printlogo


کد خبر: 273361تاریخ: 1402/10/4 00:00
در عملیات روز گذشته نیروهای مقاومت علیه نظامیان صهیونیست 14 نفر به هلاکت رسیدند
استراتژی کمین
سخنگوی ارتش اسرائیل: 485 نظامی این رژیم از 7‌ اکتبر تا کنون کشته شده‌اند

گروه بین‌الملل: یکی از تلخ‌ترین‌ و دردناک‌ترین روزهای جنگ غزه برای اسرائیل روز شنبه رخ داد که در درگیری‌های نظامیان اسرائیلی با نیروهای مقاومت فلسطین در غزه 14 صهیونیست به هلاکت رسیدند. این اتفاق بعد از کمین هفته قبل نیروهای حماس برای اسرائیل در شجاعیه رخ داد که در آن 10 اسرائیلی هلاک شدند. 
گردان‌های القسام حماس اعلام کرد در درگیری با نظامیان متجاوز صهیونیست در محور شمال نوار غزه توانسته است شماری از آنها را از پا درآورده یا زخمی کند. رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته به هلاکت 8 افسر و نظامی خود در درگیری‌های غزه اذعان کرد. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد طی درگیری‌های 24 ساعت گذشته 14 نظامی اسرائیلی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته گزارش داد ارتش اسرائیل شنبه را پس از کشته شدن 14 نظامی خود سخت‌ترین روز از آغاز جنگ اعلام کرد.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته با اعتراف به تلفات سنگین ارتش این رژیم در نوار غزه گفت: دیروز (شنبه) صبح سختی پس از یک روز نبرد دشوار در نوار غزه بود. ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته به هلاکت 14 نظامی خود تنها طی 24 ساعت در نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در نوار غزه اعتراف کرد، هر چند آمار غیررسمی به سبب سانسور شدید نظامی از سوی اشغالگران، بسیار بیشتر از این آمار رسمی است.
همچنین روز گذشته گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف مسجد الظلال در شرق خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار داده است. گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد ۲ دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با راکت 105 در منطقه «القصاصیب» در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه هدف قرار داده است. القدس هم اعلام کرد: رزمندگان ما یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در محور جبالیا- البلد در شمال غزه با راکت «تاندوم»  هدف قرار دادند.
منابع خبری از درگیری شدید بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در خان‌یونس واقع در جنوب غزه خبر دادند. این منابع گزارش دادند مقاومت فلسطین تحرکات صهیونیست‌ها را برای نفوذ به غزه از گذرگاه کرم ابوسالم خنثی کرده است. برخی منابع هم از درگیری‌های شدید در منطقه القصاصیب در جنوب اردوگاه جبالیا خبر دادند. خبرنگار المیادین با اشاره به تداوم درگیری‌ها در شمال نوار غزه گزارش داد که صهیونیست‌ها در نفوذ مجدد به این منطقه ناکام ماندند. در همین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه اعلام کرد 485 نظامی اسرائیلی از 7 اکتبر (شروع عملیات توفان الاقصی) تاکنون کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش، 158 نظامی صهیونیست پس از شروع نبردهای زمینی در غزه به هلاکت رسیده‌‌اند. در ادامه حملات مقاومت به اشغالگران، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد ۲ دستگاه تانک مرکاوا متعلق به صهیونیست‌ها را با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ در ورودی منطقه جبالیا - البلد و یک تانک دیگر را با همین سلاح در منطقه القصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال غزه هدف قرار داد.
گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گفت تجمعات صهیونیست‌ها را در اطراف مسجد الظلال در شرق خان‌یونس هدف گلوله‌باران موشکی و خمپاره‌ای خود قرار داد. گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در خیابان النزهه در محور جبالیا - البلد با گلوله تاندوم هدف قرار داد. همچنین رسانه‌های عبری بار دیگر از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در بئیری، علومیم و ناحل عوز در غلاف غزه خبر دادند. رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در جبالیا - البلد رخ داد.
از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد در روزهای اخیر گزارش‌ها از محورهای مختلف رزمی در غزه درباره استفاده از تک‌تیراندازها علیه سربازان ارتش اشغالگر افزایش یافته ‌است. به نوشته این روزنامه، حماس صبر زیادی در میدان نشان می‌دهد و روش‌های جنگی خود را بهبود می‌بخشد که منجر به افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در صفوف ارتش اشغالگر شده‌ است. آلون آویتار، کارشناس امور فلسطین در شبکه ۱۳ عبری گفت باید اذعان کرد ارتش شوکه شده و با نبردهای سرسختانه حماس در جبهه جنوبی روبه‌رو شده ‌است. 
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: جنگ در غزه بهای سنگینی برای ما دارد اما گریزی از آن نیست. ما به جنگ تا زمان تحقق اهداف‌مان یعنی از بین بردن حماس، آزادی اسرا و تضمین تهدید نشدن از غزه ادامه می‌دهیم. وی افزود: ما تسلیم فشارهای بین‌المللی نمی‌شویم و تصمیم ادامه جنگ را تنها خود ما می‌گیریم. من به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفتم تا زمان تحقق پیروزی به جنگ ادامه خواهیم داد و او گفت این مساله را درک می‌کند. نتانیاهو شامگاه شنبه در تماس تلفنی با جو بایدن از موضع آمریکا در شورای امنیت که مانع تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه شد، قدردانی کرد. نتانیاهو به بایدن گفت تا زمان تحقق تمام اهداف به جنگ غزه ادامه می‌دهد. بایدن نیز به خبرنگاران در واشنگتن گفته از نتانیاهو نخواسته جنگ در غزه را متوقف کند. نتانیاهو از آغاز جنگ تأکید کرده که هدف رژیم صهیونیستی از بین بردن حماس و آزادی اسرای صهیونیست در غزه است اما به رغم گذشت 79 روز از جنگ هنوز نتوانسته این اهداف را محقق کند و ارتش این رژیم نیز متحمل خسارت‌های سنگینی شده است. این خسارت‌ها باعث شد اخیرا تیپ گولانی که از کارآزموده‌ترین تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی بود، از جنگ غزه عقب‌نشینی کند. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی آخر هفته اخیر را سخت‌ترین روزها برای ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ خوانده است.
***
نیویورک تایمز: تاکتیک حماس زدن کمین‌های سنگین برای نظامیان اسرائیل است
نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی نوشت: تاکتیک نیروهای حماس و جهاد اسلامی این است که نیروهای زمینی اسرائیل را به داخل غزه و کوچه‌ها و تونل‌ها کشیده و بعد برای آنها کمین‌های مرگبار بگذارند. این روزنامه به نقل از سربازان اسرائیلی نوشت: آنها اعتراف کردند در نزدیکی اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه در یک «تله مرگبار» افتادند. به همین ترتیب، یکی از محققان موسسه مطالعات امنیت داخلی در دانشگاه تل‌آویو گفت عملیات فریبکاری که توسط مقاومت فلسطین اتخاذ شد «برای فریب دادن سربازان اسرائیلی و آوردن آنها به مناطقی که از قبل به‌ عنوان مناطق کشتار آماده شده‌اند، طراحی شده‌اند» که باعث ایجاد سردرگمی، هرج و مرج، خشم و ناامیدی در صفوف نیروهای اسرائیلی می‌شود.

 


Page Generated in 0/0053 sec