printlogo


کد خبر: 273365تاریخ: 1402/10/4 00:00
اخبار

رسانه پرتغالی: طارمی تفاوت‌ها را رقم زد
یک رسانه پرتغالی ضمن پرداختن به دیدار شامگاه شنبه تیم‌های پورتو و «لیکوئس»، از بازیکن ایرانی تیم پورتو تمجید کرد. تیم‌های فوتبال پورتو و «لیکوئس» شامگاه شنبه در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم رفتند که در پایان پورتو توانست با نتیجه ۲ بر یک میهمان خود را شکست دهد. گل دوم پورتو در این بازی را مهدی طارمی، مهاجم ایرانی این تیم از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند. سایت «poste» پرتغال در این‌باره نوشت: مهدی طارمی با حضور خود در زمین بازی، تفاوت‌ها را رقم زد. طارمی با آرامش و کیفیت بالای خود مسؤولیت زدن ضربه پنالتی را بر عهده گرفت و توانست به زیبایی توپ را وارد دروازه کند. پس از اعلام پنالتی، بازیکنان لیکوئس به تصمیم داور اعتراض کردند اما داور تصمیم خود را تغییر نداد. در پایان این بازی سرمربی پورتو به تمجید از عملکرد تیم خود پرداخت و این پیروزی را در جهت حفظ آرامش تیمش لازم دانست.
***
تغییر در گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ ملی والیبال
هینن و لورنزتی هم آمدند!
گزینه‌های هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران تغییر کردند. به گزارش فارس، وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال این روزها بشدت دنبال تعیین سرمربی برای تیم‌ ملی است. در این راستا او با گزینه‌های مختلفی مذاکره می‌کند و قرار است در نهایت با تصمیم کمیته فنی، گزینه نهایی را انتخاب و معرفی کند. در شرایطی که او چندی پیش در نشست خبری خود اعلام کرده بود پیاتزا، توتولو، آلکنو و معروف گزینه‌های نهایی برای نشستن روی نیمکت تیم‌ ملی هستند، حالا خبر می‌رسد این نفرات تغییر کرده‌اند. گفته می‌شود ویتال هینن که پیش از این هم یکی از گزینه‌های مدنظر داورزنی، رئیس سابق فدراسیون والیبال بود به جمع گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال اضافه شده است. همچنین آنجلو لورنزتی هم دیگر گزینه‌ای است که شانس نشستن روی نیمکت تیم‌ ملی والیبال ایران را دارد. لورنزتی که یکی از گران‌ترین مربیان حال حاضر جهان والیبال است چندی پیش در گفت‌وگو با فارس، درباره شایعه مذاکره‌اش با فدراسیون ایران اظهار داشت: من اخیراً صحبتی با مسؤولان فدراسیون ایران نداشتم و تنها 2 سال قبل صحبت‌هایی درباره حضورم در ایران مطرح شد. من برای فصل آینده هم با باشگاه پروجا قرارداد دارم. با این حال در ایتالیا با توجه به نتایج ممکن است هر اتفاقی رخ دهد اما فعلا باید به قراردادم با پروجا پایبند باشم. با وجود اینکه این صحبت‌ها مطرح شده اما به نظر می‌رسد او حالا یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای حضور در تیم‌ ملی والیبال ایران به شمار می‌رود. لورنزتی فصل گذشته با ترنتینو عنوان قهرمانی سوپرلیگ ایتالیا را به دست آورد و در حال حاضر سرمربی تیم‌ ملی هیچ کشوری نیست. به این ترتیب عملا نام آلکنو از جمع گزینه‌های هدایت تیم‌ ملی حذف شد و توتولو هم از ابتدا قرار بود به عنوان دستیار در تیم‌ ملی ایران فعالیت کند. با این تفاسیر پیاتزا، لورنزتی، هینن و معروف گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ ملی ایران هستند و توتولو هم به عنوان دستیار شانس زیادی برای حضور در ایران دارد.
***
سازمان لیگ سقف قرارداد ۳۲۵ میلیاردی استقلال را تأیید کرد
در استعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ درباره باشگاه استقلال، سقف قرارداد ۳۲۵ میلیاردی آبی‌های پایتخت تأیید شد. به گزارش تسنیم، پرونده ابهامات مطرح شده درباره قراردادهای باشگاه استقلال همچنان در کمیته انضباطی در حال رسیدگی است و در تازه‌ترین اتفاق سعید مهری و محمدرضا خالدآبادی برای ارائه توضیحاتی درباره قرارداد خود پنجشنبه هفته گذشته در جلسه کمیته انضباطی شرکت کردند. کمیته انضباطی در هفته‌های گذشته درباره سقف بودجه باشگاه استقلال از سازمان لیگ استعلام گرفته بود که هفته گذشته پاسخ این استعلام به این کمیته رسید. سازمان لیگ در پاسخ به کمیته انضباطی سقف قرارداد 325 میلیاردی باشگاه استقلال را تأیید کرد و در جلسه اخیر کمیته انضباطی پاسخ استعلام مورد بررسی قرار گرفت. شاکیان این پرونده اعتقاد داشتند آبی‌های پایتخت جزو نمایندگان ایران در آسیا محسوب نمی‌شوند و فقط مجوز هزینه 300 میلیاردی در فصل جاری را داشته‌اند که این موضوع با توجه به پاسخ سازمان لیگ رد شده است. نکته دیگر بررسی شده در کمیته انضباطی مربوط به رضایتنامه 9 میلیاردی محمدرضا خالدآبادی است. باشگاه استقلال مدعی بود باشگاه هوادار 4 میلیارد از این مبلغ را بخشیده است. در جلسه اخیر خالدآبادی چک 4 میلیاردی را که توسط باشگاه هوادار به استقلال بازگردانده شده به کمیته انضباطی ارائه کرد تا از این بابت نیز خطری استقلالی‌ها را تهدید نکند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای جمع‌بندی نهایی درباره پرونده باشگاه استقلال قرار است امروز (دوشنبه) تشکیل جلسه دهد و به احتمال بسیار زیاد در این جلسه رای نهایی این پرونده صادر خواهد شد.
***
خبر خوش وزیر ورزش برای بازیکنان تیم ملی
وزیر ورزش و جوانان می‌گوید برای حل مشکل حواله خودروها با رئیس دیوان عدالت اداری صحبت کرده است. کیومرث هاشمی که در جریان ابطال لغو واردات خودرو و حواشی مربوط به آن بود، در واکنش به این سوال که در این شرایط آیا این اقدام باعث کم شدن روحیه بازیکنان تیم‌ ملی نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع را در دولت مطرح کردیم. در گذشته هیات وزیران محبت کرده و زحمت کشیدند تا مجوز واردات خودرو صادر شود اما پس از چند ماه لغو آن نگرانی‌هایی را در آستانه جام ملت‌ها ایجاد کرده است. خدمت آقای مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری هم گفتم ملاحظات اینچنینی را در نظر بگیرید. البته دولت مصمم است شرایطی فراهم کند تا در تمام رشته‌ها این مشکل حل شود و ظرفیت‌های جدیدی هم برای سایر قهرمانان در نظر گرفته شود تا دغدغه‌هایی که باعث گلایه‌مندی آنها شده هم برطرف شود.

Page Generated in 0/0064 sec