگشا، مجری طرح: کانون فرهنگی آبگون، سرمایه‌گذار: فرهاد پارسیان و تهیه‌کننده: علی‌اکبر ثقفی.

Page Generated in 0/0053 sec