printlogo


کد خبر: 273400تاریخ: 1402/10/5 00:00
اخبار

فیلم‌های منتخب «سینماحقیقت» برای اکران در استان‌ها
اسامی فیلم‌ها و جدول نمایش آثار منتخب هفدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» در استان‌ها اعلام شد. از ۶ تا ۸ دی‌ماه تعدادی از فیلم‌های منتخب هفدمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» در سینماهای گروه سینمایی «هنر و تجربه» به نمایش درمی‌آید. این فیلم‌ها در روزهای چهارشنبه ۶ دی، پنجشنبه ۷ دی و جمعه ۸ دی در ۲ سانس در سینماهای پردیس سینمایی اطلس مشهد، پردیس سینمایی گلستان شیراز، تالار بیضای اردبیلی اردبیل، سینما مهر آبادان، پردیس سینمایی کاپری گرگان، سینما فرهنگ همدان، سینما آیه قم، سینما سوره اصفهان، تالار شهید آوینی بوشهر و پردیس سینمایی ستاره باران تبریز به نمایش درمی‌آید.  فیلم‌های مستند «نفس» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «مه ۱۹۶۸» به کارگردانی احسان امی، «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی‌شهمیرزادی، «پورزال» به کارگردانی احسان فرخی‌فرد و ماریا ماوتی، «قوی دل» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر، «دختر کوه نور» به کارگردانی جابر بادیاد، «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف، «دوئل بوکمال» به کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی، «بی‌قرار» به کارگردانی محمدعلی فارسی، «آب‌بندان» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی، «ناخدا» به کارگردانی علی ارکیان، «عیدوک» به کارگردانی امیر عسکری و «دختران باد» به کارگردانی سپیده سپه،‌ آثاری هستند که در سینماهای منتخب گروه سینمایی «هنر و تجربه» به نمایش درخواهند آمد.
***
با ابلاغ وزیر فرهنگ
هیأت مؤسس بنیاد ملی پویانمایی تعیین شد
در پی تصویب تاسیس بنیاد ملی پویانمایی ایران در شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هیات موسسی برای تدوین برنامه سال ۱۴۰۳ این بنیاد تعیین کرد. در پی تصویب تاسیس بنیاد ملی پویانمایی ایران در شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هیات موسسی برای تدوین برنامه سال ۱۴۰۳ این بنیاد، همچنین افق پنج‌ساله پیش روی آن تعیین کرد. بر اساس این ابلاغ، محمد خزاعی، سیدمحمود اسلامی، محمدحسین نیرومند، امیررضا مافی و فرزانه فخریان عهده‌دار این مسوولیت شدند. همچنین در این ابلاغ، فرزانه فخریان مسوول راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران شد. تاسیس بنیاد ملی پویانمایی ایران بنا به تکلیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش میزان تولید پویانمایی به میزان ۷۳۰۰ ساعت تا پایان برنامه هفتم توسعه‌ انجام می‌شود.
***
روایت غزه سوژه ۴ فیلم کوتاه شد
مرکز فیلم جوان سوره با هدف ایجاد چرخه تولید فیلم داستانی در کشور و حمایت و معرفی استعدادهای جوان فیلمسازی، نهادهایی را با محوریت حوزه‌های هنری در استان‌های کشور تاسیس کرده است که باشگاه فیلم رویش در مشهد و مدرسه سینمایی سلام در رشت از جمله نهادهای تازه‌تاسیس هستند که ۲ اثر از این ۴ فیلم کوتاه در مورد غزه را تولید کرده‌اند. فیلم کوتاه «آغوش» به کارگردانی امیرحسین کشمیری و تهیه‌کنندگی حسین رضایی‌فرد نخستین محصول تجربی کوتاه مدرسه سینمایی سلام است که پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شده‌ است. فیلم کوتاه «پیام» به نویسندگی و کارگردانی سعید ملتجی هم تولید باشگاه فیلم رویش مشهد است که روایت یک خبرنگار خانم را قبل از شهادت او و بعد از حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به تصویر می‌کشد. صداگذاری این فیلم کوتاه با صداهای واقعی در شهر غزه انجام شده‌ است. انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی نیز با الهام از شعر غسان کنفانی درباره مظلومیت کودکان غزه ساخته شده‌ است.  همچنین انیمیشن کوتاه «سرزمین جوانه‌های غمگین» به کارگردانی زینب‌سادات بدری و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی قصه‌ای درباره امتداد خون کودکان غزه است که با همکاری مشترک مرکز انیمیشن سوره و مرکز فیلم جوان سوره به تولید رسیده‌ است. همزمان با اعلام اسامی این آثار، پوستر رسمی آنها هم منتشر شد و به‌زودی عرضه این ۴ اثر کوتاه آغاز خواهد شد.
***
«کت چرمی» و «شماره ۱۰» مسافر داکا شدند
 فیلم‌ سینمایی «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری، روایتگر داستان یکی از رزمندگان ایرانی که اواخر جنگ تحمیلی به اسارت درمی‌آید و می‌خواهد از اردوگاه فرار کند، در بخش رقابتی سینمای آسیای جشنواره داکا و «کت‌ چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی که قصه عیسی فرهمند، بازرس سازمان بهزیستی است که حین بررسی تخلفات مالی یکی از مراکز، متوجه یک باند فساد اقتصادی و ترانزیت مواد مخدر توسط دختران بد‌سرپرست می‌شود، در بخش سینمای جهان این جشنواره حضور پیدا می‌کنند. پیش از این نیز فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی که روایتگر زندگی عیسی، نوجوانی است که آرزوی دیدن دریا را دارد، برای حضور در بخش رقابتی فیلم‌های کودکان جشنواره داکا انتخاب شده بود. بیست‌‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» از بیستم تا بیست‌وهشتم ژانویه ۲۰۲۴ برابر با 30 دی‌ تا هشتم بهمن‌ در بنگلادش برگزار می‌شود.
***
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» آماده نمایش شد
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شد. سریال «ببعی قهرمان» یکی از آثار پرمخاطب شبکه پویاست که نسخه سینمایی آن آماده نمایش شده است. «ببعی قهرمان» محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و همکاری شرکت رایمون مدیا تولید شده است. این انیمیشن سینمایی با تکنیک 3 بعدی طراحی و ساخته شده است. انیمیشن «ببعی قهرمان» پس از ۲ فیلم «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی است که در سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده است.

Page Generated in 0/0118 sec