printlogo


کد خبر: 273393تاریخ: 1402/10/4 00:00
درگذشت «ملیکا محمدی» بازیکن تیم‌ ملی فوتبال بانوان ایران در حادثه رانندگی
پرواز از مستطیل سبز

فوتبال ایران صبح یکشنبه با انتشار خبری ناراحت‌کننده، به شوک عجیبی رفت؛ طی یک حادثه رانندگی، متأسفانه «ملیکا محمدی» ملی‌پوش فوتبال زنان ایران جان خود را از دست داد و ۲ نفر از هم‌تیمی‌هایش به نام‌های بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی مجروح و راهی بیمارستان شدند. این اتفاق بامداد یکشنبه رخ داد که بر اثر واژگونی یک خودروی تیبا، ۳ سرنشین آن که از بازیکنان تیم‌ ملی زنان و باشگاه خاتون بم بودند، دچار آسیب‌دیدگی شدید و روانه بیمارستان شدند. این ۳ بازیکن تیم‌ ملی سوار بر خودروی کرایه عازم بم بودند که در ورودی شهر بم، دوراهی باغچمک، به دلیل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی راننده و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه خودرو واژگون می‌شود. ملیکا محمدی که تنها 23 سال داشت، پیش از این پیراهن سپاهان را می‌پوشید و امیدوار بود امسال به همراه خاتون بم، به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ زنان دست پیدا کند ولی آرزوهای او برای همیشه باقی ماند. بهناز طاهرخانی 28 ساله نیز دیگر بازیکن ملی‌پوشی است که سابقه طولانی در پوشیدن لباس تیم‌های ملی از رده‌های پایه تا بزرگسالان دارد. او نیز از جمله نفراتی است که در رساندن تیم زنان به مرحله دوم انتخابی المپیک نقش مهمی داشت. زهرا خواجوی نیز همین چند هفته قبل در دور دوم انتخابی المپیک زنان، عملکرد خوبی برابر رقبا داشت و در دروازه خاتون بم نیز خوش درخشید ولی حالا پس از آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه لگن، باید مدت زیادی را از میادین دور باشد. متأسفانه در این سانحه، ملیکا محمدی بازیکن تیم‌ ملی زنان و باشگاه خاتون بم، جان خود را از دست داد و ۲ هم‌تیمی دیگر وی که در خودرو حضور داشتند، دچار مصدومیت شده‌اند که تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند. تیم خاتون بم چند روز پیش با حضور این ۳ بازیکن موفق شده بود در دیداری حساس از هفته ششم لیگ زنان، با ۳ گل از سد سپاهان عبور کند.
* محمدی با وجود سکونت در آمریکا، تیم‌ ملی ایران را انتخاب کرد
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال به ضایعه درگذشت بازیکن تیم‌ ملی کشورمان واکنش نشان داد. مریم منظمی در گفت‌وگو با  فارس، در این باره اظهار داشت: این اتفاق بسیار تلخ را به خانواده محمدی و جامعه فوتبال کشور تسلیت می‌گویم اما هنوز هم درگذشت ملیکا محمدی را باور ندارم. او یکی از بازیکنان بسیار باشخصیت و خوب تیم‌ ملی بود و واقعا چنین اتفاقی قابل باور نیست. وی با بغض و چشمانی گریان عنوان کرد: این خبر را صبح امروز از رسانه‌ها شنیدم؛ به سمت بم پرواز دارم تا وضعیت را بررسی کنم. نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تصریح کرد: او با وجود اقامت خانواده‌اش در آمریکا به دلیل علاقه شدید به مردم ایران و تیم ملی، بازی برای کشورمان را انتخاب کرد و این اتفاق نشان می‌دهد چقدر شخصیت بزرگ و وطن‌پرستی داشت. منظمی درباره آخرین وضعیت بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی هم گفت: تا جایی که من اطلاع دارم حال این 2 بازیکن بهتر شده است و دچار شکستگی هستند.
* اظهارات رئیس اورژانس بم
همچنین رئیس اورژانس بم در این باره گفت: حادثه واژگونی خودروی تیبا در ورودی بم، دوراهی باغچمک باعث مصدومیت ۳ نفر و فوت یک نفر شده است. علی طاهری افزود: پس از تماس با اورژانس، آمبولانس‌ها به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی مناسب برای انجام اقدامات درمانی تکمیلی توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس به بیمارستان پاستور بم منتقل شدند. طاهری با  اشاره به اینکه یک نفر از سرنشینان (ملیکا محمدی) در محل حادثه فوت کرد، افزود: ۲ سرنشین خانم و یک آقا در این حادثه مجروح شدند. نعیم مفلحی، رئیس پلیس راه بم - زاهدان درباره علت این حادثه گفت: عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و همچنین تخطی از سرعت مطمئنه علت واژگونی خودرو بوده است. وی عنوان کرد: این مسیر مسکونی و از نقاط حادثه‌خیز است که در حال احداث یک میدان به صورت بیضی شکل در این نقطه هستیم.

Page Generated in 0/0060 sec